Pretty little liars

Ja men oj vad klockan blev mycket. Ett PLL avsnitt hinner jag med innan John Blund tittar förbi. Klockan ringer 06.45 imorn, tjeeeena


News

(mamma läs ej det här inlägget) Har svinmycket nya vårkläder till min garderob. Här är en utav mina mysiga tröjor jag köpt, med urringad rygg!


Pappikväll

Pappa mötte mig vid tuben efter jobbet, så har spenderat denna fina afton tillsammans med honom. Fick 3 rätters och matlåda tills imorgon. Massa kramar och sedan skjussade han hem mig.


Här kommer en bild också


Lunchrast kl 16

Sofie gick hem förut för hon spydde. Sen dess har jag varit paranoid och kallsvettats och trott att jag också ska spy. Men nu börjar jag inse att läget är under kontroll! Eftersom jag varit själv, så har jag inte kunnat få lunch förren nu.

Mina skor har gått sönder och min handväska gick sönder i lördagskväll. Så jag ska ut och spana nytt nu på rasten! Sweet.


Tji fick jag

för att jag skrev mitt förra inlägg ;) Nu fick jag hoppa in och jobba imorgon. Mitt villkor var att sluta kl 15 då Karin kommer till centralen, så så fick det bli!

Så 12-20.15 idag, hem till pappa och hämta kläder. 9-15 imorn, sen Karin och phille och på kvällen realeasefest! Fredag 9-18, sen 10 pieces-event i vår butik vid Stureplan.

Bra dagar framför mig!! :-)


One day off

Jobb jobb jobb hela veckan lång, love it! Imorgon är min enda lediga dag, och den har jag varit så optimistisk och bokat in med 4 personer. Så det blir inte mycket till ledighet ändå, haha!

På förmiddagen ska jag hänga med karro, sedan fika med karin och sedan fika med philip och på kvällen möta upp gänget för releasefest på Riche! Grym dag, längtar!!


My new love

Just so you know, I love Pretty little liars! Det är bannemig det bästa, sedan Desperate housewives. Och när jag tänker efter finns det små likheter mellan tänkandet i dessa serier.


Gooooodmorning

Blev väldigt sent igår eftersom kontraktet skrevs på inne i stan, och sen skulle jag käka och se min dagliga dos av Pretty little liars. Ändå ställde jag fyra alarm mellan 8-9 men vaknade inte förren nyss av ett sms. Haha, jag är fan otrolig! När ska jag få bli morgonpigg?!


Lycka

E så glad, har skrivit på lägenhetskontrakt idag!!!!! 1a april flyttar jag in i min nya lya på Gärdet!



Kärlek. Mums.


Busted!

Nyfikna i en strut... Kallar jag dem som ringde upp mig efter mitt förra inlägg och frågade vem jag mött!

Förresten så e det 99% säkerhet att jag flyttar in i perfekta lägenheten den 1a april på gärdet. :-) :-) :-) :-) !!!!!


Täby Centrum

Tog en tripp till Täby C för att käka måndagsmiddag. Då hände det som jag aldrig trodde skulle hända! Vad är oddsen?!


Matlagning


Beslutånget, help me!

Kan inte bestämma mig om jag ska klippa mig igen eller om jag ska spara ut håret, så jag får långt lockigt hår till sommaren..

Någon som har åsikter?


Snow

Uppe med tuppen idag (typ). Jättefint väder ute, dock väldigt kallt. Sunnies på idag!!


Efter god middag och mys

Avslutar denna söndag med lite egentids mys framför Pretty little liars med godis och iskall cöla. Ångesten över att ha rött läppstift utkletat runt heeela munnen när jag tittade mig i spegeln igårnatt börjar sakna med säkert att försvinna.. Imorn kommer jag skratta åt det!


Bloody sunday

Sjuk kväll igår. Nu sitter jag på tuben på väg till Rebecca för att ta en cola och uppdateras me henne, nathalie och Moa. Ikväll blir det lugnt. God mat och film.


