Papa's Freezeria

Nu sitter jag och spelar ett sjukt roligt barnspel via internet med syrran. Strax blir det middag, jag har önskat pappas goda kycklingfilé, hasselbackspotatis och currysås. Ikväll ska jag in till stan med wille och möta upp phille för ett par bärs.


Pink

Har varit framme på stan idag med pappi. Vi tog båtturen Afrodithe II runt Stockholms skärgård och köpte fika på båten. Sjukt mysigt! Efter det blev det en god lunch på stan och till sist lite småshopping. Dock inga kläder, utan något helt otippat. En rosa vattenkokare! Tyckte den var så söt, och vi har ju faktiskt ingen vattenkokare, så jag köpte den till mig och fille :-) Sedan åkte vi och hämtade min underbara lillasyster i 1an!


30. 8. 11

Godmorgon! Det var otroligt skönt att få sova ut idag. Igårkväll när jag kom hem från beccis så hade pappa dukat upp med goda, småländska kräftor, rostbröd och en varsin öl. Jag kan verkligen inte få nog utav skaldjur, och det vet han. Så det blev vår egna lilla, mysiga kräftskiva!


L.o.v.e

Idag har vi varit framme på stan, då jag införskaffat mig två nya älsklingar. Tog spårvagnen bort till djurgården och tog en fika på Blå porten.

Kvällen avslutades på Vapiano med sjukligt god mat. Jag åt Scampi E Spinaci och becci Brucetta-pizza.

Monki

Nu är vi Propp. Mätta. Tack mina going för frukosten. Nu håller becci på och gör iordning sig, medan jag ligger i soffan och kikar bloggar. När hon är klar ska vi fram på stan en sväng. Först blir det in på monki så jag kan köpa min halsduk som jag ringt och hängt undan. Egentligen hade jag velat ha beige, men den är helt slut på centrallagret. Så får bli mitt andra hands val, roströd.

Dagens låt: New Slang - The Shins



Plump

Ikväll har pappa grillat revbensspjäll, oxfilé och kycklingfilé. Vi satt utomhus i kvällssolen och drack rött till maten. När det blev kallt satte vi oss inne och spelade plump. Det är ett äkta Westerlunds spel, som t.om min 6-åriga lillasyster briljerar i. Oturligt nog vann lollo, vilket slutade i att jag fick en bläckfläck på min vita blus efter att jag och loui kastat korten på henne. Skämt åsido, nu ligger jag i sängen och somnar om två röda. Är hembjuden på sconesfrukost hos min fina Rebecca imorgonbitti kl 10.00. Puss och godnatt


STOCKHOLM

Idag har jag varit sådär perfekt mysigt bakfull. Jag, pappa och lollut åkte in till stan och tog en promenad i solskenet längst Djurgården. Tog minifärjan över till Gamla stan när det började regna, perfekt timat till att solens strålar tittade fram igen. Blev en soyalatte och kladdis för min del tillsammans me mitt lilla gäng på Flyt.




Korvstroganoff och ris

Igårkväll hängde jag med Lina när hon slutat. Vi myste med té, vindruvor och choklad. När grabbarna kom hem från den sena golfrundan hade de köpt med sig kebab i pita. Blev en läskig deckare inatt och imorse ringde klockan 5.45.

Har varit underbart att vara ledig men det var allt skönt att komma tillbaka till jobbet också. Trivs och har så otroligt roligt ihop med mina kollegor. När vi skulle stänga var jag, catti och jessica själva på nedervåningen. När jag går tillbaka mot kassan efter att ha hängt ut lite kläder i mörkret har jess gömt sig och skrämmer mig så jag skriker som en stucken gris. Jag har fortfarande ont i halsen av det höga skriket! Haha. Expect revenge!
Nu inväntar jag min sambo, som återigen är och spelar golf. Ikväll ska vi laga korv stroganoff och ris. Åhhh vad jag är sjukt sugen på det! Vi ska laga det från grunden och inte med en sån där pulverpåse. Uppdatering senare ikväll om hur det blev. Maja kanske vill ha en bild?? (haha) Senare ikväll blir det förmodligen bio med mina goingar ollie och jullan.
Så här mörkt är mitt hår för er som missat det

