Sista kvällen i Sverige.

Hallå bloggen! Jag vet att de flesta av mina kära läsare börjar få lite panik nu när ni inte hört av mig på några dagar, så här får ni en liten uppdatering!

Bakismys med b-friend hela lördagen efter stadt, middag på kvällen med svärföräldrarna. Idag har vi också bara myst hela dagen, sedan kom mammi och hämtade mig, så åkte vi och handlade lite av mina favoritkonserver som inte finns i norge som fiskbullar, makrill osv. Nu har jag precis duschat, ska gå ut på en promenix med min älskade vän John. Ikväll blir det middag med familjen, fille och robin.

Snabb uppdatering från lisch

Flygresan gick super igår, och 45 minuter senare landade jag i Göteborg. Mammsen hämtade mig och jag var hemma med familjen och myste tills fille kom och hämtade mig. Igår hade min söta pojkvän nämligen lagat 2 rätters middag, tänd ljus och köpt rosor. Blev så glad så jag började lipa! Har verkligen världens underbaraste man. Idag har jag hunnit med en hel del, och just nu är jag & G barnvakt åt Alwe. Det är första gången jag är i jimmy & angelicas nybyggda hus, det är huuuur fint som helst. Tråkigt bara att de inte är hemma. Gud vad längtar efter min första riktiga lägenhet att få inreda den!Snart ska jag åka och fika fika med bello och sedan kommer b-friend. Mycket att hinna med, lite tid!

Ikväll blir det middag med mina goa tjejer, förfest och sedan blir det utgång. Det var ett jäkla tag sedan man gjorde Stadt, så det längtar jag efter!

Jag njuter av varje sekund hemma.


freija sjokolade

Nu har jag duschat, smörjt in mig, målat om naglarna och sminkat mig. Ska snart gå ner till Rimi och handla för jag har fått lite beställningar på norsk choklad (som är den absolut bästa). Nu ska jag platta håret, och just det, jag skulle packa....


En liten smygtitt från 2 av våra key areas..



Hejdå vackra Bergen.

Gomorron! Hade hoppats på en liten sovmorgon, men jag vaknade självmant för nästan en timme sedan, snacka om att bli van vid att gå upp i tid. Har massa att fixa nu, så vi hörs lite senare. Hejdå Bergen, och hej tydligen väldigt kalla Lisch!

Godnatt

Idag var sista dagen med att göra iordning butiken inför dess nyöppning imorgonbitti kl 10. Dagen har gått fort eftersom vi hela tiden haft saker att göra, och haft deadlines för var timme typ. Egentligen var arbetsschemat 09-20 men vi var kvar en extra timme och gjort den sista brettningen och finryddningen.

Imorse vaknade jag 07.32, och min buss gick kl 08.00. Sista dagen, så typiskt, så jag hoppar upp!!! Tänkte massa svärord och att jag skulle ta nästa buss som gick en timme senare. Men när jag ätit upp min gröt såg jag att klockan var tjugo i. Jag hade alltså 5min på mig tills jag senast måste gå. Slängde på mig kläder och sprang till bussen. Och hann faktiskt, otroligt nog!

Nu ska jag sova, för har inte packat eller fixat något än. Och flygbussen går lite efter lunch imorgon. Så, godnatt.

Efter 12h jobb, 09-21 är jag nu hemma & lyssnar på denna..


Gårdagens köp

 


Äntligen hemma!

Efter dessa veckor är jag helt slut i huvudet när jag kommer hem sent på kvällarna. Det är massa stress, press och så otroligt mycket nytt jag lär mig. Ändå vill jag inte att imorgon ska vara den sista dagen, för det har varit så roligt och jag kommer sakna alla så otroligt mycket som jag lärt känna under projektet. Man har blivit som en liten familj.