Lördag i Stockholm

Helvete vilken rolig kväll!!!! Bästa på länge. Och på väg till efterfesten har jag aldrig skrattat så mycket nånsin! Och nu måste vi sova för vi ska upp kl 10 imorn och måste fixa med tunnelbanan osv. Godnatt!


Mys-nea

Haha jag fick ett sånt gulligt sms av Olle imorse där hon skrev att jag kramat och skedat henne hela natten. Jag är ju verkligen såå van att sova med någon bredvid mig! Det känns fortfarande väldigt ensam att sova helt alene..


Natti natti

Har ätit pizza med ett gött gäng hemma hos Olle. Har haft en riktigt trevlig kväll! Nu ska jag och Olle krypa till kojs i hennes loftsäng. Godnatt!


Det är inte lätt när det är svårt

Har känt som rätt beslut i flera dagar. Och NU kommer tårarna??!


.

Klarar inte av att se bilder, då kommer känslorna fram.


Ett litet inlägg.

Ett litet inlägg tillägnat underbara Wille som jag bor hemma hos just nu. Världens finaste kille. Han ger mig alltid en bra start på dagen, han får mig att skrattavald frukosten (fastän jag har kasst morgonhumör) och bryr sig alltid. Han ringer och frågar om han ska skjussa hem mig på kvällarna och frågar alltid hur jag mår. Nämnde jag att han ger världens mysigaste kramar? :)


Mysigt med lunchsällskap

Haha jag o mat...


Vibratorn

Förra onsdagen försvann min vibration på mobilen, vilket resulterade i en totalförsovning. Igår på jobbet tappade jag min mobil i marken från ett högt skåp och nu fungerar vibrationen igen! Iphones alltså.....

Här har ni en rolig miss:


Onsdag

E på jobbet nu, ska fylla i em blankett om ansökan till egen nyckel och sedan ska jag jobba tillsammans med Ia. Ska även vara en sväng på herr idag!

Xo


Godmorgon godmorgon!

Som vanligt ligger jag och kikar Pretty little liars innan jag går upp och duschar. Jag måste duscha på morgonen för att vakna under vinterhalvåret för att det är så äckligt kallt.

Men igår var solen framme. Vi var ute med uppknäppte jackor och ray bans på lunchen. Våren är här!


2102 2012 (samma baklänges)

Grym utbildning. Riktigt lärorik och rolig. Och gott fika!!!

Köpte med semlor hem till familjen att bjuda på till efterrätt. Lollo var över på middag oxå, jättemysigt. Resten av kvällen har jag, wille o lollo suttit och garvat åt varandra och roliga serier på datorn. Om ni har lika go humor som jag måste ni se Pappas pengar, avsnitt 2! Vi grät hela avsnittet...


De e inte förren nu jag börjar vakna till

Sitter på tuben på väg till jobbet för att öppna vår NK butik. Sedan ska jag på utbildning på hotell Hellsten. Har ingen aning var det ligger så blir upplockad av en svart ford fiesta utanför dramaten senare. Ska bli roligt att lära mig massa nytt!!! :-)


Fun at work

Något nytt för mig att jobba på herravdelningen som jag gjorde idag, men jobbade med Andreas till kl 17 och sedan hängde jag med "grannarna" och lärde känna dem. Det är allt ena riktigt härliga brudar och grabbar!

Så jag har haft en superfin och bra dag. Mötte upp goa pappa efter jobbet för en långpromenix, supermysigt.


Shoppingrus!

Köpte med mig världens härligaste kavaj hem från Zara och så fick jag en supersnygg enkel klänning av chefen.

Den här klänningen är såååå Marc O'Polo stil. Stilren och softistikerad.



Ny vecka, nya godsaker

Idag jobbar jag och Andreas på herravdelningen, åh vilken bra dag detta kommer bli! :-)


Truth

The love is gone.


MUST HAVE.

Vem vill köpa åt mig??


