Även de bästa dagarna tar slut

Nu har vi tänkt nana efter en grymt trevlig dag. Innehållande shopping, god mat, fika och skratt. Kvällen avslutades med oxfiléfrossa på Rådhuskällaren med Niki och två av hans härliga polare. Kan inte fatta att vi ska se Rihanna imorn!!!!!


Vild och helt gaaaalen

Just vaknat här nere i Malmö efter en vild halloweenfest här i studenthuset. När Erika sa att "hela huset" är med, så hade jag aldrig tänkt mig heeeela huset, 6 våningar med tusen korridorer. Alltså 200 pers nere i lobbyn att mingla med och alla hade fester i sina rum. Grym kväll! Jag hade såååå sjukt roligt!!!

Ps. Jag drack ett shootglas med 100% rinnande tvål. Ds


Tjuvstart av julen

Kom precis hem efter en helkväll med tjejerna hemma hos antonia. Vi var hembjudna på julbord, julmust och pepparkakor. Jag, lollo, julia och nattis hade med oss en fin bukett blommor och julknäck som dom får kalasa på nere i sydamerika på självaste julafton. Kan inte ens beskriva hur gott det var med julbord eller hur roligt vi hade det.


KÄR OCH GALEN

Börjar nästan lipa varenda gång jag ser reklamen KÄR & GALEN.. Jag älskar kärlek.....!!!!


Och det här är min stora kärlek

Sjukt att den här bilden på mig och fille togs förra sommaren, i juni 2010. Idag har vi varit tillsammans i 1 år och 7 månader och 6 dagar. #fortfarandelikakär

IN TIME

Jag MÅSTE se den nya filmen In time! En ny sci-fi-rulle med Justin Timberlake och Amanda Seyfried som har premiär den 31 oktober.



Tjejkväll hos moi

Kvällens citat var "Vad heter Stockholm på engelska?" (Julia Appelbergh). Senare kom maja & mette och gjorde oss sällskap. Jag berättade julias dumma citat, och då svarar maja: "Stockholmo!! ....Eller?" Efter att se allas skeptiska miner. Haha, tur att dem är så underbara och goa. Hade en jättemysig kväll.

Vi kikade även lite på Rosa Bandet-galan och innan jag börjar jobba vid 12 så är det för mig ett måste att köpa en liten Rosa bandet brosch.



Tjejskratt

Igår när jag slutade jobbet mötte jag upp lollo och julia för att handla. Vi köpte champinjoner, rökt skinka, mozarella, salami och annat gott att lägga på vår egna pizza. Väl hemma hos mig kom även nattis och hjälpte till med maten. Sjukt gott och sjukt snygga tjejer, synd att jag inte tog något kort!


Old pic


Igår

Igår efter jobbet åkte jag & fille och handlade. Älskar att handla med honom när han är hungrig för då får man allt man pekar på! När vi kom hem provade vi på att laga enchilladas och en salsasås till, som blev sjukligt gott.

Skjussade fille till bandyhallen och tog bilen hem till antis där även alex & mette hängde. Hade en jättemysig kväll med tjejerna.



Nytt i lägenheten

I måndags införskaffade vi oss en bokhylla som jag har fått inreda. Den fyller ut vardagsrummet och gör det lite mer hemtrevligare. Vi gillar't.



Tur att jag har er

Mådde inte jättebra imorse och förstod inte riktigt hur jag skulle klara av att jobba när tårarna brände innanför. Men så fort jag träffade mina goa arbetskollegor och jag märkte att jag varit saknad så kändes det mycket bättre! Sedan har många vänner varit inne i butiken och snackat och även det har gjort min dag.


Dagens skratt

Tjockaste mannen på länge kommer in i butiken iklädd en tischa med trycket Vältränad..


Love

Idag mår jag inte bra. Inte bra alls. Vaknade upp med en klump i magen av tanken på att två av mina bästa kompisar och min andra hälft åker ifrån mig inom tre veckor. Det handlar inte om en eller två veckor dem ska vara bortresta, utan om 4-5 månader.


Nu blev det bråttom iväg till jobbet. Ikväll ska jag och mitt hjärta prova på att laga enchilladas. Sedan ska jag kika desperate med antonia och krama henne extra mycket.

Dagens viktigaste mål


Jersey Shore

Ikväll blev det pannbiff, hemlagad potatismos och brunsås. Mums! Har legat och pratat med min fina syster det sista av kvällen. Men nu blir det sängen, imorn är min första jobbdag sedan förra måndagen. Wish me good luck!


Mysigt


Satsumas

Har haft en riktigt fin dag. Efter en skön sovmorgon duschade jag, gjorde iordning mig och gick fram på stan med a & a. Efter det gick vi hem till a och drack kaffe på hennes balkong. Gick hem för att käka men kom då på att jag glömt nycklarna i lyan, så följde med Alex hem. Vi tittade igenom vad vi ska vara på fredag på hennes halloween/maskerad/avskedsfest på fredag!


Nytt och frescht

Har gjort i ordning i köket och sovrummet/vardagsrummet. Är jättenöjd. Fille är och spelar tennis men hoppas han blir lika nöjd. Har även skurat överallt, t.om. badkaret. Nu blir det slö framför Jersey Shore med en kopp té. Imorn lägger jag upp bilder på lite av vad jag handlat.


