Kenza var snyggare i verkligheten än på bild

Framme i Stockholm. Har ätit god mat och druckit gott med familjen. Idag har jag, lollo och pappa varit på stan hela dagen. Vi har shoppat lite, ätit fin lunch och varit på bio. Då vi traskade mot bion mötte vi först bloggaren Kenzas kompis, dj:en Jay och sedan även Kenza i egen hög person. Hehe, det tyckte jag och syrran var lite roligt. Pappa hade bokat oss på Avatar, på stockholms största biograf, i 3D! Det var så grymt, det blev en helt annan inlevelse!! Nu har jag lovat att spela Wii med minsting syrran som hon fick i julklapp, ha't gött ni med.


Natti, puss

Nu ska jag kika Southpark och sedan blir det sängen. Här kommer en härlig bild från stadt på juldagen. Njut av utstrålningen från dessa tre snyggingar tills vi hörs igen!


Hejdå, för fan

Godkväll gott folk. Nu är väskan äntligen packad och bilen går om sju timmar. Idag har jag för det mesta packat men även varit fram på stan med familjen och shoppat inför thailand. På kvällen var jag på "avskedsmiddag" med familjens reimers och beccis. Det var väldigt mysigt och jag kommer verkligen sakna dem. Men nu tänker jag positivt och ser allt roligt jag har framför mig! Imorgon plockar pappa upp mig och syrran på stationen, så på kvällen ska vi gå och se Avator på bio och lördagen ska vi spendera med kill-kusinerna. Skriver nog en rad eller två imorgonkväll.

Till er som smsat under dagen: Mitt gratis sms är slut och jag fyller inte på nu när jag ska utomlands. Men ring gärna imorgon förmiddag när jag sitter på tåget. Puss till er alla

Julbordsrester

Jag älskar julen, speciellt för all underbar julmat! Idag mår jag inte vidare bra, så jag går bara runt och äter och äter och äter. Chips, choklad (noblesse plus understa lagret av paradis) och julskinka/köttbullar/rökt lax. Love it!!! Julmust också såklart. Nu ska jag sätta på en julfilm som jag fått av A, Four Christmases heter den. Lateeeeer

Grym fredagkväll

Godmorgon! Vi är uppe, trots att vi somnade lite innan sex imorse. Hade grym kväll igår och en perfekt fylla. Dagen började med att jimmy, angelica och lille alve kom på besök och åt bestående julbord med oss. Det var jättemysigt och framåt kvällen drog jag hem till antonia och började förkröka. Vi var ett litet härligt gäng som spelade sällskapsspel och drack i mängder. Väl framme vid stadt var det sjukt lång kö, och när vi väl kom fram till kassan visade det sig att vi med förköp hade kunnat gå före i kön. Båda två dansgolvet inne på stadt var öppna, och det var mycket, härligt folk så vi hade grymt kul. Efter stadt drog vi till torngrillen, igen var det sjukligt lång kö, men som tur var fick jag en kebabpita av robert. Sedan följde jag, erika och hampus med tommie hem och badade badtunna och drack kall öl. Hur skönt som helst!!

Nu ska jag och mami fram på stan, jag ska fixa min julklapp till pappa och köpa lite smågrejer till thailand men ska även förbi antonia och hämta min kamera.

Christmas evening



God Jul önskar vi er alla!
Hoppas att ni alla haft en mysig julafton och att ni varit snälla så ni fått många fina paket.
Nu ska vi äta ännu mer julbord och öppna ännu mer julklappar.


GOOOOOOD JUUUUL!!!

Idag gick jag upp ur sängen några minuter innan tre. Pratade med flera vänner i telefon men somnade om så fort vi lade på, hade tydligen somnat i luren en gång till och med. Gick upp och det var fullt hus för syrran hade lill-julafton med sina tjejkompisar, så jag fick lite pizza och julmust av dem till frukost. Under dagen har jag slått in alla mina julklappar, försökt mig på några julrim och kikat julfilmer. Nu för en stund sedan var jag och mamma ute på en jättemysig promenad i snön. Detta är ju första året som jag och min syrra firar jul hemma i lidköping, men det har tydligen aldrig varit snö här tidigare. Så det var ju lyckat att det blir det i år på julafton. Nu ska jag försöka somna så jag kan vakna så fort som möjligt igen. För när jag vaknar är det självaste Julafton. Hihi.

Just love it

Hihihihihihi, det är julafton imorgon. Mysigt värre! Har bara massor med roligt att se fram emot nu under jullovet. Julafton, utgång på juldagen (Vi ses väl på stadt????), Sthlm, och såklart THAILAND. Kan inte begära något mer, detta är perfekt. Kommer njuta fullt ut varje dag under de följande 4 veckorna.. :)

Stockhölm

Nu är biljetter upp till Stockholm bokade.. Ska träffa pappa och stora tjocka släkten i mellandagarna. Saknar min lilla älskling extra mycket. Har ungefär 7 julklappar till henne, allt för att göra min lilla prinsessa glad.


My sunshine


"God Jul & Glad Jesus"

Grymt mysig kväll och grymt spännande film. Fick skönaste julkortet nånsin från fille och rambo!



Haha, de är underbara


Årets sista plugg, YES!

Jag höll på att frysa ihjäl när jag gick hem från bussen. 15 minusgrader har det varit idag, och jag lovar mig själv att lägga undan mina convers tills jag kommer hem från thailand. Var en sväng på stan med antonia efter skolan, köpte två grymt snygga ringar som jag är så glad över. Fick ett riktigt shoppingrus!! Nu ska jag skriva klart min uppsats så att jag kan belönas ikväll. Ska se på Wallander med en riktigt pudding. Good luck to me

My saturday evening

Min lördagkväll i bilder från appelberghs kamera:






Sunday morning

and off to work we go..



Hehe, hittade en bilg från en morgon då jag var cepe-bakis och skulle iväg o jobba


Eat me raw like sushi


Sovmorgon

Haha godmorgon.. Sjukt att jag vaknade så här sent, det är inte likt mig. Men det har blivit sena kvällar nästan varenda kväll den här veckan, eftersom vi har hittat på mycket roligt nu när det jobbiga i skolan nästan är över. Igår var vi och fikade på Söderströms, mötte upp julia och gick på spexet. Efter det skjussade C hem mig och så blev det räkor till middag. Beccis plockade upp mig och vi åkte hem till henne för en myskväll i soffan framför Sex and the city. Blev väldigt sent och det är väl därför jag är trött idag. Ikväll är det party party som gäller, vi brudar och några goa grabbar ska förfesta innan Studentfesten. See ya

FREDAG

Hejsan. Nu på morgonen har jag varit på intervju på Sparbanken för kommande praktikplats. Får se hur det gick, men det kändes faktiskt väldigt bra. Är nu hemma hos antonia och snart hämtar beccis upp oss för vi ska äta lunch. Vi har en kort skoldag idag, slutar redan lite efter två. Då blir det en sväng på stan och kanske en fika innan julspexet börjar. Denna är helgen känner jag på mig ska bli härlig! Laaaaater


Duktig nea

Jag är så stolt över mig själv. På många olika sätt har jag tagit tag i mitt liv och nu kan allt bara bli bättre. Men främst för att jag verkligen satt igång och träna igen. Trots min träningsvärk idag körde vi ett hårt pass på gymmet idag igen. När jag stod i duschen förut kände jag hur mina ben darrade av trötthet, nu blir det en stor mängd mat och sedan ska jag hitta på något roligt med beccis och antonia.


Bild från min 18-års dag :)


Snabbis

Åt nyss julbord i skolan, underbart! En clementin på det och nu är jag redo att faktiskt försöka plugga lite. Nästa lektion börjar 15.40 och erika kommer inte förrän innan tre, så nu sitter jag och antonia här och pluggar så flitigt. Jag skriver en stor uppsats om Maria Montessoris pedagogiska teori. Hörs senare

Strip aerobic

Det var grymt jävla skoj! Jag talar såklart om strip aerobicen vi var på i eftermiddags. Helt galet roligt hade vi, och man kände sig grymt sexig där man stod och åmade sig framför spegeln! Efter passet kände jag att jag dock inte tränat musklerna tillräckligt så jag och erika stannade kvar i gymmet en timme till innan vi åkte hem.

Annars idag har vi haft pysseldag i skolan. Det var mysigt med julmusik, glögg, julmust, pepparkakor och massa pyssel. När vi slutade gick jag och beccis o satte oss på Söderströms, där sedan erika joinade oss. På väg till Korpen träffade vi även på en gammal lärare som vi stod och snackade med så vi nästan kom försent till träningen. Summan av kardermumman så blir det nog lite strippning nästa onsdag igen! Ciao


Lyckliga dagar - Ted Gärdestad


"I even fell for that stupid love song"

Har haft en riktigt mysig eftermiddag med min rebecca. Efter skolan åkte vi hem till henne och fikade, kaffe och lussebullar. Sedan åkte vi in till stan igen för julklappsshopping. Hittade perfekta klappar till både mamma och syrran, vilket var skönt. Har dock en del klappar kvar men det får jag fixa senare i veckan. Nu om 5 minuter ska vi kika Bridget Jones dagbok som går på femman, mysigt..

Strip aerobic tomorrow

Tisdag idag. Fast vad är det utan Desperate.... Nu för tiden kommer tisdagar bara vara en helt vanlig dag.

Nu har vi svenska och vid lunch ska jag, beccis, julia & coffe gå ut och äta. Det är soppa i skolan så vi känner att vi skippar det och äter något gott istället. Jag och beccis har precis bokat passet imorn på korpen, vi ska på Strip aerobic, vilket ska bli riktigt roligt!


Söndagsmiddag

Jag och lollo har kikat Gossip girl och proppat i oss chips, dipp, nachos, guacomole dipp.. Nu står glenny ute och grillar fint kött och hallomie, mamma gör klyftpotatis och underbar sallad med fetaost och advokado. Mums, vad gott.


Nu vill jag att min snygga tröja ska komma på posten..


My weekand

Haha, min helg har varit helt galen. Det är bara att skratta åt den och glömma. Min fredag var i alla fall väldigt trevlig. Den började kl 16 på harry's med godingarna i min klass på after school. Fläskfilé, potatisgratäng och bernaissås, mums. Några öl blev det också.. Sedan stack vi vidare hem till rikard och drack vin, och sedan var kvällen helt spontan men grymt rolig..

Åh herregud......


Den här dagen har varit den jobbigaste på länge. Det började med att jag försov mig imorse, och när jag hoppar upp ur sängen känner jag av träningsvärken från både skivstången och kick-boxen. Jag cyklar ner till Sirius (utan frukost i magen) för att köra ett pass spinning. Efter passet kände jag mig helt slut och efter vi duschat hade jag håltimma på 4h. När vi kom till skolan var jag vrålhungrig, eftersom jag inte ätit sedan kvällen innan och självklart var det då världens mest smaklösa mat, så vi fick sätta oss i fiket istället. Halv tre var det dags för att röra på sig igen, på moderna hade vi 60-tals dans, väldigt konditionskrävande, pust..

Har duschat precis och vill bara sova, så jag har stängt av mig från omvärlden ikväll. Men jag måste se Mammas pojkar först. Sedan blir det direkt i säng. Underbart med sovmorgon till kl 12 imorgon. Hej så länge

Tufft pass

Jag är verkligen helt slut efter kick-boxningen.. Det var galet jobbigt och vi tog i allt vad vi hade, bara för att det var årets sista pass. Nu har jag duschat och fått i mig god hemlagad mat, ska sätta på dagens avsnitt utav Sunes jul och sedan blir det lite Southpark innan jag går och lägger mig. Det är bara att tagga om inför imorgonbitti då vi ska på spinning på Sirius kl. 09.00.

Jag är riktigt stolt över mig själv att jag börjat träna på allvar igen =)

Plugg-time

Nu känner jag mig riktigt duktig. Satte mig precis på biblan och ska börja skriva uppsatsen om arbets- och dialogpedagogik. Ska verkligen försöka att sitta här en timme och skriva detta, sedan ska jag käka och efter det träna kick-boxning med jullan. Det ser jag fram emot! Later

Kommer sakna D.H

Säsongens sista  avsnitt utav Desperate housewives var just. Tusan vilket dåligt slut, jag kommer längta ihjäl mig till nästa avsnitt! Som inte är igen förrän nästa år, i början utav mars...... (!)
Idag hade vi en helt vanlig skoldag och efter den tog jag & beccis oss en tripp på stan, sedan var det Skivstång som gällde på friskis. Var så trött och sliten efter det passet så jag tänkte gå och lägga mig direkt efter duschen. Istället kikade jag några avsnitt Sunes jul med syrran, eftersom hon insisterade. Satt och pratade gamla minnen och sedan var det D.H.  Så nu är jag jättetrött och har redan lagt mig i sängen... godnatt.

"Paid my dues"

Jag har världens bästa vän. Antonia, jag älskar dig. Du är min solstråle när jag är glad och när jag är ledsen är du klippan jag kan luta mig mot.


Godnatt..

Denna bilden bjuder vi på, det är ju ändå måndag, hehe..



Rödsprängda ögon, fräknar och bränna efter havsvattnet


Thailand -10

Tusan vad jag längtar till Thailand. Vi har suttit och pratat om det hela middagen nu. Då vi flyger både dit och hem kommer vi ha en egen tv där man kan se vilja filmer man vill och spela vilka tv-spel man vill. Det kanske inte gör något att resan är 11 timmar ändå, hehe..

Tänk er att vakna upp, äta en god hotellfrukost med egen kock som gör vilken omelett du vill. Tar på dig bikini och går direkt ner till stranden. Lägger dig på en solstol närmast vattnet, så du kan sola och bada vartannat. Tar en kall Zingha för att svalka dig då du blir för varm. Vid lunch tid är det alldeles för varmt så du går några meter upp på stranden där det är fullt med massörer längst med hela gatan. Du väljer en, som ger dig en helkroppsmassage i 1h för cirka 80kr. Sedan går ni till en mysig restaurang där ni äter lunch. Varför inte 12 stora tigerräkor i vitlökssås? Eller en hummer...... Detta är livet mina vänner. Och det kommer vara vår vardag i 17 dagar under januari.


Vill vara där nu..
(Bild från Turkiet i somras)


Tuff vecka framför mig

Andra advent igår. Efter träningspasset så kom Olivia hem till mig, vi åt glass och myste. Sedan åkte vi hem till majåker där vi såg filmen Jakten på lycka. En grymt bra film! Men det gjorde verkligen ont i hjärtat, man led verkligen med dem. För dem som inte sett den här filmen rekomenderar jag den starkt. 

Nu har jag en tuff vecka framför mig med massa träning, plugg och jobb.
Tisdag-Skivstång
Onsdag-Kick boxning
Torsdag-2 träningspass i skolan. Mammas pojkar-kväll med R
Fredag-After school med klassen
Lördag-Jobb, jobbfest + lussebandy

Söndag-Jobb


Träningstime

Nu är det riktig julstämning här hemma. Hela dagen idag har vi julbakat. Lussekatter, vit ischoklad och chokladmuffins. Och nu har vi avnjutit detta med en mysig fika. I veckan ska vi även baka knäck och pepparkakor. Övningskört har jag också hunnit med idag, vilket faktiskt går riktigt bra. Växlar utan att titta, håller placeringen bra och klarar de flesta trafikmärken. Märker att teorin kommer bli det svåraste.

Nu ska jag och syrran ut och springa och sedan göra massor med magövningar!

Lördag

Väntar just nu på min pojkvän. Vi ska ut på en liten roadtrip och se vart vi hamnar.
 


Nu blir det fredagsmyyys

Shit vad vi är duktiga! Kom precis hem efter ett pass kick-boxning på friskis. Är så glad att jag provade på det i onsdags, för jag älskar det! Idag var det riktigt jobbigt, men det klarade väl vi. Har precis duschat och känner mig jäkligt fresch. Nu ska vi äta räkor här hemma och sedan ska jag hem till olivia där vi ska ha tjej-mys-kväll. Ciao

Goodnight

Ville bara säga godnatt till er alla. I eftermiddags kom beccis hit med en kebabrulle och cola, då älskade jag henne extra mycket. Efter det blev vi sugna på godis, så vi åkte till hjerbtberg och köpte med oss massor hem. Har legat och slappat framför dokusopor hela kvällen, olivia har även joinat oss det sista. Nu blir det sängen för min del, för jagoch john ska upp tidigt imorn och faktiskt CYKLA till skolan :)