Eftersom jag har fått förfrågan om att lägga upp bild på mina köp, så ska jag bara lägga in en tvätt, göra matlåda tills imorgon och sedan kommer en bild upp på kläderna jag köpte igår. Sedan lade jag undan ett par grymma brallor, en tischa, en leopardtopp och massa smink tills jag kommer hem från Sverige. För jag vet inte om jag glömt att säga det???? Jag flyger hem på torsdag.


Torsdag 10.00 är det premiär för nya Lindex-butiken i Os!
Öppningstillbudet är att vi bjuder på 100kr av varje 400kr.


förresten,

eftersom jag varit & kommer vara så flitig denna veckan så unnade jag mig att shoppa lite. Med mig hem fick jag 5 par bh:ar, en vit topp, svarta supertighta jeans och världens snyggaste väska. Wihiiii!! :-)


Godmorgon [07.09]

Sorry för dålig uppdatering, men efter 13h jobb samt 3½ h bussresa var jag hemma lite före 00 inatt. Vid det laget var jag så trött så jag hade blivit hyper, så jag gick runt i lägenheten och fixade, men till slut gick jag och lade mig och somnade på två röda. Nu sitter jag och äter frukost/sminkar mig, ska med bussen som går om 50 minuter, så jag kan ta det lite lugnt. Skönt. Idag jobbar jag 09-20.15. Först projektet på Lindex i Os, sedan senvakt på mitt Lindex. Imorgon vill jag inte ens tala om, för det är sista dagen på projektet så vi ska hålla på tills vi är färdiga....

Nej jag ska verkligen inte klaga, för jag tycker detta är SÅ roligt! Jag älskar verkligen mtit jobb och mina arbetskamrater. Så fast detta kanske låter som helvetes timmar, så njuter jag verkligen av varenda sekund. Men igår var det bara stress stress stress och jag vet att idag kommer bli lite stressig. För butiken ska vara perfekt vid öppning.


Missförstånd

Våra söndagar är alltid densamma. Vi vaknar sent, äter frukost i sängen, ser desperate housewives-maratonet på Bliss tills det slutar vid 15-tiden, då går vi upp ur sängen och gör något vettigt. Idag var det att gå till Ica och småhandla. Nu sitter jag här med en kopp té och äter banan. Snart börjar reprisen av Gossip Girl som vi ska mysa framför med våra choklader.

Häromdagen på jobbet fick jag mig världens gapskratt pga missförstånd med norskans slang. Det finns massa slang för kjæreste, så som "typen min", "pysen min" osv. Så började en tjej på jobbet att berätta om en rolig bild hon hade på sin mobil där pysen hennes hade krypt ned i plastpåse och fastnat. Jag började gapskratta och bara "hur stor var inte den påsen??" "nej, det var en helt vanlig Rimi-påse. Haha, bilden är så skjönn" Jag skrattar ännu mer och kan inte vänta längre, så hon hämtar mobilen. När jag får se bilden så visar det sig att det en bild på hennes lilla katt i en påse. Katt visste jag att det var pusekatt, men jag visste inte att man kunde säga bara pusen min.

pysen min

pusen min





Suss suss

Linn har gått till bussen, jag har sagt natti till mina nära &kära och ska nu hoppa i säng. Ska sova riktigt länge imorgonbitti, det är enda medicinen mot förkylning. Förresten så har jag kommit på mig själv med att tänka på norska, alltså riktigt bergenska. Om jag tänker en konversation mellan mig och en svensk, så tänker jag att jag säger "eg" osv, tills jag fastnar vid ett ord som jag inte kan på norska, inte förren då kommer jag på mig själv. Rart.

Idag har varit en fantastisk dag. När jag vaknade upp efter 12h sömn sken solen så solbriller trengdes. Och en otroligt mysig dag på jobbet med de goa tjejerna linn, julia och sandra. Stor klem og suss till docke! (för nu har de berättat att de läser min blogg). Veckan framför mig är hektisk med mycket jobb, tills jag åker hem till Sverige på torsdageftermiddag för en långhelg. Så imorgon ska jag verkligen se till att kose meg. Hoppas jag hinner somna innan fyllot kommer hem från sin jobbfest. Natti!

Detta plus fishemans friend är mina bästa vänner just nu


Lördagkos

Halloen alla skönningar!
Ikväll har jag lördagskos med linn. Rimi stänger nio, så vi ska springa ned och köpa gott till filmen ikväll. Vi ska nämligen se Mean Girl 2! :-) Hörs senare.

Nu blir det fredagskos..

Hemma från jobb. Helt slut i huvudet. Mest snor antagligen. Och väldigt mycket stress. Ikväll ska vi kosa oss riktigt med norsk rulle. Jag har köpt kött till middag, och chips& SVENSK dipp till ikväll. Mumma!

Sjukis nea

Hej från en snorig och hostig nea. Fyfan jag mår verkligen inte bra, så opassande att bli sjuk nu mitt i projektet. Imorse före jobbet sprang jag in i kiosken bredvid och köpte nässpray med mentol, massa halstabletter, 100% färskpressad fruktjuice och bananer, allt som kunde vara bra mot min hemska förkylning. (Ni kan bara gissa vad allt det kostade här i norge) När jag får ont i halsen, som nu, så får jag så ont så att jag måste spy. Jag kan inte svälja utan att ha något i munnen, det gör fruktansvärt ont, trots att jag går på Paracet hela tiden. Så jag äter flera halstablettsaskar per dag.

Elisabet sa att kamomille-té var väldigt bra mot hals och förkylning. Så på vägen hem köpte jag med mig sådant té och ännu mer halstabletter. Och i kiosken precis nedanför oss köpte jag en ny korv med bröd som kommit, tacokorv, den var sjuuuuukt god. Nu sitter jag i mina mysshorts, inbäddad i mitt täcke och dricker kamomille-té.

21.30

Jösses vad man blir sliten av att gå upp 06 varje morgon och jobba 9h i sträck! Mina ögon kan knappt hållas uppe så nu lägger jag mig i sängen. Godnatt alla fina människor.

Sov gott


Kyckling, pasta med pesto, sms med pojkvännen & GG

Idag är det onsdag, vilket betyder: GOSSIP GIRL!!!!!

Nästan 40h jobb på 4 dagar

Helt slut i huvudet. Jag kunde inte somna igår för jag låg bara och tänkte på hur jag skulle hänga väggen idag när jag kom till jobbet. Haha! Idag har det varit lika roligt som igår, men nu börjar tidspressen komma. Man vill göra det grundligt och perfekt men samtidigt ska det gå fort som fan.. Nejdå, detta kommer vi fixa galant! Det är så roligt när man gjort klart pick the garmet, fått godkänt och fått börja fylla ut. Vilket jag fick göra idag!

Har fått en hejdundans förkylning, går runt och hostar, nyser och snorar precis hela tiden, och ögonen rinner. Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan äta lite kylling och sedan försöka komma tidigt i säng för att krya lite genom att få många timmars sömn. Senare får det bli ett litet godnatt-inlägg!

SULTEN

Nu är jag så hungrig så jag håller på att dö.. Orkar inte laga något, så det får bli en smörgås och ett kycklinglår. Köpte färskt bröd idag, det har jag inte ätit sedan jag var i Sverige! Gottis! Sedan ska jag bädda ner mig i sängen framför tvn med en kopp té för min onda hals.

Roligt, lärorikt, spännande, intressant...

Ååååh idag var såååå kul, lärorikt, spännande, intressant....! Ja, you name it! Jag blev tilldelad liten gutt, alltså storlek 86-122, vilket betyder från 2 års ålder t.om 6 års ålder. Vi var 16 st, och alla är antingen VM, BS(Butikssjef), AS (assistent) eller Supervisor, utom jag, så jag jobbar verkligen med riktiga proffs. Jag har blivit tilldelad en väldigt stor avdelning med hela 9 rader vägg, 2 vanliga stativ, 2 t-ställ, 2 c-ställ och ett bord. Idag har vi jobbat i hela 9h med endast 30min pause, men det har gått så fort för det varit så kul!

Först gör jag ett förslag på hästen, sedan hänger jag ut det, visar det för min avdelningschef och eventuellt gör en ändring för att sedan visa upp det för projektledaren som har den sista åsikten. Jag trivs sjukt bra på detta projekt och det ska bli otroligt roligt dessa dagar vi har framför oss! Väl på bussen hem satte sig alla själva för att halvsova efter en hård dag, utom jag och Lisa som satt och snackade hela resan hem. Och med hela menar jag verkligen en timme som bussresan faktiskt tar.

Hade blivit tillbedd att visa upp mina nya skor, så här kommer en lite uppstyrd bild:

LOVE THEM!




Alla hjärtans dag.

Just hemkommen från en jättemysig middag ute på en fin restaurang med sambon. Nu ska vi byta alla hjärtans dag gåvor och sedan ska vi hoppa i säng. Imorgon börjar projektet ute i Os så håll tummarna för mig, för jag är lite nervös!!!!!

Later

Nu drar la jag jag ut på en långpromenix i träningskläder och världens bästa hörlurar på hög volym!

Update:

Min snygga träningsoutfit

Gick förbi väggen där det är tillåtet att klottra.
Precis i timing där en kille börjat på ett nytt motiv!


L is for the way you look at me

Efter veckans hårda slit av jobb, var det otroligt skönt att sova ut imorse. Vi somnade runt 02-tiden igår och jag vaknade inte förren 12:30 idag. Sååååå skönt! Äntligen har jag sovit igen alla nätternas få timmars sömn. Nu ligger jag i sängen och kikar söndagens maraton av Desperate housewives som går på Bliss (världens bästa norska kanal). Längtar till middag för ikväll ska jag äta svenska fiskbullar!!! Kommer med ett litet sent nyårslöfte senare idag, puss så länge!

Saturday night

Eventledare på ett alla hjärtansdag event på Lagunens storsenter för grymt mycket pengar. När vi slutat tog jag & alex en sen lunch på donken, med en varsin stor meny och bara satt och koste oss hur länge som helst. Nu sitter jag hemma i vår lägenhet och väntar på sambons överraskningsmiddag! När jag kom hem väntade rosa bubbel (som jag älskar) och laxsnitzlar. Min mage kurrar och god mat samt en skön kväll väntar. Under tiden öppnar vi min rosébox. Jag älskar min sambo. Massa pussar till henne!

söta kocken


Natti!

Efter en skön kväll ute, ligger jag och sambon nu i sängarna och kikar Samantha. Imorgon väntar jobb, så ska upp redan vid åtta. Ska bli underbart att få sova nu efter nattens få timmars sömn.

Idag på jobbet fick jag ett så fint sms av pojkvännen om vår framtid ihop att jag nästan började gråta...

Bloggar från lunchen

Supermysig dag hær på Rambjøra barnehage. Solen lyser, vædret ær helt underbart! Allas humør ær på topp och det ær fredag. Vad kan vara bættre?! Jag stormtrivs hær på jobbet och vill inte att dagen ska ta slut, men nær vi slutar ska vi på after work. En øl på uteserveringen, strålande sol, brillor = Fett!

Kjæresten min åkte till Val Thorens tidigt imorse, så vi låg uppe och snackade i telefon till vældigt sent inatt. Så jag tror jag fick næstan 5 timmars sømn, vilket resulterade i cirkus en timmas førsovning. Men det var bara att gå upp och jag hann till jobbet i tid!

new shoes

Gokväll! Det var så underbart att sluta redan klockan fyra idag, så det firade jag med en sväng på stan och införskaffade mig b.la. ett par högklackade skor som jag är helt förälskad i.

