Onsdagkväll ute på stan

Min första lediga dag sedan förr förra helgen då jag var på landet. Underbart!! Dock lite ångest att jag vaknar så här sent..

Det var hur kul som helst att festa med kollegorna igår, sedan gick vi partypinglorna vidare. Sista stoppet, F12 var det jag, sofia och hennes killpolare. Skit kul!


AW

Rolig dag med tjejerna på jobbet. När vi slutade, samlades alla sköna MOPare på vårt showroom på vår flag ship butik där det bjöds på bubbel, jordgubbar osv. Sjuk kväll. Jag och chefen hade dansuppvisning till låten Euphoria! Middag på Sture hof, vidare till Berns och sist till F12.

image description

 


Typ bästa känslan

Fick sånt lyckorus av ett samtal av min absoluta favorit på den manliga sidan. Få höra hans röst efter att han varit ute och rest i 5 månader!


Marc Jacobs

Den här vill jag ha.


Kaffeverket

Lunch på kaffeverket med tre fina vänner. Världens godaste sallad med handskalade räkor.

 


Sista delen av helgen

I lördags blev det ändrade planer, det blev kvällshäng i en park m. bärs, sofia och två härliga killar vi träffade i fredags.


Igår låg jag och solade på förmiddagen, sedan blev det några timmars jobb med carro och sedan mötte jag upp med peder. Vi låg i en park tills solen började gå ner. Så mysigt! Sen köpte vi med käk, chips och glass och spenderade hela kvällen framför Fråga Olle.


image description

Beroende. Jag. Dör. Robyn ft. Snoop Dogg

Världens bästa Snoopi och vår allas Robyn. Hur grymt som helst ju.



Lycka

Njuter av värmen ett par timmar innan jobbet.

 


Lördagsmys

Duschat. Diskat. Lagar mat. Sofia är nu på ingång! Ikväll är det ultramys med chips och film som gäller.


Josefina

Jag behöver inte skriva hur jag mår idag, tror det är ganska självklart. Men kul hade vi!


Sjukt grym kväll.

AW med bästa brudarna, slutade i en spontan helt awesome utekväll. Natti för min del, upp och jobba snart!


Becci, här kommer min middag!


Stress och sol

Rushigaste dagen på länge, helt bananas!!! Tog en timmes paus på takterassen med goaste Sara i stekande sol och massa skratt.

Har fått FYRA kommentarer bara idag "åh, vad sött, vad mycket fräknar du fått" Mmmm jag veeeeet....


Goodmorning

Solen lyser som vanligt, och jag ska jobba. Ska ta mig ut på en snabb PW sen ställa mig och göra lunchlåda. Gud vad jag är duktig!!!


Mms från farsan:


Tisdagsmys

Åh. Myskväll. Drack bärs med farsan på altanen. Sedan mötte jag upp mina fina tjejer, vi köpte med oss mat och naturgodis och satte oss i Haga parken tills solen gick ner.

Snodde fridas instagram-bild.


Day off

Idag har jag njutit av ledigheten och bara lapat sol.


Fantafest

Igår efter jobbet blev det häng på Peppar med klara, kalle, becci och sara. Svinnice! Sedan mötte jag upp Peder.


Morgon ute i naturen

Precis nu har det lagt sig. Hoppade ur sängen imorse när jag såg solen lysa in. Slängde på mig träningskläder och tog en liten morgon springtur!

Tvingade mig själv att inte stanna en enda gång den sista biten(inte ens i trapphuset) så när jag kom upp trodde jag att jag skulle spy och dö samtidigt. Skönt att äntligen ha börjat!


Jimmy Big Brother

Kom precis hem efter att ha kikat BB live med mina två sköningar. Det var allt en upplevelse, haha!

Bilder från min härliga helg kommer imorgonbitti.


Totala motsatsen

"Vi njuter till fullo här. Inga bekymmer, ingen klocka." Solhamra.

Kom nyss hem från 3 underbara dagar ute på landet i vår sommarstuga. Så fort jag satte foten innanför dörren i min lägenhet, flög stressen på mig. Nu kommer mina två brudar över på ett glas vin och sedan drar vi till Årsta!




Om our way to Solis

Övertaggade.


Äkta kärlek

Igår när min lillasyster kom in i butiken började jag storlipa som en liten bebis. Kunde inte hjälpa det, blev så otroligt glad. Herregud vad jag älskar henne, min fina skatt.


Ledig

Bästa kvällen igår med syrran. Idag har vi hunnit med massor och klockan är bara tolv Sitter ute i solen och dricker kaffe hos farmor efter den sjukt goda sushi lunchen.

Jag, pappa, mina två systrar, farmor och kusin. Kärlek.


love forever

Grym kväll igår, och Peder köpte med favvo cookiesarna från 7/11. Galet hur snuskigt goda dem är! Nu ska jag strax åka in till jobbet och öppna butiken. Lunch med Johanna och sedan slutar jag kl 16 och ska möta upp världens finaste syster. Åh vad jag längtar. Kärlek kärlek kärlek.


image description

Mysstämning

Nu e lyan städat och veckans disk gjord. Har köpt blommor och gjort fint. Ikväll får jag besök av Peder.


16 maj.

Åh jag är så glad och lycklig. Min underbara, snygga, goa lillasyster kommer upp hit ikväll och stannar tills på söndag. Så imorgon efter jobbet ska vi mötas upp, äta middag och sova ihop. Fre-sön ska vi spendera på vårt landsställe.

Idag är jag utvilad till max, avnjuter en god lunch med goa Sara.


Crazy bananas

Mådde inte så bra igår, så strax före 20 lade jag mig i sängen och somnade direkt för natten. Som tur var hade jag ställt larm inför idag, så jag vaknade nu på 4:e alarmet.. Åh, vilken skön natts sömn!


Nedbäddad.

Har jobbat idag med min härliga Johanna och haft lika roligt som vanligt. Mötte upp världens goaste ellie, vi tog glass ute i solen. Riktigt grym dag!


Another day

Shit. Ligger med matkoma i soffan, chattar med mina stockhölmare och lyssnar på "Another day". Har kikat igenom massa år 2011 bilder; norge, studenten, rhodos, uddevalla, sommaren, london, thailand, osv.. Blir otroligt nostalgisk. Nästan lite deppig. Men bara nästan.

Mmmmh


Middag

Lagar helstekt fläskfilé, rotfrukter och svampsås.

Skillat!


Måndag

Lördagkväll slutade i catch up med bästa coffe och sedan spontanutgång med C och hans grabbar. Grym kväll! Vi var hemma vid 5-snåret.

image description

Söndagen spenderades med familjen ute i Danderyd. Idag har vi varit på utbildning och sedan har jag jobbat, 07.45-17.00. Så nu är jag dödare än dödast. Pöss



Farligt med nätshopping

Shoppingrus. Men dåligt samvete för att jag nallade från sparkontot.

Dessa får jag vänta med tills löning

Mitt hjärta


Linnea

Namnsdagspresent och rosor av världens bästa pappa. Vi ligger på altanen och lapar sol. Klockan är 16 och jag ligger fortfarande i bikini.


Efter Marie Leveau

Klockan e 04 och jag & Ina är fast vid östermalmstorg och har haft så jäkla kul med några norska killar. Banan kommer om 29 minuter.


Lördag

Ångest för vad jag ska göra ikväll. Har fått flera olika förslag och jag vill egentligen hinna med allt. Ledig imorgon ju!


"Helg"

Supermysig kväll igår. Bästa pizzan och myshäng.

Nu är jag på väg till jobbet!


Friday at work

Somnade alldeles för sent inatt och gick upp alldeles för sent imorse. Hatar såna morgnar, när man ändå börjar så sent som 12 men ändå inte hinner mer än duscha och sminka sig.


Underwear

Utvecklingssamtal kl 9 med BC= god frukost. När jag slutade vid 17 mötte jag upp med födelsedagsbarnet för att ge present. Middag på Ciao Ciao Grande med alla grymma vänner.

Vidare till Storie. Godnatt. Hard work work med bästa johanna imorgon.

 


Lönch @ Värtavägen


Vårkänsla

Denna underbara vårkänsla.
Här kommer en grym vårlista jag gjort, med mina favoriter just nu!

Fading - Rihanna
The girl - City and Colour
New Slang - The shins
Yesterday - Atmosphere
Underwear - FM Belfast
Message in a bottle - John Mayer
Skinny love - Bon Iver

[07.38]

Sitter i träningskläder på tuben på väg till jobbet. Vi har morgonmöte 8-10, sen skulle vi fixa nåt på kontoret och sedan ska jag gå hela vägen hem.

Är lite tidig, pga att jag ska handla frukost först!


Tisdagslyx

Efter att jag dammsugit, dammat och svabbat lyan gjorde jag mig en smaskig smoothie.

Nu ligger jag i en nybäddad, mysig säng och hoppas på en god natts sömn. Morgonmöte kl 8 imorgon, sedan ska jag powerwalka hem från NK!


Vacker kvällsvy

Sedan tog jag kvällspromenix med min fina Clara. Vilken fin vän jag funnit mig alltså. Gillar den bruden skarpt!

Vi gick från mig, runt djurgården, genom stan och tillbaka till mig. 2h.



Lediga, härliga dag

Hela denna vackra eftermiddag har jag haft solhäng i Vitabergsparken med kaffe & skratt med becca och natta.


Solen skiner, lycka!

Nu äntligen är jag på väg för att möta mina goa becci och natta. Happy girl, happy day!


Laundry day


Love

Att min lilla kompis, enda bort i NY kan ge mig så mycket stöd och kärlek en sen måndagskväll. 25 maj kommer grabbarna hem!!!


Min lediga dag

Godnatt. Klockan ringer 07.45 imorgon och dagen är späckad med planer.


Måndagsmys

Sitter på tuben på väg hem. Har haft en superduper mysig kväll med mina goa Solna-bor.


Glass i solen


Goodmorning

Uppe med tuppen! Dricker kaffe och kikar Vakna med the voice. Idag jobbar jag på biblioteksgatan 9.30-16.45 och sedan NK Herr 17-20.15 sedan ska jag möta två fina tjejer. Have a gr8 day, m8!