Roadtrip

Det är sjukt att vi har så roligt ihop, jag och min pojkvän.. Vi åkte från Malmö imorse kl 6.30 och nu är vi strax framme lagom till att jag börjar jobba kl 11. Vi har sjungit högt som fan med till radion (efter att datorn dog), ätit frukostmeny på donken, skrattat och pussats. Har även skällt ut honom några gånger när han gjort livsfarliga omkörningar (tydligen bara enligt mig). Har verkligen utnyttjat mina 3 lediga dagar optimalt nere i skåneland.

Shoppingrus

Igår när grabbarna spelade golf och lina jobbade var jag på stan ensam. Jag fann en rosa skjorta och ett par höga svarta jeans. Efter god lunch drog jag, fille och pablo ut och gick 9 hål på Hylliekrokens GK. Sedan blev det tacogratäng på kvällen när lina slutade jobbet och filmkväll med massa godis.

Jag har fortfarande shoppingrus från igår! Men nu har vi vilat tillräckligt för idag, så när killarna (återigen) drog ut på golfen nyss trippar jag fram på stan igen för att köpa mig en latte och ralph lauren tjockiströjan jag tittade på igår?


Malmö

Sorry för dålig uppdatering, men som ni kanske har läst befinner jag och pojkvännen oss nu i Malmö. Idag har vi varit framme på stan, blev dock inget köpt, bara bestämt vilket vinterjacka jag ska ha men den köper jag i Stockholm på lördag. Först bjöd fille mig på en fika på ett jättemysigt café inne på Hansa. Och efter lite strosande på Malmö-festivalen blev det varsin god gyros i pita. Så. Sjukt. God. Mummmms, vad jag älskar gyros.


Frukost på stan med mitt hjärta

Check out this girls!


Roadtrip

Bloggar med vårt trådlösa internet. Vi har 52 kilometer kvar till Malmö och klockan är strax 01.30. Allsång på absolut högsta volym här i bilen!

Middagen med tjejerna (och samuel) blev på Café & bar istället eftersom vi inte var speciellt sugna på pubmeny, jag åt Kyckling & kräftskjärtar med pasta och röd curry. Sjukt otroligt gott! Några bärs blev det till och efter middagen också. Närmare 22-snåret blev jag hemskjussad och så drog jag & fille iväg på vår roadtrip.

Syskonkärlek

Idag har jag och fille verkligen superchillat.. Ätit lösgodis, naturgodis och druckit cöla.. Men sedan fick vi ett ryck och har finstädat hela lägenheten.
Jag fick finbesök av min syster, bjöd på lite fika och vi bara tjötade. Sedan gick vi fram på stan en sväng och nu är jag hemma igen. Klockan 19 blir det middag med tjejerna på den nya restaurangen Smedens i stan. Det är avskedsmiddag för vår goa vän Matilda som snart flyr sin kos till Borås. Efter middagen tar jag och mitt hjärta en spontantripp till Lina och Pablo i Malmö och ska bo hos dem några dagar.

Min söta syster

Bilder från kräftskivan

Här kommer bilderna som blev tagna på kräftskivan i lördags..


l.ö.v.e

Paprika- och gurkastavar, chips och dipp.. och massa massa pussar.. Fan, jag älskar't! Snart blir det lite goa räkor också. Bilder från igår, dem få jag tog, kommer upp här lite senare. Tills vidare kommer en bild på mig och min andra halva innan vi gick till kräftskivan igår.
Ja mamma, jag har färgat håret, har glömt och berätta det

Go kväll

Sommarens kräftskiva hölls igår hemma hos antis, vilket resulterade i en otroligt grym kväll! Klockan 7 var jag och mitt hjärta hemma i lyan och vaknade inte förren i eftermiddags. Vi var och handlade massa gott på klockan och sedan gjorde vi brunch som bestod utav ägg & bacon, scones med marmelad och ost, apelsinjuice och kaffe. Har haft en jäkligt mysig dag med min b-friend. Och nu ska vi vara ifrån varandra i en hel vecka..

Kärlek

Sorry för dålig uppdatering men fille har glömt mac'en hos sina päron så jag får blogga från iphonen.. Igår efter jobbet när jag och erika gick omkring på stan började det verkligen att ÖSregna, så kl 18 när alla butikerna stängde sprang vi in på 3b där vi tog en spontanmiddag. Först blev det en latte, sen kycklingspett sallad o tzatsiki, och snickerskaka med kaffe till efterätt. Jag och Erika trippade hem och hade myskväll med min b-friend. En skön kväll med mina två favoriter..

Brudar. Tacos. Vin. Dans.

Hade en sjukt grym kväll med brudarna (och samuel) igår. Kvällen började med tacos hos Matilda. Jag stängde butiken så när jag anlände hade tjejerna redan förberett, och tusan så gött det var. Vin, tjöt och kortspel förgyllde vår kväll tills resten av tjejerna dök upp. Runt midnatt drog alla vidare till måndax medan jag cykladehem eftersom jag hade en arbetsdag på 9-17 framför mig. Har legat i soffan med godispåsen jag hittade bär jag kom hem tills nu... Men nu har jag slängt i mig en tallrik havregrynsgröt och bytt om till träningskläder för att ge mig ut på en liten powerwalka. Ska försöka, om möjligt, att jogga lite också. Senast jag rörde på mig var väl vintern 09?!

L.o.v.e

Det bästa jag vet är att ligga och mysa med sambon i soffan, framför tven med en stor godispåse.. Perfekt söndagkväll.

God mat och nya boots

Ringde sjukhuset igårkväll igen och undrade vad vi skulle då utslagen kommit tillbaka, men då blev jag inskickad på akuten direkt. Så där hängde jag och mamma till kl 00 inatt. Fick ytterliggare 8 kortisontabletter som jag fick gå upp och ta mitt i natten då jag mådde som sämst.

Har klarat en arbetsdag idag, 11-18.20 vilket känns otroligt skönt efter att ha legat nerbäddad i sängen i vad som känns som en evighet! Nu ska jag och fille åka och handla, sedan laga fläskfilé, potatisgratäng och mammas goda sås. Mumsit. Igår beställde jag ett par kängor, som jag har varit i stort behov av sedan mina gick sönder. Så nu är jag en glad, men prickig tjej.

Man kan inte ens lita på läkarna...

Jag orkar inte mer.... Var ju inne på jouren i söndags för jag fick stora utslag på hela kroppen som visade sig vara nässelutslag. Jag fick 12 kortisontabletter och så var det över. Jag blev även tillsagt att äta klar min halsfluss pencillinkur, eftersom reaktionen inte kunde bero på den. Igårkväll var jag ute med mina vänner på räkfrossan och sedan måndax-klubben och hade sjukt kul. Imorse när fille åkte till jobbet vid 06 var utslagen tillbaka så jag ringde jouren igen... De skulle ringa upp om 2h så jag somnade om. När jag sedan vaknade hade det spritt sig över exakt hela ryggen, upp i ansiktet på ögon, tinningar, hårfäste och mun och även ner i halsen så jag hade svårt att andas, så jag fick såklart en akuttid. Denna gång fick jag 15 kortosontabletter och även 3 andra mediciner jag fick hämta ut på Apoteket. Min nya läkare sa att min förra läkare var idiotisk som sa att jag skulle fortsätta med min pencillinkur eftersom denna till 99% var boven i dramat. I princip allt min läkare sa i söndags sa dagens läkare emot om och detta var tydligen allvarligare än vad jag trodde. Jag fick ligga kvar i 2h och sedan åkte vi hem med ett litet stopp på donken. Mamma kom hit på sin lunch och köpte med sig räksmörgåsar från Söderström som jag, hon och Erika mummsade i oss. Nu ser jag fortfarande ut som en svullen ekorre i ansiktet, men blir omhändertagen av min älskade pojkvän....