Hem ljuva hem

Äntligen hemma känner jag lite efter den otroligt långa resan hem. Jag och fille satt i ett fullsmockat baksäte med typ fem påsar var över oss, mellan oss och vid fötterna. Jag och Yvonne fick onda ögat för att vi shoppat lite för mycket, haha!


Count on me through life's changes

Godmorgon! Nu blir det frukost här nere i Sverige. Lite senare framåt lunch blir det lite mer gå på stan, jag & fille ska köpa dem klassiska men snygga GODIS- och CHIPS skålarna i vitt med silvertext. Sedan ska vi möta upp Erika och Niki för en lunch på stan. Ska bli så underbart att få krama om henne igen! (har inte träffat henne sedan min födelsedag, alltså den 9e sep)


Lördag i Malmö

Känslan av att vakna upp relativt tidigt en lördag och veta att man är ledig heeela dagen, är obeskrivlig. Vi åt god frukost och när alla var färdiga drog vi tjejer (jag, yvonne och lina) ner till stan och grabbarna för att hjälpa pablos kompis jasenco och hans flickvän att flytta. Vi tittade mest i inredningsbutiker och det var även där jag bara shoppade. Det är tusen gånger roligare att köpa fina saker till hemmet än kläder som jag ändå använder en eller två gånger innan det glöms bort i garderoben. Köpte även present till min fina Erika som fyller år idag, söndag!


Malmö

Har det helt underbart här Malmööööe! Roadtripen med fille och svärföräldrarna var mysig o vi var framme här vid 18-tiden. Blev god middag och sen gick vi ner till Larson & Langes salong. Så otrolig inredning, de ser hur lyxigt ut som helst! Lina klippte mig, fille och Yvonne och sedan drack vi gott resten av kvällen.


RIHANNA I MALMÖARENA 31 OKTOBER

Om exakt 11 dagar står jag inne på Malmö Arena med tre underbara brudar och ser på Rihannas konsert! Jag är så taggad så jag döööööör. Ska bli så sjukt roligt!!!!! Tänk alla goa gamlingar Pon the replay, Run this town, Shut up and drive, Don't stop the music, Rude boy, Hard, Love the way you lie! Och de gamla lugna låtarna Unfaitful (som jag och min syster lyssnade oavbrutet på alla de timmar vi bilade upp till Frankrike & Monaco), We ride, Russian Roulette...! Och de senaste Man down, S&M, California king bed, Cheers (drink to that), Who's that chick. Åhhhhh jag blir helt till mig av förväntan! Jag har alltid älskat Rihanna, hon är så otroligt grym!




Shut up and kiss me

Tusan vad onödig skit man tittar på tvn när man ligger hemma och är sjuk. Jag har till exempel tittat på Paris Hilton's new bff Dubai. Halva programmet handlar om deltagarna som bråkar om vem som är mest fake.. Jag menar, skulle en person som inte bryr sig om uppmärksamhet och kändisskap ens ställa upp i ett tv-program om att bli Paris Hiltons bästis??? Så löjligt.. Men som sagt, ändå har jag legat och sett på det i drygt en timme haha.


The best music right now

Dessa låtar spelas 2 ggr per dag på H&M, sedan ungefär en månad tillbaka men ändå älskar jag dem!


gosi mammsi

Febern är på väg ner men halsonten är densamma.. Fett jobbigt. Så jag ligger hemma även ikväll. Mammsi ringde nyss och sa att hon kommer med pezza till mig efter jobbet kl 18. Nice!!!!

Blod och skratt

Har hängt med mammi och fille i förmiddags, vi var på sjukan och tog halsodling. Får reda på resultat i nästa vecka, men är min feber borta ikväll följer jag med fam leksell till malmö. Efter sjukan tänkte vi laga frukost men jag tänkte bara "hell no" och så drog vi till pizzeria roma. Jag bjöd min älskling! När vi kom hem busade vi så jag råkade ge fille näsblod, FÖR ANDRA GÅNGEN. Haha, hur lyckas jag! Så det droppade blod lite här och var och det slutade inte ens nu när han åkte iväg till jobbet. Så nu tror hans kollegor att jag misshandlar honom.... Haha


love

Hittade det här från min blogg i början av 2011, när jag bodde i Norge. Åh vad svårt det var och vad jag nu uppskattar vår situation när jag bor tillsammans med den man jag älskar.


Hemma en onsdag

Fick den godaste frukosten på länge av mammsi imorse. Vid 12-tiden körde hon hem mig till pojkvännen, så nu har jag blivit ompysslad av honom också. Han var nyss och köpte massa clementiner till mig innan han drog i väg till jobbet. Nu har jag flera to do att göra färdigt idag, sedan kommer mammi till mig ikväll och kikar Bonde söker fru.

Sjukis

Har legat nerbäddad hos mammis sedan igårkväll. Har hög feber, halsont och vita prickar i halsen. Vilket brukar leda till halsfluss om jag inte tar det lugnt. Så idag stannar jag hemma från jobbet för att kurera.