Älskar att öppna dessa paket på mornarna


Har varit och simmat

Tjenis penis! Imorse var vi på badhuset och simmade. Efter det satt vi i bastun jättelänge, så himla gött. Blev så törstiga så jag och alex köpte varsin iskall cola och sedan traskade vi till klockan och köpte choklad. Nu är klockan redan halv ett och jag som lovade mig själv att plugga. Får allt ta tag i detta nu.. Later

Natti natti

Imorgon går jag i skolan mellan kl 8-13. Två lektioner och resten utav tiden ska vi lägga på egna arbeten, även projektarbetet. Skolkatalogen kommer finnas att köpa imorgon, så den ska bli rolig att kika igenom, så här sista året och allt. När vi slutar ska jag och min älskade antonia ta en mysig fika. Sedan ska jag möta upp mami så ska vi julshoppa lite grand och förmodligen bjuder hon på fika. Efter det ska jag och jullan till friskis & svettis, vi ska nämligen på kick-boxning. Är inte hemma förrän framåt halv nio-tiden. Have a nice wednesday folks!

Visste du att..

..varje kvart anmäls en person spårlöst försvunnen i Australien?

Det är riktigt läskigt. Jag och Glenny har kikat Tv4 fakta ikväll, det är riktigt intressanta grejer dem tar upp på den kanalen. Nu är det ett par minuter kvar till mitt älskade DH, dags för att poppa popcornen och ta ut colan ur kylen!


Halv åtta hos mig

Jag älskar Halv åtta hos mig. Det är ett väldigt underskattat program, då man tror det är ett tråkigt vuxenprogram. För er som inte sett det förut så handlar det om 4 personer som träffas hos en person varje kväll från mån-tors, då denne personen lagar en 3 rättersmiddag till de andra. Maten betygssätts sista kvällen och en utav dem vinner. Grejen är den att det är en kommentator som kommenterar allt de säger (utan att de hör) och dumförklarar dem. Så himla roligt!

En kille pratar vad han tycker om att menyn innehåller svamp:
"Det får jag inte så ofta.."
"Nej, det var ju tur, det svider något så sjutton.."

Eller när värdinnan tittar på en flaska som hon precis hällt ur innehållet i sin mat:
"Jag förstår mig inte på folk som dricker det här, det är verkligen jätteäckligt.."
"Men om det är så äckligt, varför häller du i det i maten då?"
"Jaa, detta häller jag i maten.."

Skolångest

Ikväll har jag varit duktig. Har precis skrivit klart ett kapitel i Rättskunskapen och nu började jag precis på ytterliggare ett. Har en väldig väldig väldig ångest över hur mycket vi har nu i skolan fram till jul:

- 5 kapitel i RK
- En inlämning om försäkringar i RK
- Intervju-inlämning i Pedagogisk ledarskap
- Analys-inlämning i Pedagogisk ledarskap
- Prov på hela boken i Rättskunskap

Det hemska är att jag inte börjat på något utav detta. Och jag har bara 2 veckor på mig? Jag har bara mig själv att skylla, så det är därför jag sitter här nu som jag gör. När lär man sig utav sina misstag?!


Tur att jag har så roligt ihop med mina klasskompisar


Schampoo från aussie

Idag är det tisdag, och ni vet alla vad jag sitter bänkad framför ikväll kl 21.00. Precis, Desperate housewives. Idag har det varit en slapp dag i skolan där vi knappt gjort något vettigt. På sista lektionen pratade vi om att det skulle vara lugnt i klassrummet om jag bara var tyst. Så vi gjorde ett expriment, jag skulle få en kaffe om jag lyckades att inte prata på hela lektionen. Jag klarade det faktiskt, och alla hade fått en timmes "lugn och ro". Viktors kommentar: "Första gången jag sett dig tyst på 2 ½ år.." När vi slutat gick jag, C och A fram på stan. Jag inhandlade det underbart goda men dyra schampoot från aussie som julia hittat. Sedan skjussade söta C hem mig.