Living the dream

Hej mina kära vänner! Kan inte uppdatera bloggen pga att min dator är inne på lagning, vilket den förmodligen kommer vara i ett par veckor till.. Har i alla fall haft en underbar vecka här hemma i Lidköping sedan jag kom hem :)

Är just nu hos Antonia. Jag, hon & (Malmö)Matilda håller på och gör iordning oss inför kvällen. Har varit en sväng på stan och förut lagade vi spagetti & köttfärssås till middag. Nu taggar vi med rosé vin och härlig musik. Puss på er

=)

Inga fler bloggar och ingen mer jävla facebook för mig idag. Nu ska jag sätta igång och packa ned allt i mitt rum i flyttlådor. Jag ska nämnligen flytta ned och få sovrummet där nere. Samt tapetsera om, men allt tar sin tid. Ikväll ska vi ut och äta, blir väl något gott och flötigt som pizza kan jag tänka mig. Jag jobbar imorgon 9-14, sedan är jag fri i över 1 vecka! Wihoooooo. Puss

Go'day mates

Hej snyggingar! Har jobbat idag 10-15, med endast 2h sömn, så nu är jag galet trött. Åkte hem till Viktor direkt efter jobbet och hjälpte honom & David att städa från gårkvällen. Sedan traskade jag hem till mig för att lägga mig på sängen en stund, rena himmelriket.

Igår började vi brudar kvällen hemma hos mig. När vi blivit redigt partysugna drog vi vidare till Coffe som hade 18årsfest. Där spenderade vi vår kväll med härligt folk, mycket dryck och jävligt mycket dans. Efter det blev det efterfest hos Viktor. Kl 05.20 kom i alla fall jag och Maja hem.. Vi låg och tjötade i någon timme till, men sedan insåg vi att vi behövde sömn innan vi skulle jobba så vi slutade prata och deckade direkt.

Turkiet -09

Här kommer några härliga Turkiet bilder.




Borta bra, men hemma bäst!

Nu är jag hemma i Sverige igen. Vi har haft en jättemysig vecka i Antalaya/Side, med hela 50 grader ett par dagar! Kom hem till Stockholm igår vid 13-tiden, blev en lunch på grannpizzerian och sedan drog jag hem till familjen Runsiö. Spenderade natten där, och imorse efter frukosten körde Sussi mig till Centralen. Var hemma i Lidköping 13.15, först lunch med Glenny och sedan hem till min favorit Antonia. Har längtat hem så himla mycket! Detta möttes jag utav när jag kom hem:




Turkiet

Allt är packat och klart. Ska lägga mig nu, så jag i alla fall får ett par timmars sömn. Lovade Louise att sova i hennes säng inatt, och hon kan knappt hålla ögonen uppe så nu ska vi krypa till kojs. Jag tror vi kommer få en himla mysig vecka i Turkiet. Det är 35 grader där nu, så det kan inte bli mycket bättre än så. Ha det så bra allihopa, så ses vi när jag kommer hem igen!

Inatt åker vi!

Har legat och stekt vid poolen hela dagen. Det har varit jättefint väder idag, 25 grader i skuggan. Nu när som helst kommer farmor och hennes väninna över på middag. Har nästan packat färdigt, men jag får göra det sista ikväll. För inatt åker vi! Hej så länge

Tisdag

Hejhej, hemskt mycket hej.

Här sitter la jag och slöar med en godispåse brevid mig. Idag var jag och lollo fram på stan, och inhandlade lite smått och gott. Vi tog tuben tillbaka, och så gick jag direkt hem till Runsiö's. Fick låna Snabba cash utav Wille, den bok jag håller på och läser men glömde hemma i Lidköping. Fick även låna ytterliggare två böcker utav Sussie, en deckare och en som verkade jättespännande om en flygolycka. Brukar vanligtvis inte läsa så mycket, men det finns ju inget bättre än att ligga på en solstol vid havet och läsa när man är utomlands. Åh, det ska bli så underbart! Och det är hur vackert väder som helst i Turkiet nu, 37 grader varenda dag.

Klockan blev mycket och hemma hade dem redan börjat äta middag, så efter en liten promenix med Wille drog jag mig hemåt. Det blev flintastek, pappas special :-) Imorgon ska det packas här, för imorgonnatt åker vi! Klockan 16 kommer farmor över på middag, så då måste våra resväskor vara packade. Tusan vad jag längtar till sol, värme & goda drinkar!!!

Stockholm

Hej, sitter här nyduschad och ska strxa krypa till sängs. Vi åker fram på stan tidigt imorgonbitti, så jag ska upp redan vid åtta. Har fått för mig att jag måste ha en ny bikini! Hitresan gick bra, dock väldigt segt eftersom jag glömde hörlurarna men som tur var hade jag ju min älskade mobil.

Hämtades utav papi på centralen, och hemma väntade god middag. Farmor som i hela sitt liv bott i Sandviken flyttade till ett hus här i Danderyd för cirka 2v sedan, så jag ringde henne och frågade om jag kunde komma över, och självklart kunde jag det. Så jag och Louise traskade över till henne och åt bullar, godis och glass. Hon hade verkligen fått det jättefint. Det var riktigt hemtrevligt och hon verkade trivas bra. Kusin Philip har just flyttat hemifrån så hans lägenhets/hus gick vi också och kikade på. Det var seriöst de tre snyggaste och fräshaste rummen jag sett nånsin! Och för att vara kille, helt sjukt! Allt var nyrenoverat och jättesnyggt. I vardagsrummet hade han en ny bäddsoffa på 1,40 så det var där jag skulle få slagga framöver efter alla partykvällar lovade han, hehe. Louise höll på att somna så då traskade vi hem igen.

Precis i lagom tid till att pappa skruvat ihop soffan i det nya allrummet. Har aldrig förr sett en sådan stor soffa! Det var den största som gick att köpa, haha. Sex personer ska alltså kunna SOVA i den. Vår övervåning har blivit så jäkla snygg måste jag medge, just love it! Nej sängen var det ja, imorgon är det massor planerat. Puss på er

En lång buss- & tågresa framför mig

Färdigpackat, gött! Nu åker jag hem till Antonia. Är framme i Stockholm vid sex-tiden, och då väntar god mat hemma hos pappa. Så vi hörs imorgon gott folk!


UPP OCH HOPPA!

Upp och hoppa allihopa, det är jättefint väder!

Själv håller jag på och packar. Vår stora väska som jag hade till Thailand i 2 veckor, är redan full. Så jag försöker pressa ihop allt nu så att jag får plats med det sista. Jag förstår verkligen inte hur man kan lyckas packa smart och bara ta med det man kommer använda? Jag tar istället med mig allt, så att jag har valmöjligheter. Det är så tungt att lämna kläder hemma, kommer sakna dem. Glenny kommer och hämtar mig om 1h så nu ska jag packa klart! Sedan återkommer jag.

Sunshine

Godkväll.
Nu har jag två veckors ledighet framför mig, vilket känns riktigt härligt! Vi tjejer hade taggat hela dagen inför kvällen, då vi skulle ut och äta middag samt ta ett par glas vin. Men, allt var stängt. Verkligen alla mysiga restauranger i stan är stängda ikväll, för att det är söndag. Så min reservplan blev filmkväll. Anton kom hit med Lars and the real girl (som vi har velat se hur länge som helst) och massor med godis. Filmen levde dock inte riktigt upp till mina förväntningar. I trailern verkade det som att det var en sådan film man ligger och asgarvar åt hela filmen igenom. Det gjorde vi inte alls. Visst var den rolig, helt sjuk, men själva handlingen var rätt lame.

Nu ska jag strax lägga mig, för det är så att jag fortfarande inte har börjat packa. Och jag ska vara borta i 2v.... PANIK. Så jag ska upp 07.30 imorgon och packa! Ska även hinna med en fika med min älskade vän Antonia innan bussen till Skövde går vid två-tiden. Puss på er

=)

New dress, love it!


Lördag

Var tänkt att vi skulle sätta oss på Café & bar ikväll och chilldricka. Men jag har jobbat 9-15 så nu är jag helt slut, så jag hoppar nog det. Ska lämna in min dator på lagning på måndag när jag ändå kommer vara borta i 2 veckor, så nu sitter jag här och rensar datorn. Har hittills raderat 820 bilder. Håller på och lägger över bilderna på usb'n och skivor. Filip kommer hit senare med hans hårddisk, så jag kan lägga över alla mina låtar. Jättegulligt! Så ikväll ska jag bara chilla, vi ska grilla med familjen lite senare. Och imorgonbitti jobbar jag klockan 9, och på kvällen blir det Café & bar. Mysigt!


Julia, alex & jag hemma hos beccis

Storsjöyran -09

För vi ska bila upp till Norrland och vara på Storsjöyran vecka 31!!!! För er som inte vet vad det är (vilket jag inte visste för tre veckor sedan), så är det en 3-dagars festival i Östersund. Det blir jag, Maja, Aleek och Nathalie =) Kommer bli galet nice! Artister som kommer dit är b la:

Lady Gaga    Takida    Timbuktu    Anna Ternheim    Veronica Maggio    Petter 
Lena & Orup    Sahara Hotnights    Amy MacDonald    A camp    Titiyo

Fredag..

Besökarantalet bara stiger, vad roligt! Ligger på över 60, vilket jag tycker är mycket eftersom jag egentligen inte skriver något vettigt. Bloggen handlar om min vardag och mina tankar.

Var och åt på Sjökanten med mamma & Glenny förut, det var riktigt trevligt. Jag åt fläskfilé, pommes med bearnais och rödvinssås. Är galet festsugen, men har bangat ett par fester ikväll eftersom jag jobbar hela helgen och kommer annars inte orka det. Men imorgonkväll är jag sugen på att bara chilldricka med några vänner. På måndag åker jag till Stockholm gott folk! Kommer hem till Lidköping igen den 24:e juli. Nu blir det Sex and the city. Ha't gött

Lady Gaga

LADY GAGA.

Boys boys boys
Eh, eh (Nothing else I can say)
Paparazzi
Beautiful, Dirty, Rich
Money Honey
I like it rough
Brown eyes
Pokerface
Just dance
LoveGame


GaGa, oh-oh, eeeh

Hey there sugar baby
Saw you twice at the pop show
You taste just like glitter
Mixed with rock and roll
I like you a lot lot
Think you're really hot hot

Har legat och lyssnat på Lady Gaga hela morgonen. Hon är grym, och vi får se henne live om mindre än tre veckor! Nu har jag äntligen duschat och sminkat mig, ska platta håret och sedan cyklar jag in till stan. Ska möta Glenny klockan fyra, så ska vi kolla på tapeter till mitt nya rum. Jag funderar starkt på tre vita väggar och en rosa fondvägg, men borde kanske tona ner det lite då jag snart fyller 18, hehe. Innan det ska jag hinna köpa massor med grejer! Ni vet, sådant som är nödvändigt men som känns väldigt surt att lägga pengarna på. Som nagellacksborttagningsmedel, torrshampoo osv. Det är så typiskt att allt smink ska ta slut samtidigt. Igår köpte jag ny mascara, eyeliner och nagellack. Bara det gick på över 300, helt sjukt..


En nyvaken nea

Gomorron'

Godmorgon godmorgon. Är det bara jag som är uppe så här tidigt fastän jag är ledig? Anton åkte nyss till jobbet så jag ligger och myser i hans stora stäng. Idag ser planerna ut som så att jag ska fram på stan och göra flera ärenden inför Turkiet-resan, samt umgås med mina päron. Kl 17.30 ikväll har dem bokat bord på Sjökanten. Blir nog mysigt! Sedan är det mycket fest på g, men jag jobbar både lördag och söndag så jag bör vara allert.

Igår efter jobbet gick jag, Erika, Coffe och Robin och åt pizza. Efter det tog vi en snabb tripp på stan men satte oss sedan på Henry's. När Anton slutade jobbet åkte vi och köpte massa godis. Vi cyklade runt och ville ha tag i en speciell film, men den var uthyrd överallt. Så det fick bli Så som i himlen. Vet att den är gammal, men jag har aldrig sett den förut. Tyckte den var helt underbar, en riktigt feel-good film, dock med ett väldigt hemskt slut som fick mig att lipa.

Broman's små kattungar har jag längtat efter såååå länge, och igår fick jag äntligen se dem! Dem är bara 4 veckor och så underbart små & söta! Blev förälskad direkt! Ååååååååh, mitt hjärta smälter. Vet inte hur man lägger över bilder på den här datorn, så det fixar jag när jag kommer hem ikväll.


hittade denna på antons dator

Love strawberry's

Mmmmmmmmmmmums.


Mamma håller på och gör jordgubbssylt och jag proppar i mig så mycket som jag bara orkar.


sömntuta

Haha, har en rolig sak att berätta! Jag låg och kikade Satc alldeles för länge igårkväll så när larmet gick imorse kl. 9 när erikas buss var framme i Stenhammar, stängde jag av det och somnade om på en sekund. 40 minuter senare vaknar jag av att någon ropar "LINNEA", i min dröm var jag och erika i Stockholm, och jag gick med Wille och Erika springer bakom och ropar på mig. Till slut vaknar jag, och förstår efter ett tag att det ropas utanför mitt fönster. Då står Erika där ute och ropar på mig, hon hade alltså stått där i 40 minuter och ringt ungefär 20 gånger. Jag hoppar upp ur sängen och springer ned och öppnar, med ett ultamat dåligt samvete! Det tog dock någon timme innan jag verkligen förstod vad det var jag sa, för jag var så sjukligt trött. Efter en god frukost traskade vi ned till Skogshyddan och tog oss en långfika. Det var första gången jag fikade där sedan den nya byggnaden, och det har blivit riktigt mysigt. När det började ösregna så gick vi in och satte oss.




Happy girl

Sedan jag fick mina jobbtider för ett par månader sedan är det bestämt att vi skulle åka utomlands v. 29 med familjen i Stockholm. Vart vi skulle fick vi inte veta, för det skulle bli en överraskning. Men nu idag kunde pappa tydligen inte hålla sig längre, så han ringde och berättade att vi skulle till Turiket. Vi åker på onsdagnatt :) Längtar något enormt!


Bulgarien -08

Go' tisdagkväll

Antonia var nyss här och lämnade mina grejer, och sa hejdå. För imorgonbitti åker hon till Norrland i en vecka. Jösses vad det regnade och blixtrade förut, det bara vräkte ned! Idag har jag verkligen chillat hela dagen. Legat framför tvn, pratat i telifon och kikat runt bland bloggar. Imorgon ska jag storstäda mitt rum och packa inför utlandsresan samt Stockholm. Är ju ledig i två veckor efter denna veckans slut, så då åker jag från Lidköping. Åker i för sig inte förrän på måndag, men jag jobbar torsdag, lördag och söndag så det är ingen idé att skjuta upp på det. Nu ska jag gå ned och poppa lite popcorn, öppna en coca cola och lägga mig framför How I met your mother. Bilder från gårkvällen kommer senare!


HOFFMAESTRO

Nu sitter jag här och deppar lite. Lyssnar på Hoffmaestro och verkligen älskar det. Är så ledsen över att jag missade dem på Peace & love, det var i princip dem enda jag åkte dit för att se. Promoe och Lykke Li missade jag också! Tusan.


Här släpper vi loss till Hoffan igårkväll hos Petter

Yeah yeah

Pitbull - I know you want me

one two three four
uno dos tres cuatro

I know you want me, you know I want ya.
I know you want me, you know I want ya.
I know you want me, you know I want ya.
I know you want me, you know I want ya.

Rumbaaaaa!

Sweet

Godmorgon. När jag vaknade gjorde jag iordning två små jättegoda baguetter. I ordningen: smör, salladsblad, ost, skinka och gurkskivor. Och ett glas juice till. Nu sitter jag och avnjuter detta framför tvn. Efter jag duschat så ska jag åka till min vän Antonia och mysa. Ikväll är det grillpartaj hos Petter som gäller.

Sunshine

Godkväll mina trogna jag. Familjen kommer hem från Stockholm om ett par timmar, så då blir det lite liv i huset.

Igår jobbade jag med Towe 9-15. Det var ganska lugnt trots det fina vädret, lagom mycket att göra. När jag slutade kom Anton, så gick vi och handlade och cyklade sedan hem till mig. Vid sju-tiden började vi laga middag (snitzlar), och sedan avnjöt vi maten på altanen med några glas vin. The desert were morötter m. dipp, massor med godis och cola. Blev väldigt sent, så inatt har jag bara sovit 3h. Jobbade 9-15 med Matilda, väldigt lugnt idag med, det berodde på att det regnade. Hade många sociala kunder som stannade kvar lite extra och pratade eftersom det inte var några köer, vilket var trevligt. Åkte hem till mitt lilla hus, där Anton hade kokat kaffe och jag hade med mig en kanelbullelängd från Hydro. Resten utav dagen har vi chillat totalt. Ikväll blir det mys, och imorgon blir det grillparty med tompisarna.


TLÖT

Jag är helt jävla slut. Jobbade 9-14, sedan drog jag och Maja till villabadet och har legat där tills nu. Orkar knappt skriva på tangentbordet. Ikväll ska vi iaf dricka lite bärs, det längtar jag till. Fast innan det behöver jag nog en power-nap, haha.

Hard work work

Bara 3 jobbdagar kvar, sedan en veckas ledighet. Börjar om 9h så, godnatt.

Backyard babies-Abandon var grym live på p&l.



De e nice

Hallå godingar. Kom precis hem från småbåtshamnen, vi har suttit några brudar och bara chillat. Solat, badat, ätit chips och jordgubbar. Vad har hänt sedan sist då? Igår mötte jag upp Anton vid skogshyddan, han hade köpt med sig picknick, så vi lade oss på en filt vid stranden. Ett par dopp tog vi oss också, görvarmt i vattnet. Det började både blixtra och regna, men vi låg kvar ändå. Framåt sex-tiden åkte jag hem, så kom majsan och vi chillade lite. Sedan tog vi oss ned till stan, middag på Läckögrillen och sedan var det premiär för Ice age 3. Väldigt bra film, dock var handlingen kass, både ettan och tvåan bättre. Men jag gillar verkligen karaktärerna och vi skrattade under nästan hela filmen. Efter det tog vi en tripp förbi både Amanda & Antonia och sedan åkte vi hem och sov.

Imorse cyklade jag till jobbet, slutade kl 15 och då står söta majsan utanför och väntar. Vi tog oss in till stan, tog en fika på Rådhuscafét med lite folk och sedan blev det en tripp på stan. Dock köpte jag inget, vad har hänt med min shoppinglust? Det är för varmt för det tror jag. En kebabtallrik senare taggade vi lite brudar för att bada, och drog till småbåtshamnen, där vi hängde resten utav kvällen. Just love the summer.