På lördag ska jag jobba för telefonbolaget Chess igen. De ska hålla ett Alla hjärtans dag-event i Lagunens storsenter, som jag och två andra brudar ska ta hand om.

Kikade runt lite på internet och fann detta: Hur kan man lägga upp något sånt här på internet?! Fast jag måste erkänna att jag skrattade..


Liten update

Hær kommer en liten uppdatering från jobbet! Jag ælskar att vara hær, det ær verkligen såååå mysigt. Idag fick jag vara sjælv med alla ungarna, så Christer kom in till oss før att hjælpa mig. Efter ett tag blev lite rastløsa så vi tog fram ansiktsmålningen och børjade måla alla barnen. Christer målade Elias till en gubbe och han såg så gammal ut! Alla som vi visat har, precis som vi, børjat gapskratta direkt. Det var så klockrent! Nær jag kommer hem lovar jag att lægga upp bild :-)

Otroligt spännande projekt!

Halloen!

Hemkommen från jobb och väldigt glad. Är sliten efter 3 dagars med jobb från morgon till kväll, 08-20.15. Ska bli skönt att bara jobba mina 8h på dagiset veckan ut.

För några veckor sedan berättade min chef att hon anmält mig till att öppna upp en ny Lindexbutik här i närheten. Och inte förren igår fick jag reda på att jag faktiskt blivit utvald! Så på tisdag nästa vecka börjar vi! 7 dagar har vi på oss och i nuläget är dagarna upplagda på 9h arbete. Men med mycket säkerthet kommer dagarna bli 10-11 timmar långa. Detta ska bli så otroligt roligt, spännande, och jag vet inte vad!!!! Jag är väldigt glad av att få denna möjligheten!



Hard work work

Hej mina kära läsare. Idag har jag jobbat 07.30-20.15, där jag hela kvällen på Lindex hängt om en del av barnavdelningen. Såååååå kul. Imorgon jobbar jag 08-20.15, först på dagiset och sedan på Lindex. Ska ta mig tid till att blogga på kvällen, för idag fick jag reda på en fantastisk nyhet som gjorde mig så otroligt glad! Vill verkligen berätta för er vad det handlar om, så kika in här imorgonkväll! puss på er

"Självförtroendet är de inget fel på"

Hej hej hemskt mycket hej! Har just ätit vääääärldens största portion med grillad kyckling, pasta i pestosås och tomat&majs. Oj, nu blev det sjukt bråttom såg jag precis, ska springa till bussen för kvällsmöte på Lindex! Hadeeee

Rätt in i det!

Uppe med tuppen. Känns lite rart (=konstigt) att göra iordning sig inför jobb, det var ju ett tag sen. Speciellt då jag ska jobba på Storcash idag, vilket verkligen var ett tag sedan. Första dagen på veckan, och efter mer än en veckas ledighet slängs jag in i mitt stressiga arbetsschema igen! Idag är det 09-17 på Storcash, hem och äta för att sedan gå på kvällsmöte på Lindex som slutar 21.30. Imorgon är det Storcash 08-15 och sedan direkt till Lindex där jag slutar 20.15.

Det här börjar kännas lite som en jobb-blogg...

Gomörra


14h

Freaky friday såg vi på igår.. En perfekt slöfilm att se en lördagkväll efter en stressig dag på jobbet. Jag som var trött efter få timmars sömn i lisch (filip wilhelmsson, kommentera inte nu) och dålig sömn på nattåget, somnade efter cirkus en halvtimme.. Jag sov alltså från kl 22 igår och vaknade kl 12 idag. Vilket är nästan 14h. Ändå är jag lite trött idag, men mest deppig...

- The hardest part

Ska bara lyssna på den här låten en gång till, sen blir det bara glada miner!

 

You left the sweetest taste in my mouth


Hemma i Bergen igen.

Jag kan inte förklara hur mysigt det var att vara hemma. Varje sekund av min tid hemma var fylld med kärlek & trygghet. På dagarna fikade jag med vänner och på kvällarna åt jag goda middagar med familjen. Första kvällen var vi ute på Harry's med familjen, då jag åt deras goda King size skagen toast med endast handskalade räkor. Andra kvällen hade vi parmiddag, jag, b-friend, syrran och hennes robin. Glenny hade grillat god entrecôte, klyftpotatis, tzatsiki och sallad. Efter maten spelade vi Med andra ord och kvällen var verkligen lyckad. Vi hade sååå kul!

Varje natt sov jag med min älskling och vi försökte tillbringa så mycket tid ihop som bara möjligt. På fredagen hade jag frukostdate me syrran på 3b, supermys, och vi åt världens godaste smörgås med lufttorkad skinka. Innan vi åkte till tåget, fikade jag semlor med svärföräldrarna. Medan mina egna föräldrar var på väg till göteborg för överraskninsghelgen för mami (hoppas ni har det supermysigt). Att säga hejdå till fille på perrongen var så jävla svårt. Det riktigt brände i halsen av tårar i nästan en timme. Kan inte ens skriva om det här i bloggen utan att börja lipa.... Men efter de här dagarna hemma mår jag så himla mycket bättre, både i kroppen och i själen.

Imorse kl 07 var jag framme här i Bergen. Släpade mig hem med alla mina saker, la mig i den nybäddade sängen och sov ett par timmar, för att sedan gå upp för att jobba. Det var mysigt att träffa sambon igen och att komma till Lindex idag var helt jäkla kul!

Dag 1

Har haft en superduper mysig dag idag. Att vakna upp bredvid min älskling av en puss var guld värt. Innan han åkte supertidigt imorse till båtmässan i göteborg med jobbet, körde han hem mig lagom i tid för att sjunga för mami på hennes födelsedag, mys! Jag gick och lade mig & sov några timmar, för inatt blev de inte många timmars sömn.

När jag vaknat, tog jag & mammsen en himmelsk god brunch och sedan åkte vi fram på stan. Sedan fick jag bilen, åkte hem och duschade och plockade upp Ollie för en lunch på stan. Självklart ville jag ha 3b's kycklingspett som jag längtat så efter, så vi tog en varsin sådan och kaffe efteråt. När vi fikade kom syrran & hennes tjejer in och hälsade. De är fan guld värt att träffa på alla goingar på stan bara sådär spontant! (vilket tyvärr inte sker lika ofta hemma i Bergen). Imorgon ska jag få krama om ännu fler av mina sköningar.

I eftermiddag har vi bara hängt, som på den gamla goda tiden. Nu ska vi familjen strax åka till Harry's och äta födelsedagsmiddag för mammsen. B-friend kommer sedan direkt från båtmässan för att ta en öl, och sedan blir de kärleksmys med honom ikväll. Detta kommer bli en helt perfekt kväll!

underbar!


The eagle has landed!

Underbart. Under-under-underBART.

Så häääär glad är jag över att vara hemma och dricka svenskt bryggkaffe:



Nu ska jag plocka upp min saknade vän Ollie för
en lunch på stan, och sedan blir det middag ute med familjen.


Hem till Sverige!

Gomörra! De ska bli så gött att få komma hem och snacka lite lischöpinska.

Kramade nyss sambon hejdå, och nu sitter jag här och äter frukost/kikat The voice. Försöker tänka allt jag behöver ha med mig, så att jag inte glömmer nåt. Men sedan tänker jag oxå att det handlar om 3 dagar... Så mina 3 par jeans, 2 klänningar och 2 kjolar, för att inte tala om alla tunikor jag tagit med, faktikst inte kommer komma till använding. Men så är det bara!

I matväg har jag nu alltså: Banan, äpple, päron, popcorn/chips, 2 baguetter, en Freija och miljoner halstabletter i handväskan. Blir hämtad av älskling ikväll på perrongen i Trollhättan. :love: