Stinkbomb

Tja!
Sitter för tillfället i min säng med datorn i knät och har både popcorn & coca cola bredvid mig. Imorgonbitti ska recentionen på engelskaboken vara inne, så den sitter jag och skriver på nu. Har dock bara skrivit en halv sida på datorn.. men jag hinner nog. Idag tog jag min välbehövliga sovmorgon, men råkade sova lite för länge. Fast jag var i skolan vid elva, så det var lugnt. Till lunch så var det risgrynsgröt, igen.. Och jag tog en tallrik med det, hällde på kanel och socker. Sedan när jag ska äta (jag tog verkligen en jättestor sked) så visade det sig att jag tagit salt istället för socker. Usch, det var det äckligaste jag någonsin ätit!

På matten idag så började det helt plötsligt lukta, och det visade sig att någon hade pruttat. Alla brast ut i skratt och anklagade varandra. Grejen var bara att det luktade hemskt, världens suraste doft som liksom skärde sig i näsan. Antonia fick kväljningar och vi fick panik. Så vi var tvugna att öppna alla fönster och vår lärare sprang iväg till vaktmästaren och sa att någon hade lagt en stinkbomb i ventilationen.. Det var galet kul. Nu ska jag återgå till pluggandet! Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback