Dagen med stort D

Kom just hem efter en tröstshoppingrunda. Fick hålla hårt i plånboken för att inte köpa världens snyggaste tröja för 800nok. Hittade en liknande i lite lägre prisklass, så den haffade jag direkt! Och en tunika. Och ett nagellack. Sedan gick jag förbi matbutiken och köpte äpplen, bananer, päron och goda saftiga bröd att ha till tåget imorgon. Detta blir super. Jag längtar så otroligt mycket efter att komma hem nu... Tänk att bara få mysa med familjen och pojkvännen. det är guld värt för mig just nu. <3

LOVE

Godmorgon! Jag är uppe med tuppen, fastän jag somnade lite innan fyra inatt. Imorse ringde chefen på Lindex och frågade om jag kunde jobba idag, jag berättade att jag fått halsböld och att jag är sjuskriven tills fredag. "Men lilla vännen, nu måste du åka hem till sverige, bara några dagar och vila upp dig Du behöver det, du har ju inte varit hemma sedan Oktober. Och så kommer du tillbaka och jobbar på lördag! Snälla, Linnea, gör det nu."

När hon sa det lät det så självklart och jag undrar varför jag inte tänkt på det tidigare. Jag skulle ha bokat redan igår! Jag har för tusan inte varit hemma sedan oktober och nu behöver jag min familj, när jag känner mig liten &juk. Jag kan ändå inte jobba förren på lördag och jag har redan blivit rastlös av att ligga här i sängen. Så det är nog bäst för mig att komma hem och umgås med familj, pojkvän och vänner.

Update: Efter att kollat biljetter med mamma i en timme, har jag nu bokat. Imorgon kl 10.28 åker jag från Bergen. Så vi ses imorgon alla lisch-bor!!! :-)

Jag ska b.la få träffa min älskade syster!!!!



Här kommer min diagnos.. :(

Hej mina nära & kära, och ni andra söta som läser min blogg.

Igår på legevakten checkade jag in kl 12.30 och kl 18.30, 6h senare var det min tur. De var de värsta 6h på mycket, mycket länge. Min mage kurrade som jag vet inte vad, men jag kunde ju inte äta nåt för min onda hals. Och svetten rann av febern medan jag frös. Alltså i SEX TIMMAR fick jag sitta på en stol helt ensam. Som tur var hade jag två Se&Hör tidningar liggandes i handväskan, som jag fått av svärmor. Så de två läste jag om & om igen. Efter några timmar hade jag läst all text, även de minsta mest ovärda. Det värsta var att jag kunde ju inte gå därifrån för varje gång jag frågade svarade de "cirka en timme kvar"...

När jag väl kom in till läkaren fick jag först ett stick i fingret av en sjuksköterska. Töntig som jag är har jag aldrig vågat göra det förut utan bedövning, men jag kände att det inte var läge att kommentera det. Så jag blundade hårt och klarade det! När jag öppnar ögonen står läkaren lutad över mig med en stor pinne. Jag visste ju att han skulle göra halsodling, men jag har heller aldrig gjort det utan någon jag älskar som hållt mig i handen. Det roliga var att jag var SÅ nära på att fråga om jag fick hålla sjuksköterskan i handen. Haha! Men det gjorde jag inte.

De kollade tempen, och jag sa "nej jag har ingen feber, för jag har tagit 2 alvedon var 4:e timme i 1 dygn nu" "Ojdå" svarar sjuksköterskan, "för du har nästan 39 graders feber." 10 minuter senare fick jag reda på att jag hade halsböld. En riktig illa sådan. Jag har alltså gått runt med halsfluss, som utvecklats till halsböld, som har varit där så länge att det börjat bli farligt. Doktorn sa allvarligt att hade jag bara väntat en dag till så hade jag fått akutoperera.

Han sa, nu springer du till apoteket och tar dubbeldos direkt när du fått medicinen. Och även om tabletterna var väldigt starka ska jag nu äta dubbeldos i 2 dygn för att klara detta. Jag var så rädd och ensam. Det som gjorde mig mest rädd var att doktorn inte kunde garantera att dessa tabletter skulle hjälpa mig, så har de inte börjat gå över om några dagar så måste jag åka in igen och operare. Så livrädd, liten rädd tjej, ringde jag till mamma och storlipade. Så hon betalade taxi åt mig, så jag fick min medicin och kom snabbt hem. Sedan dess har jag bara legat här i sängen... ätit mina tabletter, tagit 2 alvedon & 1 ipren, ätit mina tabletter, tagit 2 alvedon & 1 ipren. Och druckit varm choklad. Som grädden på mosen blev jag sjukskriven hela nästa vecka, fast måndag är min första dag som anställd på dagiset. Supert!


Jag vill bli frisk and have some fun!




fan fan FAN

När man vaknar var 4:e timme hela natten, precis då tabletten börjar gå ur, då har man hög feber. Man ska ju egentligen vänta 6-8 timmar innan man tar en ny verktablett men för att kunna få lite sömn har jag tagit så fort jag vaknat. Har läskigt ont i halsen och örorna. Och jag som ofta har halsfluss förmodar ju att det är vad jag har nu när febern är så hög..

