Nea, back on track?!

Har fått sms, mail och kommentarer om att jag måste börja blogga igen. Gick in och kikade nu, och har fortfarande dryga 100 läsare om dagen som är inne och kikar, trots att jag slutat uppdatera. Men nu börjar jag sakna det lite.. så tänkte ta ytterliggare ett par veckors "semester" sedan är jag back on track i slutet av Juli!

Goodbye for now.

Åhhååå, gott folk och mina vänner. Jag har bestämt mig för att sluta blogga, så det här blir mitt sista blogginlägg.
 
Jag har insett hur lyckligt lottad jag är. Jag är 21 år gammal, singel och lever i Sveriges bästa stad. Jag har världens bästa (både nya och gamla) vänner, ett jobb jag älskar och en helt fantastisk sommar framför mig. 
 
Tack för dessa år och för alla fina kommenterar och all respons jag fått på bloggen.
 
Have fun, take care.
L
 

Sverige 2-0 Frankrike

Grymt jobbat Sverige....! Synd bara att det kommer så här sent, när vi redan är ute ur EM 2012. Zlatan, Mellberg, Chippen, fan vad grymma ni är!

Därmed lägger jag upp en bild på mig och chippen från aftonbladet. Under tiden vi dateade...


Tonfiskröra och baguette

Blev så galet sugen på den goda tonfiskröran Maria har lärt mig. Har precis varit och handlat ingredienserna.

Tonfisk i olja
Majonäs med hackade ägg
Dill, vitpeppar, citronpeppar, citronsaft och salt

Detta i en nybakad baguette med grönsaker på... Mums!

Lär man sig av sina misstag?

Sist jag flyttade. När jag flyttade från danderyd till lägenheten jag har nu, gick jag & P och lade oss 6 på morgonen. Jag och farsan började flytta kl 9. Jag var död. Lovade mig själv att aldrig göra om det.

Ikväll ska vi röja på F12. Imorgon ska jag och farsan flytta till min nya fina lägenhet. Lär man sig aldrig av sina misstag?????

Saker som måste göras

I 3 timmar har jag nu suttit i telefon. Fixat med hemförsäkring, tv-abonnemang, bredband, el osv. Det är så mycket som måste fixas. Börjar se ljuset i tunneln nu. Slänger i mig en kopp kaffe, byter om till träningskläder och sedan ska jag ut på PW runt Djurgården. Men först ska ett paket med kläder skickas till låtsaspappa i Lisch.

It's true

Care too much, you will get hurt.
Care too little, you will loose them.


The dirty bit

Mina fina vänner har gått hem efter middag hos mig. Jag bjöd på färsk spenatpasta och kräftskjärtar i sås med broccoli och soltorkade tomater. Smarrigt om jag får säga det själv. Nu får jag annat besök och nu börjar the dirty part. Vi ska dricka rödtjut och blanda drinkar.

image description



New week

Åh herre min gud. Jag är så uttråkad. Tjejerna kommer till mig kl 19. Sara ringer nu och ba: Ska vi gå ut och ta ett glas vin? Jag ville ba: JAAAAAAAAA. Men jag ska ta det lite lugnt med alkoholen nu. Så ikväll blir det nyktert, movie och snacks. Sen får vi se hur jag känner för senare ikväll.

Vem skalar äggen?

Jag har tänkt på en sak.. På caféer och restauranger köper man färdigskalade ägg i typ 5-10 liters bunkar. Vem skalar dem äggen? För det kan ju inte en maskin göra?

Så många känslor. Jag stänger av med detta.


Tröttmössa

Åt morötter dipp, resten av chipsen och slängde i mig en Dumle choklad, la mig på soffan för att läsa men somnade om direkt.

Vaknade nyss av ett samtal. Herregud, jag har sovit 16h..... Bra jobbat nea!

Den här buffén är jag sugen på nu....


På riktigt...

Hittade in till Marcello Pena blogg och här har han gjort ett videoinlägg. Han är ju helt totalkörd. Här om ni orkar titta:

http://www.videofy.me/nuiceo00/547719

Ser fram emot den här dagen

Somnade på 3 röda igår. Ställde klockan på 9, vaknade nu. Första lediga dagen sedan förrförra fredagen! Otroligt välbehövligt.