Desperate housewives

I hela åtta säsonger har jag följt Desperate housewives. Fram tills nyligen, då jag började ladda ner, har jag suttit klistrad framför tvn mellan 21 och 22 varje tisdag. Those were the days.

Och nu har jag 3 avsnitt kvar. Det känns faktiskt helt galet konstigt.


baby sis

Hahahahhaha syrran ringer och låter som en liten mus. Så hes, så man knappt hör vad hon säger! Hahaha dagens skratt.

Petter

Petter var på NK i lördags, dock jobbade jag vid Stureplan då. Men på
söndag, på min namnsdag, ska jag, A och F få se honom på Debaser. Grymt!


Söndag

Idag har jag jätteont i rygg & revben och mår illa som bara den av tabletterna. Så med gott samvete kan jag ligga här i min sköna soffa och mata filmer hela dagen, trots att solen lyser utanför.

Ikväll ska jag ha BBkväll med Frida och Annie.


Walk down memory lane

Åh vilken jäkla go kväll. Nu blir det läggdags i tid för min del (för en gångs skull) så jag verkligen kan ta vara på min härligt lediga dag imorgon. Har kikat flera gamla inlägg från -09 och -10 och inser hur jäkla underbart vi hade det på gymnasiet. Fan vad jag älskar er mina vänner som förgyllde dessa 3 år, ni kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Och speciellt insåg jag hur mycket jag saknar bästa john och emil som är ute och reser alldeles för länge!

Det går inte att välja en bild till det här inlägget.

@ Biblioteksgatan

Jobbar med brudarna och två sköna grabbar som provjobbar. Så idag har vi extra roligt på jobbet!


Thank god it's friday

Fan vilken grym. Känns som jag skriver så ofta. Men jag mår så jäkla bra!! Imorse blev det frukostdate med P ute i solen före jobbet.

Haft en stressig dag med mycket att göra, så det var härligt med en långlunch med fina grannen. Efter jobbet mötte jag upp bästa R och C för en AW på Tiki room! Dock blev det nyktert för mig eftersom jag äter flera smärtstillande.


Godmorgon!

Vaknade självmant nu och känner mig pigg & glad. Vaknade av typ 20 oroliga sms från vänner, fina ni är. Tack vare värktabletterna känner jag knappt något i revben och rygg.

Nu ska jag göra mig iordning för en arbetsdag med Julia, högsta chefen är fortfarande i Stockholm. Men först frukost på stan :-)


Home at last

Nu är jag äntligen hemma från akuten. Har ätit en liten macka sedan lunch

Fina pappi hämtade mig och körde hem mig till lyan, så nu har jag precis fått i mig lite av pappas goda lax och flera värktabletter. Hoppas jag kan sova inatt, för imorgon ska jag på frukostdate med P innan jobbet.


Kulig torsdagskväll

Ikväll skulle jag, becci och Johan druckit öl på en fin uteservering, istället ligger jag på Danderyds sjukhus akutmottagning och väntar på min läkare.


Njuter


The intouchebles

Igår såg jag och P en riktigt grym film, The intouchebles. En riktigt feel-good film.


In a nutshuffle

Jag har gjort färdigt mina ärenden på stan och sitter på tuben ut till danderyd för att lägga mig på solterassen, när jag inser att jag glömt nyckeln. Jag ringer pappa och bara "asså gissa vad, jag e på väg hem till er och har glömt nyckeln..." Varpå han svarar "men lilla gumman, jag hade mina aningar att du skulle glömma nyckel, så jag har lagt ut en extranyckel!"


Onsdagkväll på Slottsvägen

 

 

 

image description


@ work

Har världens godaste matlåda idag. Igår gjorde jag laxfilé i ugn med grönsaker, vitlök och soltorkade tomater i creme fraise. Till det klyftpotatis och avocado & keso! Mummmmms.

Det gick superbra med chefen imorse, och snart är min dag avklarad. Slutar kl 17 och då ska jag möta Frida i träningskläder för då blir det PW!


Vilken jäkla smärta

Det är lite kul ändå hur olika mina päron ser på i princip allt. Imorse vaknade jag och hade så jäkla ont i de högre nedersta revbenen att det tog mig tio minuter att ta mig ner från loftsängen.

På ringde jag pappa och klagade, för att jag ville höra "äsch de klarar du, ta en ipren bara!" istället för "gå till doktorn". Idag är det jag som öppnar butiken och då kommer vår högsta chef från Tyskland på besök. Så det är bara att glömma smärtan!




1a härliga maj

Vilken härlig dag. Inte nåt bakis, trots en grym gårkväll hemma hos mig med 6 fina tjejer. Vaknar upp bredvid fin människa. Några timmars skratt med Andreas på jobbet.

Fikahäng med Sara i kungsträdgården i vårsolen. Jag möter upp Clara, Rebecca och Nathali. Efter gött häng i rålambhovsparken, gick jag och Clara hela vägen hem till mig. Så en redig powerwalk med massa skratt tog vi i kvällssolen!



 

image description

image description

 


Njuter av solen med min fina Sara [16.00]