Line hjälpte mig att hitta Bergens legevakt som jag nu suttit och ringt/stått i kö/fått ringa ett annat nummer i snart en  halvtimme..... Sedan visade det  sig att man bara ska gå dit och anmäla sig i receptionen, om man inte tidigare fått en personlig läkare, vilket jag inte har. Är bara så lessen att jag tvingas gå dit helt själv nu, känner mig så ensam. Har aldrig tidigare varit hos läkaren utan mamma, pojkvän eller en kompis. Nu ska jag äta lite gröt och sedan försöka ta mig till läkaren..

Ps. Ringde Linn-R redan igårkväll och bad henne ta min vakt..



 


Sjukis.. eller?

Är det jag som är helt dum i huvudet eller?! Ja, jag tror det... Tackar ja till jobb imorgon till kl 18, fastän jag nu ligger hemma med hög feber. Inte ok.. Men jag vill så gärna jobba, speciellt en lördag. Mami, bli inte arg på mig.. (kan ha missat o nämna de när vi snackade förut) Överlever jag morgondagen lovar jag att vara hemma på måndag om jag fortfarande har feber. Nu ska jag ta en dusch och sedan laga lite kvällsmat.

..................

Jag har feber, igen. Eller jag blev väl aldrig riktigt frisk och har inte mått vidare bra under veckan utan haft kallfrossa mm. som tytt på feber. Idag var det bara jag och line på jobb, resten låg hemma i feber. Och 6 av barnen likaså. Kände av redan imorse att jag själv hade det, men eftersom line hade läkartid kl 13 och storchefen fick komma ned till mig för att vi inte hade nog personal var det inte läge att gå hem. Bara att ta en Paracet och vara glad. På bussen hem ville jag bara gråta och när jag kommer hem, slänger av mig alla kläder och kastar mig i sängen så ringer min pojkvän.. Gissa om krokodiltårarna började spruta! Allt som var jobbigt släpptes ut, och nu ligger jag nedbäddad i sängen med mystofflor, mjukisbyxor & 3 tröjor och väntar på att tabletten ska börja verka så att febern ska sjunka och halsonten ska minska så jag kan svälja nyponsoppan som jag lagat..

Dagens shopping

Dagens shopping blev ett par svarta enkla jeans, en lite speciell topp och ett par ljusa slitna jeans som blir perfekta i vår.



här ser ni lite av toppen oxå

 


Nu går det. De här reklamerna gör mig SÅ glad!!!!

 

 

Det värsta är att den här låten Di tre små fisk sjunger man i barnehagarna här i Norge.. Haha!


Hard work work

Gókväll! Julia mådde dåligt idag, så efter 8h jobb på dagiset fick jag åka direkt på jobb till Lindex. Kom inte hem förren nu. Var sjuuuukt hungrig förut på jobbet och fick springa till donken i 10 min, då tyckte jag dem var det bästa i hela världen. Så nu jag måste ge McDonald's ett litet tack för att det finns, vad skulle vi göra utan er!!

Nu får jag ju berätta vad det var för kontrakt jag skulle skriva på. Det är så att jag varit på samma dagis nu i 2 veckor och de är väldigt nöjda med mig. Dock kostar jag nästan 250nok i timmen genom Manpower och det är mer än vad de har råd att betala för mig i en längre tid. Så de ville helt enkelt anställa mig! Jag menar, hur glad blir man inte när man blir erbjuden jobb på en arbetsplats där man verkligen trivs?! Så måndag är min första dag som anställd på Rambjøra barnehage. :-)

08.30

Kommer ni ihåg mitt inlägg om att jag inte var en 8-människa? Jag tror jag får ändra mig lite på den punkten. Här sitter jag nu klarvaken, färdigsminkad och äter frukost. Idag börjar jag iförsig 08.30, men tro mig, det är inte likt mig att vara så här pigg! Mina föräldrar och Glenny skulle tappa hakan om de sett mig den här veckan! Fille däremot skulle inte ens märka nåt, för han går knappt och väcka.. haha. Men detta är min vardag framöver, och jag gillar det!!! :-)

Idag är det exakt 4 veckor tills jag kommer på besök i Sverige!

Åh, så nyderlig!

Hei alle glade!

Idag är en superdag. Igår blev jag erbjuden jobb och imorgon skriver jag på kontraktet. Vill ni veta för vad får ni återkomma här på bloggen imorgon! Just nu sitter jag och äter två supermackor med sallad, ost och skinka medan jag och sambon ser filmen Liar liar. Den är rätt skön ändå och det var längesedan sist!

Blir SÅ glad av den här reklamen!

Idag går det inte att lägga upp youtube klipp på bloggen, så klicka gärna på länken:

http://www.youtube.com/watch?v=EzZHwzR76nc&feature=related

Tirsdag 25. 1. 11

Efter att ha suttit och ätit choklad och druckit cola en stund förstod jag att jag var hungrig, så nu ska jag laga lite mat! Idag var så mysigt så på jobbet, och vi har fått en ny anställd, en kille, så det var riktigt roligt. Jag tror det är viktigt för barnen att ha både män och kvinnor som förebilder. Dagen flöt på snabbt som vanligt och vipps så var det dags att gå hem! Jag var och handlade lite på Rema 1000, jag tycker det är såååå kul att handla mat! Dock inte att stå i kassakön, vilket tar ungefär lika lång tid..... För er som är intresserade så köpte jag havregrynsgröt, bröd, halstabletter, skinka och fetaost!

Snart kommer sambon hem och då blir det lite filmmys efter vi båda ätit. Vi snakkes!

<3

zzZzZZZZZ..... Jag fungerar inte som människa just nu, så trött är jag. Godnatt alla underbara, hoppas ni sover gott!

Helt totalsliten.

Jag säger bara två ord: fy fan. Var inte smart av mig att jobba en sån här lång och hård dag direkt efter jag blivit frisk. Nu är jag helt trött i kroppen och har förbannat ont i halsen!!!! Började kl 8 på Storcash och nu slutade jag på Lindex kl 20.15. Jag kände att jag inte riktigt orkade, så jag åkte hem till lyan och tog en powernap emellan. :-) Kvällen på Lindex jobbade jag tillsammans med Janne och då hade vi självklart en skön kväll, och nu skjussade hon mig hem.

Nu håller jag på att koka ägg, det blir en äggmacka innan läggdags. Ja, för sedan blir det direkt i säng. Åh, vad jag längtar efter min härliga varma säng.... och vad skönt det ska bli att få, om jag har tur,  8h sömn. Imorgon jobbar jag 08-16 på bästa, Rambjørga barnehage!

Här har ni min favvo just nu


Idag går det inte att dölja påsarna under ögonen.

Fyyyy vilken hemsk natt! Jag tror jag sovit ungefär 4h, och under dem har jag vaknat upp ett flertal gånger. Det slutade med att jag ringde min pojkvän kl 05 imorse och lipade för att jag saknade honom så mycket. Det är inte alltid så lätt att ha ett sånt här, distansförhållande. Men vi klarar det, för vi klarar allt! Det är bara så, kärleken står över allt annat. Och är man kär så är man.



Fresch tjej

Inatt drömde jag en jättehemsk mardröm, det var auschwitz för oss svenskar och den thailändska tsunamin på samma gång. Det kändes som att det varade en evighet och den kändes så otroligt verklig. Jag vaknade mitt i natten helt svettig och i ren panik. När jag insåg att det var en dröm började jag gråta av lättnad och somnade sedan om. Dock flyttades jag direkt in i drömmen igen, men på ruta 1. Så jag fick göra om hela den hemska proceduren, men den här gången försökte jag göra allting rätt så att ingen skulle dö. Men inget gick som jag ville.. Det kan ju hända att man hamnar i drömmen igen, men hur sjukt är det inte att man drömmer en dröm från början?! Jag drömmer nästan bara hemska mardrömmar när jag har feber, så tror det var därför.

Men idag har jag mått mycket bättre. För någon timme sedan kom jag upp ur sängen och in i duschen. Så nu känner jag mig riktigt fresch. Nyduschad, med både hårinpackning och noggrann rakning. Lagt i mina sängkläder i tvätten. Ätit lite snitzel och sallad. Så nu är jag friskförklarad! Men inte riktigt enligt Antonia.. Det sura var bara allt i kylen jag fick slänga som blivit för gammalt, en matlåda jag gjort till jobbet, 1 kg morötter, min oliverburk och apelsinjuice.... Men jag är glad att jag är frisk, och kan jobba imorgon =)

Och ikväll är det, Solsidan! Paren får en ny granne!



-

Jag hatar detta... Hela dagen har varit som någon slags dimma. Sovit. Vaknat svettig och andfådd. Sovit. Osv. Defå gångerna jag försökt ställa mig upp har jag känt mig svimfärdigt och otroligt illamående.

Nu ligger jag här i sängen och försöker få i mig lite pasta. Min lilla sambo är och handlar coca cola, apelsin och havegryn till mig. Så himla gullig.

Jag förstår inte hur jag fortfarande kan må så illa och fortfarande inte komma upp ur sängen! Just nu vill jag hellre bara dö........

"du må ha veldig god bedring"

Hej... Förlåt för dålig uppdatering. Men efter att pappa åkt och jag var lite ledsen, gick jag och lade mig och somnade. När jag sedan vaknade mådde jag otroligt illa, och när jag sprang upp på toa så började jag spy. Efter 2 liknande incidenter och feber var jag inte kry. Jag ringde chefen och sa att jag stannade hemma från jobbet. Sambon köpte med cola cola och banan efter jobbet till mig. Jag vet verkligen inte vad jag skulle gjort utan henne här, för jag kände mig helt hjälplös och hade aldrig klarat att gå till matbutiken. Har legat i sängen sedan igårmorse och inte ätit något annat än bananen som hon skärde upp i bitar åt mig igårkväll.

Försökte komma upp till jobbet imorse, för jag ville verkligen jobba men efter en lika hemsk natt var jag helt yr och mådde fortfarande illa. Så fick sjukanmäla mig idag också. Så tråkigt, för jag älskar att jobba lördagar på Lindex. Nu kurrar magen något otroligt mycket men jag vågar inte äta något än. Så nu ska jag återgå till fosterställning och somna om.

<3

Jag har den bästa, omtänksammaste, snällaste, roligaste & goaste pappan i heeeela världen. Vinkade precis av honom vid flygbussen, efter en otroligt mysig kväll igår, en underbar sovplats på hotell, himmelsk frukost och tusen pappa-kramar. Ännu en gång får jag gå hem själv, gråtandes efter att ha sagt hejdå till någon jag älskar..

Vi hörs senare, nu ska jag sjunka ned i min ledsamhet och försöka sova några timmar innan jag börjar jobba.

Glad för så lite!

Har en supergod matlåda till lunchen imorgon. Busstider är upptittade, går kl 06.35 (suck). Men det gör inget, för jag ska till det mysigaste dagiset någonsin och sedan ska jag få träffa pappsen! Han stannar bara tills fredag förmiddag. Så, vi hörs då! Hoppas ni alla har det helt underbart tills dess. pouss

"Matecome"

Åhhhh vad gott. Matkoma! Och jag älskar Gossip Girl, nu är det verkligen spännande. Helt perfekt onsdagkväll alltså.

Och imorgon blir ännu bättre, då ska jag få träffa min lilla pappa!


love sex and sunshine [19.45]

Heeeej bloggen!

Hade massa roligt att berätta från dagen men sedan jag kom hem har jag skypeat med pojkvännen. Så nu har fortfarande världens kärleksrus så nu svävar jag bland rosa moln och tänker på hur lycklig jag är. Idag är det exakt 5 veckor och 1 dag till jag är hemma. Och jag vet att tiden bara kommer rusa förbi!

Nu har jag exakt 15 minuter på mig att laga middag + lunchlåda före Gossip girl. Det blir pasta (glömde köpa potatis), kycklingsnitzlar, bernaissås och sallad m. oliver.

Skriver upp påminnelser på mobilen hela tiden men glömmer alltid att kika. Så här kommer en liten påminnelse-handla-lista-till-mig-själv: Potatis. Fetaost. Majs. Havregryn.

Godnatt ni søta!

Sjuk busstur till åsane, med en knäpp kille och en läskig pitbull. Chefen ringde och erbjöd mig en sån otrolig möjlighet i februari. Något som skulle vara så ballt! Hon fick bara anmäla en anställd, sen är de upp till de högre att bestämma. Åh, det vore så kul så jag kommer aldrig klara att få ett nej!!! I övrigt var det en mysig kväll på jobbet med sigrid och massa chilinötter.

Nu har jag ätit soppa, apelsin och choklad och nu börjar jag bli trött så ska snart lägga mig i sängen. När jag gick upp imorse var det ett helvete, och hela förmiddagen längtade jag hem till sängen. Men när man väl kommer hem från jobbet är man för pigg för att lägga sig. Typiskt. Ikväll ska jag försöka somna i tid. Snakkes imorgen!

Bappelsin

Så, nu har jag duschat och gjort iordning mig! Ska bara måla naglarna, dricka upp kaffet och äta en apelsin och sedan ska jag springa till bussen. Vi snakkes!

<3


Flax!

Kom precis hem från jobbet och slänger i mig lite pizza. Idag igen ja. För gissa om det blev över efter att jag och antis köpte varsin STOR pizza (nu snackar jag om en familjepizza med tjock botten)! På den är det kebab, kycklingfilé, majs och vitlökssås... Så gott!

Förut på jobbet kom jag att tänka på att jag inte skulle jobba på Lindex förren på fredag och blev lite ledsen.. för jag saknar det redan. Precis när jag tänker att jag kanske borde smsa min chef, ringer Julia, min jobbarkompis och bara "snälla snälla snälla rara, kan du ta min vakt ikväll?" Jag bara: "oh yes!!!" Flax! Så ikväll jobbar jag på Lindex, imorgon på Storcash, torsdag på barnehagen och sedan är jag ledig fredagdag för att pappa kommer hit och jobbar kväll på Lindex. Även lördagen spenderar jag på Lindex, men söndag är jag ledig. Vilken varierande och rolig vcka! :-)

En helvetes morgon

Pezza, cola och solsidan satt så jäkla fint igår..

Idag har jag haft världens mardrömsmorgon. Igårkväll kikade jag på skyss.no för den snabbaste vägen till dagiset jag var på idag. Den visade att jag skulle ta buss 80 från "gamla brann stasjon" kl 07.30 eller buss nr 33 från "danmarks plass" kl 07.40. För att komma till brann stasjonen måste man ta bybanen som tar nästan tjugo minuter, så för att inte missa den gick jag hemifrån kl 7 imorse.. När jag kommer till brann stasjonen och frågar en tant om var bussen låg svarar hon att "här finns det inga bussar längre sedan de byggde bybanen". Så berättade jag att jag sett på hemsidan att bussen skulle gå därifrån, då säger hon: "åååja, men detta är den nya brann stasjonen, de menade nog den gamla brann stasjonen som ligger vid Blå stenen". (2 minuters gångavstånd från vår lägenhet) Jag blev sååååå trött! Tog bybanen till Danmarks plass för att hinna med den bussen men får ett svar av en man att "här går bara buss 3 vad jag vet". Då ringer jag min konsulent och hon säger att ja helt enkelt får ta bybanen till Nesttun (nästan 30 minuter från oss) och sedan byta till buss.

Sagt och gjort, och nästan kvart i 9 är jag på dagiset. Blir så lei på att jag gick upp 05.50 och får inte betalt förren 08.45.... Men efter bara några minuter på dagiset förändrades allt. Supermysigt. Självklart ställde jag upp på att jobba över. Fastän jag var med om både en spya, en kniv i kinden och en tjej som kissade på sig. Nu har jag ätit kyckling, nudlar och sallad. Och efterrätten är såklart... choklad! Thank god for that! Men efteråt, som grädden på mosen, fick vi vänta på bussen i närmare 40 minuter..... Tur då att jag fick två mysiga samtal av männen i mitt liv; pappa och fille.

Dagens myslåt!


Söndag....

Idag vaknade vi kl 15 och gick upp ur sängarna vid 17-tiden. Som tur var vi inte ett dugg bakfulla, eftersom vi hade en skön efterfest här i lyan till kl 7 imorse med nils och andré, då vi åt fet mat och drack vatten. Gårdagskvällen var så sjukt skön och lyckad på alla vis!

Nu har vi storstädat hela lägenheten! Vi har dammat alla hyllor, snott en dammsugare och antonia har legat och våttorkat golvet. Nu är det freshare än någonsin! Och efter varsin dusch ska vi nu gå till Ica nära och köpa chips och sedan till pizzerian och köpa varsin fet pizza med coca cola. Underbart!!!!!! Puss och kram från oss.

Can you take me higher?

Imorse vaknade jag av att min pojkvän dumpade mig direkt efter han hämtat mig på flygplatsen när jag besökte Sverige... jättehemskt. Tur att det bara var en dröm! Jag somnade om och sedan vaknade jag en timme innan jag började jobba. Panik! Men jag hann precis, och idag har jag alltså jobbat 12-18 och det har varit stressigt men jättekul. Jag köpte en plånbok och en bikini!

Nu firar jag och sambon att det är lördag med varsitt glas vitt. Pasta och kyckling är kvällens maträtt. Precis som dagens lunch och gårdagens lunch+kvällsmat. Ikväll ska vi göra byn! Snakkes


Solsidan

Åhhhh, eg gleder meg sånn till Solsidan begynner på søndag kveld! Det är det bästa svenska komiker-program som gjorts på länge.


<3

Nyduschad. Målar naglarna, äter en burk körsbärstomater och är bara helt salig av lycka. Jag har det underbart här i vårt hem i Bergen med världens bästa sambo. Älskar mitt jobb och mina arbetskollegor. Pengarna rullar in. Pappa, som jag inte träffat sedan juni, kommer hit på torsdag. Jag har tagit ledigt och bokat flygbiljett hem till Sverige en vecka i slutet av februari. Det ska bli underbart att träffa familj och vänner, som jag inte träffat sedan oktober. Min älskade mamma och älskade pojkvän ska hämta/lämna mig.  Sommaren är planerad in i minsta detalj och kommer bli den bästa någonsin. Och så är det en till sak, men den kommer jag vänta lite med att nämna här i bloggen. Ni får vara tålmodiga.

"Otur i spel, tur i kärlek"


Denna är fortfarande så jäkla grym!


Tänk er..

onnebart!


Koselig fredag

Igår jobbade jag först på NRK's kantine (som var sjukt kul och jag fick snacka med massa norska kändisar) och sedan direkt efteråt på Lindex med Linn. Kl 20 stängde både jag och sambon våra klädbutiker så vi åkte bussen hem ihop för en gångs skull. När vi kom hem åt vi fiskbullar m. maccaroner och sedan blev det vin & choklad för att fira att vi bott här i Bergen i exakt 3 månader. Så jävla skön kväll hade vi på tu man hand, och vår flaska vin.

Idag har jag jobbat på en ny barnehage som ligger en bit härifrån. Men det var det värt, för det var det mysigaste dagiset jag jobbat på. På vår avdelning är det 9 st födda -10 och 5 st födda -09, och vi var 5 i personalen. På de andra har vi varit 2-3 st på samma antal barn och det har blivit för stressigt. Nu hann man verkligen med alla och stämningen var superskön. Fick heldag både måndag och torsdag nästa vecka. Som tur var får jag sluta lite tidigare på torsdag eftermiddag eftersom pappa kommer hit!

Min favorittjej på avdelningen, som är lika kramsjuk som jag!


Och här har vi min fina snögubbe!


Min nya favvo!!!


PAPI

Blev så himla glad av pappas sms igår. "Tja, tid att träffa mig den 21 eller 22? Kram pappa" Det är så typiskt honom!

Wow, vi ska göra stan den 21e!


Här har vi efterrätten då!

Mamma, titta vad jag har börjat äta! Fiskolje-tabletter.
Något som mamma försökt få mig att äta i flera flera år,
men nu har jag självmant börjat äta dem. Lite komiskt.


söta trosor.

Jag äääääääääääääääääääääääääälskar att köpa trosor. Här kommer en bild på de jag köpt idag och i lördags:


Mmmmh.

Idag började jag tidigt på Storcash, redan kl 07.30 och sedan direkt efter det till Lindex. När jag slutade var jag sulten så jag gick och handlade en, för mig, riktig festmåltid.

Sorry för dålig uppdatering, men mådde inte alls bra igår. Blev hemskickad från jobbet för de sa att jag var blek och hade feber. Idag vaknade jag svettig med feber, men jag var så flink så tog en ipren och jobbade dubbelpass. Även imorgon jobbar jag 07.30-15.00 på NRK (tvkanalen här i norge) och sedan 16.00-20.15 på Lindex. Samma tid på NRK även på fredag, lördag 10-18 på Lindex och sedan kan jag äntligen slappna av och försöka bli frisk. Eftersom jag är ledig på söndag! Yippieeeee!

Tortelleni, grädde m. fiskbuljong och räkor.


Jobbigt morgon..

Godmorgon.. Gud så dåligt jag mådde imorse. För det första vaknar jag kvart över 8, har alltså snoozat omedvetet i över 1h. Jag var dödstrött och kunde verkligen inte komma upp ur sängen, och jag förstod inte varför eftersom vi somnade lite innan tolv igår, det blir ändå 8 timmars sömn.. När jag äntligen ställer mig upp, kände jag bara att jag behövde spy eller svimma. Visste inte ens vilket, mådde bara piss.. Gick och la mig igen, men efter att ha smsat lite med eirik bestämde vi att jag skulle komma in på jobbet och jobba så länge jag klarade. Tänkte inte ens på att han anpassat sig och skrivit på svenska, förren han nu skrev "Bra svensk? :)" Haha... Så nu drar jag till jobbet då, och jobbar så länge jag giddar! Haaadeee.

mördarinstink

Alltså usch fy fan.. jag ser på animal planet på vår hd tv. Och bara av att se hajar på tv för jag gåshud och mitt hjärta slår snabbare. Jag hörde mig precis svälja väldigt högt. De är så läskiga. Min värsta mardröm! Usch usch usch. Jag skulle aldrig i hela mitt få för mig att se filmen Hajen, för då skulle jag nog svimma och framför allt aldrig kunna åka utomlands igen. Jag får t.om. panik när jag badar i sverige om jag inte bottnar, för det känns som att det simmar massa hajar under mig, fastän jag vet att det inte finns vithajar i vårt land. Men däremot finns det gäddor..

På tal om ingenting, så saknar jag min pojkvän extra mycket ikväll. Vill ha honom här och gosa.

monday

Hello bitches! Vaknade tidigt av att chefen ringde och frågade om jag kunde komma och jobba kl 10. "Självklart" svarade jag och somnar om. 2 minuter senare ringer Imran och frågade om jag kunde jobba på barnehage, berättade att jag inte längre var ledig och somnade om igen. Som tur var vaknade jag självmant strax före nio så jag hann precis. Tur.

Var och handlade massa mat efter jobbet, men när jag väl kom hem var jag inte sugen. Så middagen fick bli två wienerbröd och lite choklad.

När jag skulle skriva rubriken, kom jag nästan inte på vad det var för dag. Eftersom vi jobbar 7 dagar i veckan, utan någon ledig dag så är det inte lätt att hålla koll på när det är måndagkväll, eller fredagkväll. Sorligt men sant.

Hjemmelige prinser

Haha, ser världens roligaste program på norska 2:an. Det handlar om tre prinsar som åker till Storbritannien och datear helt vanliga människor utan att de vet om att de egentligen är kungligheter i Sydafrika, Indien och Sri Lanka. Alla har hittat varsin kärlek som de nu tagit med hem till deras hemland och visar vad allt att vara kunglig innebär. En utav dessa prinsar är gay och är så söt så jag bara smälter. Hans pojkvän frågade om han fick sova hos honom, då svarade han att det inte gick för landets regler om kungahuset. När han då frågade om prinsen ville sova hos honom på hans hotell svarade han "nej jag är lite gasig i magen, och jag är trött." och så började han att hosta för att visa att han var sjuk, och så gick han bara iväg. Haha, jag tyckte det var så kul!

Tyvärr slutade serien nu av att alla prinsarna valde att dumpa sina partners, för att det var en alldeles för stor kontrast mellan kulturerna och kunglighet/svensson. En prins sa "Hade jag fötts som en vanlig människa och fått göra sådant som jag gjort under de här månaderna hade jag varit lycklig". Och en annan: "Jag mår mycket bättre utan kärlek. Jag måste tänka på att ge mitt folk en bättre framtid, än på min egen lycka." Den sista prinsen, bögen, gjorde slut för att hans pappa sa att han måste gifta sig med en kvinna, annars fick han inte ärva tronen. Jättehemskt..

Här har ni dem! Prins av Indien, Sydafrika och Sri Lanka.



Söndag.

Åhhhh de var såååååå kul idag!!! Jag tog bybanen enda till nesttun tidigt imorse. Ringde numret jag fått av steinar och då svarade hans fru och sa att hon strax var där. "Jag kommer i en perseau" sa hon. Då tänkte jag "fan, jag kanske ska börja lyssna på fille när han försöker lära mig bilmärken" Eftersom jag inte visste hur en perseau såg ut fick jag fråga vilken färg det var på bilen.

Väl hemma hos dem fick jag hälsa lite på deras dotter anna och sedan fick jag uppläring i nästan 2 timmar. Redan vid första målningen, en tiger, med hjälp av både svampar och olika penslar sa hon att det var det bästa hon sätt på första försöket och hon hade jobbat med detta i 12 år. Det blev jag jätteglad av att höra och mina nerver inför dagen släppte lite och allt annat lärde jag mig lika fort.

Efter att jag ätit lunch med steinar, hans fru och lilla anna blev jag hämtad av tjejen jag skulle jobba tillsammans med under dagen. När vi kom till julfesten, kl 13 så var det redan några barn som hade bildat två köer i väntan på att bli målade. Alla var så söta och både barnen & föräldrarna blev sjukt fornøyda över resultaten. Tjejen jag jobbade med var tatuerare, ägde egen bilfirma och gjorde iordning kroppsmålningar inför photo-shoots. Cool brud helt enkelt och hon var verkligen jätteduktig. Hon uppmuntrade och berömde mig hela tiden och när jag gjorde en stor fjäril över en liten tjejs ansikte med regnbågens färger med massa glitter sa hon "åh shit vad fin, den här måste vi ta kort på och spara". Efter någon timme kom en clown och då fick vi gå och hämta av maten; korv&bröd med alla sorters brus, kaffe, och kaker/tårtor. Jag fick alltså betalt för att dricka cola och se på en rolig clown som vi alla skrattade gott åt.

Siden kom julenissen med julegåver till allesammen og da var det tid for oss å gå hjem. Eg har virkelig hatt en skikkelig koselig dag. Og nå har eg kun snakket norsk hela dagen min, så eg husker knappt hvordan eg snakker svensk.... Men, eg liker det.

dissa är "standard" målningarna. men de flesta målningarna fick jag använda min fantasi.

 




8 januari.. redan?!

Hallå snyggingar!

Idag var det riktigt roligt på jobbet och en relativ lugn dag för att vara helg, till 16-tiden när jag och linn blev själva till stänging. Då blev det kaos.

3h senare:
Glömde helt av att skriva klart det här inlägget. Nu blir det sängen, ska möta Steinar vid 09.30 imorgonbitti, då blir det upplärning inför ansiktsmålningen och lunch skulle jag tydligen få hemma hos honom oxå, sedan blir jag hämtad och körd till julefesten.

pusspuss

Godmorgon godmorgon!

Ligger framför tvn med en skål havegrynsgröt och dricker kaffe & juice. Idag börjar jag inte förren kl 12 men har massa att köpa innan så ska åka ner till åsane så fort jag är klar. Jag ska köpa ett par visa koss-hörlurar (hoppas dem är bra, för jag har bara snackat med killarna i butikerna), ett ljusrosa läppstift, ett par svarta stövlar och tusen saker på lindex som jag lagt undan. Jag lovar att visa upp här i bloggen ikväll!

Imorgon ska jag göra en väldigt spännande grej. Norges största mobiltelefonibolag har en julfest för sina anställda här i Bergen. Jag och en till tjej som ha hand om ansiktsmålning för barnen under dagen, med så mycket som 180 nok i timmen. Tjejen jag ska jobba tillsammans med har jobbat för dem förut, men eftersom jag är helt ny, ska jag få en undervisning av en kille imorgonbitti. Han ska hämta mig i Nestun, undervisning i någon timme hemma hos honom och sedan kommer hans chef och hämtar mig och kör mig till festen. Jag tycker det ska bli otroligt spännande och roligt! Och framförallt, money money.


Rätt fett att skatta 12 %

Att skicka in nytt skattekort är något vi svenskar måste göra här i Norge för att kunna räkna ut procentsatsen som vi ska skatta. Från då vi kom hit i oktober tills årskiftet så har jag och Antonia skattat 12%, vilket har varit rätt fett då vi tjänat mer än i sverige och den norska kronan är mer värd än den svenska. Men så för att slippa skatta 50% detta år så måste vi lämna in en ny blankett innan nästa lön, vilket är den 9e.. Så idag nekade jag jobb när de ringde imorse, tog sovmorgon och gick tilll skattetaten vid 13-tiden. Jag tog mig en kölapp och fick nr 283 och det nummer som just då betjänades var nr 224. Jahapp. Sätter mig ned och väntar, lyssnar på musik och läser lite skvallertidningar. Efter ett tag kom jag på att jag glömt mitt pass hemma (som man behöver ha för att få lämna in sitt skattekort). Så jag har inget annat val än att springa ut till bybanen för att åka hem och hämta det. Jag är tillbaka cirka 45 minuter senare och då var det något i stil med nummer 250/260. Så jag sätter mig återigen och bara chillar.

Efter en stund ringde Tine och jag går ut för att snacka med henne, för man fick inte prata i telefon i väntsalen. En stund in i samtalet kikar jag bara in lite för att se vilket nummer det var, 287 stog det då på tavlan. Jag letar bland mina papper efter min lapp, men hittar den inte!!! Det var bara en halvtimme kvar tills det stängde och jag har ingen ledig vardag förren om några veckor, så jag behövde verkligen komma in just nu. Så ser jag en kille gå ut genom en dörr och innan mannen som jobbade där han trycka upp ett nytt nummer så sprang jag in och berättade anfått vad som hänt, han bara "okej, kom in så hjälper jag dig". Var det så lätt alltså?!

jag älskar att stå i kö och vänta..



It's hits you hard.


Gossip Girl - SÄSONG 4 - AVSNITT 1

Ligger i soffan och ser på Gossip Girl medan jag trycker i mig apelsiner och clementiner. Har fått en liten blåsa inne i munnen, och mamma har alltid sagt att det beror på vitaminbrist, så efter detta lär den vara borta när jag vaknar imorgonbitti.

Nu är det avsnitt 1 i säsong 4, men jag kommer knappt ihåg någonting? Jag minns inte alls att Chuck har friat eller blivit nedslagen och tappat minnet? Eller att Georginia fått barn, med Dan?? Hur mycket har jag egentligen missat, eller ligger Norge före Sverige i serien? Uppdatera mig snälla.

Man bara måste älska dem.


You know you love me.

Råkade äta upp till den 10e december på julkalendern. Så himla gott. Det är nog ett tecken på att det är dags för mig att laga mat. Idag har jag jobbat 08-16, trodde jag skulle dö när klockan ringde imorse, men så fort jag kommit upp var jag klarvaken och det har varit en jätterolig dag på jobbet. Som vanligt. Fan vad jag trivs.

Imorgon är jag helt ledig! Känns lite konstigt, men skönt. Inatt sov jag jättedåligt och vaknade flera gånger så det ska bli deiligt att ta igen sömn.  Nej, nu ska jag duscha och sedan göra iordning tomatsoppa. Ikväll är det 4:e säsongens första avsnitt av Gossip girl på 3an.

you know you love me, xoxo

Home.

Har spelat det här youtube-klippet på repeat sedan jag hörde den för någon timme sedan. Åh, jag bara smälter.


Vår januari-kalender

Tjenis penis! Blev inringd tidigare imorse, jag bara flög upp ur sängen och var ute ur lägenheten en halvtimme senare. Glömde berätta igår hur mysigt det var att vara tillbaka i butiken efter att ha haft ferie veckan fille var här. Jag fick massa mysiga kramar av allihopa och alla berättade hur glada de var över att ha mig tillbaka. Jag blev jätteglad över den goa responsen. Eftersom jag jobbar för manpower så får jag ju jobb efter butikens behov, men redan nu har jag 3 dagar denna vecka och 2 dagar i nästa.

Jag stod och pysslade med något i butiken, så kom eirik smygandes bakifrån och skrämmer mig. Ni som känner mig vet att jag kan... skrika rätt högt. Jag skämdes ihjäl och vänder mig sakta om och får se allas blickar riktade mot mig. Eirik skrattar ihjäl sig och bara "oj." Så, nu vet han det. När jag gick hem idag fick jag present av eirik & wenche, två julkalendrar som vi sålt i butiken för lite över 100 nok. En till mig och en till sambon. De var de lyxigaste chokladkalenderna vi nånsin haft, 10 centimer tjocka med stora chokladfigurar med smartieskulor i. Sååååååå gott. Så denna ska vi följa genom Januari månad, och idag fick vi äta fyra st för det är ju faktiskt redan den 4e januari.



CRASH-BOM!

Haha! Jag var precis med om världens roligaste grej. Var på väg hem från jobbet, hungrig som en varg, så jag gick väldigt raska steg hem från bybanen. När jag kom till ett övergångsställe håller en bil långsamt på att backa in i parkeringsruta. Jag tittar på honom och ler ett litet "Snälla-skynda-jag-vill-hem-men-orkar-inte-gå-runt-din-bil-leende", han ler tillbaka och gasar rejält för att snabba sig. BOM!!! Rakt in i bilen bakom. Hans min när han märkte det var oslagbart, exakt som smaylisen man brukade skriva på msn när man var liten: ":O" Haha.

Nu ska jag strax börja laga lite mat, sedan har jag skype-date med min älskade Rebecca.

Nyårsdagen 16:53

Hello. Nu är vi vakna efter en mysig och väldigt sen nyårsnatt/morgon. Efter en rolig dag på jobbet, tog jag och alex bussen hem och jag blev mött av sambon med ett glas champagne. Vi gjorde iordning oss och sedan kom paret Briné-Martinsson hit. Försnacks, antonia's special förrätt och ugnsbakade potatisklyftor, rödlök, aubergine, paprika, rotselleri & vitlök och en saftig fläskkarré till varmrätt. Vi åt, drack och spelade spel och hade en riktigt mysig kväll. Lite innan tolvslaget trippade vi till festplassen, men märkte att alla andra gick till kyrkan så vi ändrade riktning. Massa fyrverkerier och massa pussar & kramar! Och ett "vi har förlovat oss" som gjorde hela kvällen. Så mysigt, Alex & Joel förlovade sig igår på tolvslaget. och vi var med. :-)

Sedan är kvällen inte lika klar förutom fyllekäk på Deli de luca. Jag var smart nog att köpa med en liten cola för 39 nok att ha när jag vaknade imorse. Efter att ha pratat med min älskling, sa jag och sambon godnatt vid 05-tiden inatt. GOTT NYTT 2011!

17:04

19:46

20:37

00:06

02:58