The re-bound

Idag var det tänkt att jag och becci skulle ta en frukost på stan innan jag började jobbet, men båda försov sig. Så nu blir det en kaffe framför filmen jag och fille började kika på igår, men pga alla mediciner (ja, var inne på sjukan igår igen) somnade jag som en stock vid 22-tiden.. Förlåt älskling..

Vår lördag

Godmorgon. Vilken otroligt grym kväll det var i lördags! Jag jobbade och när jag slutadea kom becci. Först gick vi och handlade present till födelsedagsbarnen Petter och Johan och så gick vi hem till mig och fille. Det blev lite förfest med våra vänner och sedan trippade vi iväg till festen. Först bjöds det på fördrink och mingel och därefter var det uppdukat med långbord där det bjöds på planka. Det hölls även fina tal, The ploy uppträdde och en bar med 20kr per öl/glas vin/drink/shoot underhöll oss resten utav kvällen. Vid 5-snåret var jag, b-friend och becci hemma hos oss.

Vi tjejer på förfesten

Entourage

Jag hade tänkt att lägga mig på bakgården och sola innan jobbet, därför ställde jag klockan på 10. Men det blev så dåligt väder att jag tänkte att jag istället åker till solariumet, men nu spöregnar det verkligen och filip har tagit med sin bilnyckel till jobbet.... Så jag ligger i soffan och kikar Entourage avsnitt.

I måndags när jag slutade kl 17 var enda dagen sedan midsommar som jag kunde lägga mig i solen..

Du och jag baby.


Mysig torsdag

Igår efter jobbet åkte jag och amanda och handlade grillade kycklingar, potatissallad och körsbärstomater. Vi drog ut till Spiken och hade piknik med erika. Supermysigt! Efter det drog vi hem till henne och anna-mia och satt och tjötade resten av kvällen samtidigt som vi avnjöt amandas sjukt goda blåbärspaj med vaniljsås.

Träffade på några goa ungar
Haha, mina snyggingar

Chips & dipp

Godkväll! Dagen startade med chips & dipp i soffan framför tvn och avslutades likaså. I mellan det har jag jobbat, finstädat inför säsongstarten imorgon och ätit middag med b-friend. Sedan gick jag och Amanda 0,8 mil i stan, superskönt. Sedan gick vi hem hit och la de ömma fötterna på soffbordet. Den sista timmen, i väntan på min salongsberusade sambo blev det ännu mer chips & dipp och tjöt i telefon med mina två bästa vänner. Nu ska vi krypa till kojs här på Rådagatan och längta efter imorgonkväll.

Frukostdate

Godmorgon! Jag har legat i soffan, druckit morgonkaffet och kikat Jims world. Så sjukt bra, haha! Nu ska jag trippa iväg till Söderströms, har frukostdate med Catti före vi börjar jobba kl 11. Ikväll ska jag och Amanda ut på kvällspromenix, men före det har vi tvättid! Blääää.

Bra start på veckan

Idag har varit en extra rolig dag på jobbet. Började 8.30 me chefen och Catti. Skönt när man får en hel del gjort innan vi öppnar butiken. Slutade 16, shoppade en ett par mörkgråa jeansshorts, en vit kofta, en orange magtröja och en fresch tischa till fille. När jag kom hem satt vi och solade på bakgårn. Det var så hett så vi köpte med oss mat från Roma och lade oss på Villabadet.