Idag var tanken att de skulle bli sol. Jag, Sara och några andra brudar hade planerat att lägga oss i en park och njuta av livet. Sedan ska jag möta Clurran för en PW och ikväll ska jag mysa med Frida, Annie och Sara.


Trädgården

Måste ju berätta om min hellyckade kväll igår! Lite ska ni åtminstone få höra.

Kvällen startades med GT kväll hos Clurran. Vidare till Trädgården och sedan efterfest. Några timmars sömn, sedan jobb med Janni & Ia. Hade sjukt kul igårkväll och idag på jobbet.





image description


image description

image description


Natti natti

Godnatt säger jag ensam och lägger mig i en skön, nybäddad säng.


En liten powernap


Hello sunday

Just hemkommen från jobbet. Nu blir det söndagsmys med sara och olle. God mat, och massa chips och dipp. Hoppas ni får en lika fin söndagkväll.

Lördagkväll

Lika vild dag på jobbet idag som igår. Men vi klarade det. Lunch var dock ljuvlig att få vila på, åt lunch med jocke.

Har precis kommit hem till Clara, ätit 7/11 mat och hällt upp första GTn.


Nyvaken

Väcktes precis av johanna och fick höra en rolig historia om en full pojkvän. Han hade kommit hem stupfull, lagt sig i sängen och när J lagt armen över hans mage, hade han sprungit för att spy. Det roliga var att han hade valt köket istället för toan, trots att badrummet är närmare. Så hela köket var nerspytt. Haha!


Realisation

Det är kaos på NK idag. Fullständig kaos. Nu har jag lunch och njuter utav tystnaden.

Jimmy, som jag träffade på bb-live som var med i huset ville följa mig idag. Han följer bara 16st, lite ball.



Jimmy i Big Brother

 

Sommartårta

 


:-)

Somnade så gott förut. När klockan ringde fick jag krupp för jag kände mig inte alls utsövd, tills jag insåg att det var R som ringde. Och ville ses. Så vi ska ses imorn!

Imorn jobb 8-19. Middag med bex, fotboll på pub med Clara och sedan träffa R.

Måste somna om nu, så det blir imorgon snabbare.


Middag med Marc O'Polo 12/6

Avskedsmiddagen i tisdags till vår chef som går på mammaledighet blev otroligt lyckad. Tre rätters på Italiano Papa, skumpa och gott vin. Supertrevligt hade vi.

När klockan började bli mycket drog jag, jocke, johanna och sofie vidare till Story bar och drack några bärs. Senare kom även Fredrik och mötte upp med oss. Sjukt lyckad kväll! Inte lika lyckad morgondag. Det var vi 4 som jobbade, haha.
image description
Förrätt...

image description

Jag och Johanna valde det godaste, Frutti de Mare

image description

Andreas och Sofie

image description

Pekbok till lillan

image description

Jocke och Janni

image description

Han tycker vi om

image description'

Fina Sofie

I feel it

Är glad. Lycklig. Förväntansfull. Förhoppningsfull. Spänd. Känner mig busig. Livet leker helt enkelt!

Idag har hela dagen gått åt att förbereda NKs realisation som börjar imorgonbitti kl 08. What a day! Och imorgon lär ju inte bli lugnare. Det som lockar med morgondagen är kvällen då vi ska föra hos beccis vi brudar och sedan ska jag och Clara gå ut och kika matchen med några grabbar.
image description

Fick finbesök idag på jobbet!

Onsdag @work

Fredag närmar sig. Sjukt mycket att göra i butiken.

Idag har jag och vår sommar-jocke stått på lagret heeela dagen och taggat & larmat. Svinkul! Musik, kaffe och massage.

Lunchen spenderade jag med Johanna i kungsträdgården och avslutningsvis lite shopping.



Voila, resultatet!


Matlagning på hög nivå

Hade sjukt rolig igår på middagen med alla kollegorna. Bilder och uppdatering om hur kvällen var kommer imorgonkväll!

Nu lagar jag wok för första gången nånsin. Det blir kyckling, morötter, minimajs, broccoli och bambuskott i kokosmjölk och rödcyrry. Till det blir det äggnudlar. Det luktar otrooooligt gott!!!


Lillördag

Kom precis ut ur duschen, off to work igen. Idag slutar jag tidigt, 18, då ska bi äta middag alla vi från NK butiken. Trevligt!


Good work girls

Efter 12h jobb med omhäng är jag heeeelt slut. Tanken ikväll var att kika matchen ute och dricka öl, men nu ligger jag i soffan o kikar matchen på tvn.

Sista timmarna efter butiken stängt spelade vi min hiphop/rnb musik på högsta volym samt åt godis från 711.


SvartaLådan

Hänger om butiken, så vi alla får jobba över ikväll tills 20.45 då matchen börjar. Då blir de bärs på Obaren!

Litet mellanmål från Svarta lådan för att klara de sista timmarna.


Project X

Åt precis godaste middagen på länge. Ugnsstekt torskfilé, hemmagjord sås och sallad.

Nu blir det Project X och gött häng.


Fullspäckad söndag

Idag har jag jobbat och gått på stan o käkat med frida. Sedan mötte vi upp Sara och Annie för att mysa i Kungsträdgården till Rix FM Festival. Tycker sånt är riktigt mysigt.

Sista låten var Euphoria, jag rös igenom hela låten. Så grym!


Love love love

Helkväll och sleepover med brudarna. Så jäkla kul har jag tillsammans med dem, det är crazy.

Vi såg filmen Hysteria, den måste ni se! Handlar om när vibration uppfanns på slutet av 1800-talet.


Hard work work

På väg till pendeln för att ta mig till jobbet efter en mysig morgon med tjejerna. Har inte sovit mycket den här helgen, mina ögon är fortfarande nyvakna-uppsvullade. Sött!


Pizza cola

Sitter på Pizzeria Basic och väntar på våra flötiga pizzor och kebabtallrikar. Med varsin iskall cola. Finns inget bättre just nu.


Bowling och bärs

Efter jag slutat jobbet mötte jag upp med brudarna för några glas vin, sedan gick vi till O'learys för 2h bowling och hade såååå roligt. Grabbgängen bredvid tyckte jag var så grym, så jag fick slå åt dem ibland så dem fick strikar. Haha!

På natten gick vi vidare till Storstan där vi stannade liite för länge. Idag jobbar jag, mår kalasbra men är trött.


O'learys


Morgonstund har guld i mun.


Båstad v 28

Klockan börjar närma sig midnatt. Jag hoppar runt i mina sovshorts och dansar till Ni**as in Paris. Är glad och lycklig!

Btw, biljett bokad för en vecka i Båstad i sommar med goooooa Johan.

Gårdagens bravader

Igår var grymt. Började vid Rålis, där vi drack vin, njöt av solen och dansade till dj båset bredvid. Vidare för lunch och bärs på kungsan där Smaka på Stockholm höll hus. Efter det gick vi vidare till Rigoletto, träffade några grabbar som vi drog vidare med till Riche. Väl på Riche träffade vi Agnes, Lisa och hennes grabbar. Riktigt grym heldag!

image description
image description
image description
image description

Solig dag på stan

Efter as god pizza mötte jag upp underbara Sara. Vi hängde på stan i det fina vädret, shoppade lite och bara tog ikapp allt vi missat. Jag hittade dem ultimata jeansen, som jag letat efter i flera veckor.

Dock fanns dem inte i min storlek. Men Peder hittade dem ute i täby, så jag får dem till helgen. Nice!!!



Soliga onsdag

Härliga onsdag. Det är varmt, solen lyser, jag har klänning och är ledig. Jag är på väg in till stan på min lediga dag för att shoppa, gå till banken men först käka bakispizza med Peder & Kim.


Summer

Hänger vid smeduddsbadet med fina vänner.


Hurraaaa Sverige!

Idag firar vi att vi bor i det underbara landet Sverige och att vi är lediga!!!


Vad är finare än vänskap?

Tur man har så fina vänner. Har hängt med bec hela kvällen och bara njutit av varandras sällskap. Hon är grym!

image description

 


Lunch @work

Tisdag. Kan inte veckan gå fortare.

Ikväll ska det bärsars med världens bästa rebecca. Ledig imorn, då blir det beachparty och vi börjar redan strax efter lunch. Ska faktiskt bli riktigt roligt!!!


Trevlig helg

Vad sjukt att skriva "tisdag". Eftersom jag jobbade söndag förra veckan, känns det som att det är typ torsdag idag. Jag & Carro gick liksom runt och hälsade Trevlig helg igår.


Tisdag morgon

Somnade i tid igår och vaknade självmant nu och kan verkligen inte somna om. Tankarna snurrar i mitt huvud. Detta måste få ett slut, Nu.

PW date med Sara kl 8.30 sedan jobb med goa Ia och när jag slutar ska jag möta upp fina becci. Äntligen! Har träffat henne ett fåtal gånger den senaste månaden då dem skrivit sin C-uppsats.



4 juni 2012

På riktigt, halsduk i juni?!


Söndagsångest?!

Har haft en sån otroligt grym vecka. Sjukt mycket roligt party. Haft familjen på besök. Umgåtts med både släkt, vänner och skaffat nya vänner. Intressant vecka.

Nu är det söndagkväll och det är inte förren nu jag kom att tänka på en sak som faktiskt gjort mig ledsen. Nu slår det mig, nu kommer känslorna fram. Och ni som känner mig vet att det ta mig tusan är sällan. Men, man lär sig av sina misstag!

Veckans favvisar

Blandat med gamla godingar och ett par nya, här kommer veckans spellista:


U should know better - Robyn ft. Snoop dogg
Whistle - Flo Rida
Ni**as in paris - Jay Z
Big jet plane - Angus & Julia Stone
Doncamatic - Gorillaz
Ai Se Eu Te Pego - Michel Teló
I am not a Robot - Marina and the Diamonds

Min älskling.


Hon är värd detta!

 

image description

 


Middag & söndagsmys

Vinkade av min fina familj. Jobb med Andreas. Myskväll med två fina tjejer.

 


New apartment

Nu kan jag gå ut officiellt med detta. Igår var jag på visning och imorgon skriver vi på kontraktet. Jag har fått första hands kontrakt på världens finaste lägenhet.

En nyrenoverad, fresch 1 1/2 här på Gärdet. Ett litet kök, sovrum/vardagsrum, stor hall, badrum. På taket har vi takterass så man kan ligga o sola och ha middag på kvällarna! Åhhhh jag är så glad!!!


Sushi och skratt

Mys med min underbara familj. Familjemys är så himla underskattat.


Lördag med familjen

Har haft mysdag på stan med mamma och glenny. Regnet har öst ner, men vi har haft mysigt och shoppat ändå.

Nu är det jag, mamms, glenny och syrran. Alla är totalsega från igår så vi har bestämt oss för att beställa hem sushi istället för att gå ut och käka.


Freeeeeedag

Sjukaste kvällen. På riktigt. Lätt sjukaste av alla mina partynätter här i Stockholm. Det var jag och grabbarna ikväll.

Kom precis hem, klockan är 5, mamma och Glenny ligger och sussar sött här bredvid mig. Klockan 9 ringer tydligen klockan imorgon för en heldag på stan och djurgården......


Grattis Wille!

Vi är nu på väg till studentmottagningen. Eftersom Wille var i USA ett år, har alla hans polare redan tagit studenten, så alla kommer vara hemma hos honom ikväll. Ska bli sjukt roligt!

Jag trotsar vädret och kör på kort vit kjol och klackar.


The Day

Idag är den dag jag längtat efter hur länge som helst. Jag har tagit ledigt för att min underbara familj kommer upp till Stockholm. Mamma, syster och låtsaspappa. Åh åh åh. Idag ska vi på studentmottagning för min goa kusin wille, och sedan kanske jag och syrran hänkar mina brudar till Rebecca & Fiona ikväll. Annars, festa hela natten med willes vänner.

Men först ska lägenheten storstädas och sedan ska jag träffa Johan!

Som ett barn på Gröna Lund

När jag var på grönan igår blev jag så grymt sugen på att bara springa runt som ett barn bland alla attraktionerna. Jag måste åka den nya, Insane, verkade helt grym! Extreme, pop-expressen, fritt fall, mm. Jag har inga gränser! Nästa vecka ska jag dit och då ska jag ha åkband!


Timbuktu

Igår gick jag upp ur sängen kl 16 o mötte upp Sara och Sofie. Vi gick in på grönan, satte oss o drack några glas vin o hade jättetrevligt. På kvällen spelade Timbuktu. Det regnade och var sinnes mycket folk, men vi hade så jäkla kul!!

Framåt midnatt drog tjejerna hem o jag drog vidare till Lilla hotellbaren för ett par öl med en vän.