Mina två hjärtan

En sjukt bra dag igår. Bästa på länge! Först en lång promenad i vintervädret och sen drog vi en varsin blodig biff till lunch.

Efter det drog vi nästan 2h bowling, SÅ kul! Älskar att bowla me pappa och min syrra, finna inga roligare eller bättre motståndare än dem två. Efter det blev det latte och cookie på ett mysigt fik! :-)


Ledig fredag

Har varit på en skön långpromenix ute i Haga park med pappa och lollo. Supermysigt då solen tittade fram lite då och då! Nu är vi och äter en varsin blodig biff och cöla, NICE!


Going home

Detta e nog första gången jag besöker systemet ute i god tid. Kors i taket!


Me like

Åh, längtar tills jag kommer hem och får prova min transparanta till mina snygga sommar shorts. Sedan ska jag göra mig en kopp té och lägga mig och se Pretty little liars med sällskap av chips och dipp. MUMS


Sjukt bra dag

Började morgonen med en sjukt stor kopp grönt té med massa honung och mjölk på NK Café. Verkligen bästa tét har dem.

Dagen flöt på snabbt, och jag var en sjukt duktig säljare idag, blir stolt över mig själv! När jag slutat, gick jag och kikade bikbok's nyöppning i Sergelgången där Olivia jobbar. Fick med mig en tiger-topp och en transparent lång sak. Precis en sådan jag kikat ut från Acne som jag tänkt köpa vid löning, bara 2600 kr billiggare!


Glad torsdag

Sitter på tuben på väg till jobbet, ett stopp kvar. Idag är det jag som öppnar butiken. Åt frukost med och fick skjuss av goa Wille till tuben. Han är en av de människor jag skrattar mest tillsammans med, vi har så roligt ihop och han ställer alltid upp. En helt underbar människa!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/754098/images/2012/pic_189657351.jpg" class="image">


Jäkla försvunna halsmandlar..

Vaknar upp med värsta halsonten.. Har inte haft så här ont sedan jag hade halsfluss innan jag opererade bort mina halsmandlar. Jag trodde man skulle slippa halsont när man tog bort dem??

Nu ska jag upp och dricka lite té OCH kaffe. Are in a hurry at the moment, eftersom jag fortfarande ligger kvar i sängen och ska öppna butiken om lite drygt 1h.


Bullar och te efter gympass = helt rätt!

Efter jobbet åkte jag hem till familjen Runsiö och åt god Pasta Carbonara. Sedan tog jag bilen till gymmet, raggades ultimat av "När jag går ner" på högsta volym. Ja, de är inte längre än en låt till gymmet..

Nu kände jag att jag var värd bullar och te :-) Ska ringa Sara och förhoppningsvis få lite goda nyheter.


Espresso house

Försov mig totalt och vaknade 25min innan jobb. Så hann varken duscha eller äta frukost. Så nu, Nu klockan 16.16 ska jag strax få äta min efterlängtade frukost.


Alla <3 dag

Har haft en supermysig alla hjärtans dag afton med fina Olivia. Först var vi och handlade och sedan lagade vi egen pizza. Nu ska vi krypa till kojs, klockan ringer 07 imorgon. Puss

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/754098/images/2012/pic_189482117.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/754098/images/2012/pic_189482117.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/754098/images/2012/pic_189482141.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/754098/images/2012/pic_189482157.jpg" class="image">


Alla <3-dag

Har laddat med pasta och någon god sås som jag hittade i kylen. Nu är träningskläderna på och bussen går strax till gymmet! Sedan ska jag åka in till stan och jobba några timmar och sedan möta upp fina Olivia. Vi ska fira alla hjärtans dag tillsammans och lite sleep over mys. Idag går mina tankar till alla dem jag älskar.

Första passet?

Nu får jag besök av mr blund och han är så välkommen... Sov gott. Imorgon ringer klockan vid 09 för då ska jag äta en redig frukost och sedan åka till gymmet!


Nu e jag officiellt anställd


14/2

Hittade detta som Olivia lagt upp på Instagram....


Här mår man gott

Efter en lång dag blir jag hämtad på tuben av wille och åker hem till fina fasters familj. Mat står framme och nya lakan i sängen. Underbart.


L o v e


Det går bra nu kompis

Blir en snabb lunch på NK före jag börjar. Vi jobbar nästan allihopa tillsammans idag eftersom vi ska skicka iväg rean (yes!!). Ikväll är det jag som stänger butiken. Och imorgon ska jag börja gymma! Det går bra nu.


Summer

Sitter på tåget hem till Stockholm efter en fin helg i lisch. Åh, vad jag längtar till sommaren! Här är en bild från min och pappas weekend i London.


Söndag

Söndag morgon och jag mår bättre än vad jag förtjänar. Vi firade axels födelsedag igår och det blev riktigt röj. Vi tjejer lagade mat och killarna stod för alkoholen. Senare blev det badtunna. Vilken kväll!

Sent inatt insåg jag att min mobil var borta, men denna återfanns hemma hos albin wemmert (han hade tagit den med sig hem av misstag)..... Haha, bra där! I förmiddag har jag hängt hos filip med ett bakfullt gäng och ätit pizza.

Nu ska jag ner till jerker och johanna och fika lite och sedan hänga med matilda, lollo och karro. puss



Nu kör vi!


Min fredagkväll lixom

Önskar jag kunde vara med och fira min fina väns 22årsdag ikväll. Istället sitter jag fast på ett försenat tåg och missar bussen från Skövde....



Home to lisch for the weekand

Idag har jag jobbat me goingarna Erica och Sofie. Banan stod stilla så det tog 45 min för mig att ta mig till jobbet och för Sofie hade det tagit nästan 2h.

När jag skulle boka tåg hem igår var alla sista minuten biljetter slut, så jag fick punga ut hela 820:- för en enkelbiljett till Skövde...! Men vet att det kommer vara värt varenda krona, hihi. Fick springa iväg lite tidigare så att jag verkligen hann med mitt tåg.


Yes, I'm in love......


Blood

Sitter bredvid min fina farmor när de gör stick efter stick för att ta flera blodprov. själv sitter jag bredvid och vet inte om jag ska svimma eller gråta... Tycker det är så obehagligt.

Tänker tillbaka när jag skulle få dropp och dem stack fel 5-6 ggr och när dem äntligen hittat rätt och sprutade in salt så var det fel, vilket gjorde sjukt ont... Ufffff.


Jag och farmor-dag

Åhhh vad skönt, nu har jag sovit 11h. Åhhhh så utvilad jag känner mig! Nu ska jag umgås med min fina och underbara farmor i några timmar. Vi ska ta prover, luncha och shoppa.


Bad girl

Förresten, skrev att jag skulle gymma idag efter jobbet och jag var såå sugen. Men så glömmer jag träningskläderna hemma! Hela dagen peppade jag mig själv till att åka hem emellan och hämta dem. Men det slutade med att jag var så trött att jag inte orkade åka hem till Olle för att umgås me henne och klara. Over and out.


Disney och dodis time

Åh, tog mig nästan en halvtimmes dusch. Så skönt! Nu är jag ren och len som en babyskjärt. Ska somna framför Disney Channel tänkte jag.. efter att jag käkat upp henkes godis..


ZzzzzZzZzz

Jag är så trött. Så trött. Så trött. Har jobbat nästan 30h på tre dagar. Men nu är jag ledig imorgon och det ska bli så otroligt skönt. Ska köra farmor till sjukan imornbitti kl 10 sedan ska vi äta lunch ihop på stan.

Idag har vart en jäkligt bra dag. Har jobbat ihop med Ia och då får man sig ett par härliga skratt. Blev lite små shopping också, men det var jag värd.


NK öppning

Äter frukost, lagar lunchlåda och sminkar mig. Multitasking på hög nivå. Idag ska jag öppna butiken själv för första gången, wish me luck! ;-)


Tisdag

Ledsen för dålig uppdatering idag har jobbat 08-20.15 så är helt slut. Nu ska jag verkligen stänga av all elektronik och sooooova. Öppnar butiken imorn, så 9.30-18 och sen ett gympass om jag orkar!!! You go girl'


Love my life


SL app

Älskar "realtidsinfo" på SL appen. Så man inte står och fryser i onödan :-)


Godmorgon

Känner fortfarande av helgens hangover. Sitter fortfarande i min gråa tischa och äter frukost.


Lyx söndag

När jag kom hem från bion hade de sparat mat åt mig. Åh, så gott det var!!!!!


En gång i Phuket

På filmstaden Sergel med goa Olle.


Sturekompaniet

Blev en sjukt spontan utekväll igår. Klockan 18 låg jag och kikade film me kusinerna i mjukiskläder och fett hår. En timme senare var jag nyduschad och så åt vi oxfilé, rotfrukter o drack vin.

Jag, karro och kajsa möttes upp och gick och tog ett par glas vin sedan dansade vi hela natten på Sturekompaniet. Hade en grymt rolig kväll! Vi var hemma runt 5-tiden i min sköna säng.


Speeeeedad

Åh vad skönt att få sova ut och ta igen sömnen jag missade igårnatt. Nu sitter jag och äter en riktig frukost, gröt, ägg och kaffe. Sedan ska jag iväg till gymmet! Wish me luck.


Sweet dreams are made of cheese

Nu ställer jag klockan på 12.00. Här ska det bannemej sovas ut!


Åh, underbara kärlek

Skrev precis ett 679 bokstäver långt godnattsms till min pojkvän. Det måste nog betyda att jag saknar honom redan..


En lugn fredag är också en bra fredag

Kom precis hem efter att ha hängt med karro hela kvällen. Vi sov i omgångar den sista timmen, så nu var det dags att ta bilen hem.

Efter att ha tömt flyttbilen i garaget var jag inne hos farmor en sväng och hängde sedan i runsiös vardagsrum. God middag med Sussie & Micke. Valde att vara nykter så fick agera taxi åt småkussarna som skulle iväg på fest. Sedan åkte jag hem till karro som var barnvakt åt tre vilda killar och en baby. Härligt gäng!


Dag 2

Dag 2 på min och papps roadtrip.

Morgonen startade med massa mysiga hejdåpussar av pojkvännen som började jobba kl 6. Jag och pappa åt frukost med svärföräldrarna i ottan.

Nu är vi på väg hem till Stockholm med ett lunchstopp i Örebro hos pappas bästa polare Halvar :-)


Det bästa jag vet

När vi var färdiga med lägenheten igårkväll åkte jag, fille och pappa hem till mammi som fyllde år. Jag, mamma, pappa, lollo, fille och Glenny. Alla dem jag älskar obeskrivligt mycket i samma rum några timmar. Underbart.

Blev goda 3-rätters och god dricka. Vi alla skrattade så vi grät mest hela kvällen. Då var jag lycklig i hela kroppen.


Färdiga!

Åh efter 6h hårt arbete med hjälp av 6 pers plus mig är vi äntligen färdiga med att städa ur min och filles lägenhet. Nu firar jag och pappa detta på golvet me varsin öl och Abbas musslor.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/754098/images/2012/pic_187476017.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/754098/images/2012/pic_187476150.jpg" class="image">


Lisch på G

Korvstroganoff och ris väntade när jag kom hem. Åh vilken lyx, tur jag har sån supersöt faster. Jag och Sussie har suttit och snackat tills nu.

Nu ska jag skynda mig i säng vill vara pigg när jag ska hem till lidköping imorgon, har en heeeel del att fixa med lägenheten..


Helt utmattad.

Har varit en grymt rolig dag som började med morgonmöte och utbildning kl 8. Nu är jag dock helt slut efter 10,5 timmars jobb samt en lägenhetsvisning.