Jag som har tagit ledigt fredag och lördag för att åka till Malmö med sambo och svärföräldrar. Får se hur det blir....


Min helg

Förlåt för dålig uppdatering, men jag har haft fullt upp hela helgen och inte suttit vid datorn en enda gång..

I fredags åt jag god middag med sambon, martin (som var hemma över helgen) kom och gjorde oss sällskap. Blev upphämtad av nathalie för en myskväll hos nattis med tjejerna, men som slutade i en helkväll på stadt. En riktigt spontankväll, men det gillar jag!

Dagen efter jobbade jag 09.30-15.30 och det var inte överdrivet stressigt så det var ganska skönt. Lördagkväll spenderade jag med min älskling, det blev räkor till förrätt och sedan lagade vi egen pizza och mös. En äkta myskväll.


Vilken del ser godast ut? ;-)

Thank God It's Friday

En snabb dagens innan jag sticker iväg och stoppar in den där äckliga staven..



Shit pommes frittes, vad jag är nervis

Har precis varit på ungdomsmottagningen och satt på dubbla Emla-plåster och massvis med Emla-kräm. Åkte hem emellan för att äta frukost och dricka kaffe, för imorse var jag inte uppe ur sängen förren lite efter 8. Så nu kokar jag ägg och kaffebryggaren har precis satt igång. Sedan ska jag tillbaka och sätta in p-staven kl 10.30. Jag kan inte låta bli av vara nervös, jag hatar allt med sprutor att göra!!


Och lite mer shopping

Detta inhandlade jag också igår.. Tänkte ha den nya gammelrosa klänningen, tunna strumpbyxor och den nya svarta tunna kavajen över. Blir nog snyggt!


White nails

Trotsar allt och kör på vita naglar..

Igår köpte jag Isa Dora nr 603

4.0

Sist jag färgade håret använde jag färgen 3.0, men igår provade jag 4.0 och jag blev sjukt nöjd med resultatet! Tidigare har det blivit lite för mörkt ett par dagar, då jag inte alls känt mig snygg men har blivit den färg jag velat efter någon vecka. Nu blev det den färg jag ville ha direkt, men sen vet inte jag om den blir för ljus om någon vecka, det återstår att se...

Så igår när jag slutade jobbet kom alex och antonia över hit. Alex färgade mitt hår, jag bjöd på rosé och vi pratade gamla Norge-minnen. Otroligt härlig kväll! Lite senare tittade louise och mette förbi för lite slappande framför tvn. Blev lite mer vin och lite mer, tjejerna stannade fram mot halv tolv tiden.

Min lediga dag

Har agerat hemmafru idag. Jag har diskat från igår, dammsugit och bokat tvättid. Nu är sambon hemma från jobbet och vi ska gå fram på stan. Jag ska hämta ut mina Hunters som kommit in till Hennings, och jag ska köpa två paket hårfärg inför imorgonkväll.

Lite av förra veckans shopping

EN LEDIG DAG!

Gomorron goingar! Alltså jag har sovit tills nu, hur skönt?! Sjukt välbehövligt! Är faktiskt ledig idag, så kände att jag var värd en redig sovmorgon. Nu ska jag göra en smörgös med skinka, fetaost, rocculasallad och tomatskivor och lägga mig i soffan framför Cougar town.



Lucky me, lucky you

Är glad och pirrig i hela kroppen, för jag har haft en helt underbar helg. Nu sticker jag iväg och jobbar!


Poppers pingviner

Idag har jag och sambon lagat egen pizza med champinjoner, skinka, salami, ananas, tomatskivor och ost. När pizzan var klar lade vi på rocculasallad. Sjukligt gott! Vi har även sett filmen Poppers pingviner i bilen på vårt mysställe med chips, dipp och trocadero. Mysig söndag.

Gonatt

Gonatt! Och tack som fan för ikväll brudar!

Sovdax?

Klockan är snart 02 lördagnatt och tjejerna har nyss åkt. Jag fattar dock inte vad jag fortfarande gör vaken med tanke på att jag sovit cirkus 5h inatt, jobbat hela dagen och skrattat så jag gråtit resten av kvällen.

Vår hemmalagade pizza hos natali tidigare ikväll blev hur god som helst.... mums!!! Här kommer bild

8 oktober 2011 vid 18-tiden

Efter jobbat mötte jag upp Antonia och Mette som satt o fikade. Eftermiddag har jag sedan spenderat med Antonia och samuel hemma hos dem och bara myst. Nu var vi precis och handlade, dem inför deras middag och jag handlade snacks för myskvällen med tjejerna för hela 85kr. Sen när blev de så dyrt o handla 2 chipspåsar, cola o dipp?? Blir strax upphämtad av Natali och Louise för att laga egen pizza hemma hos N. Ni hör från mig senare idag! Bild på min sjukt goda sallad jag köpte efter jobbet.

Hard work work

Ligger och slöar i soffan på jobbet, äter morot och dricker rätt ur filmjölkspaketet. Det är min lunchrast. Igårkväll var jag ute på stadt med brudarna och dansade. Kvällen började med att lollo kom hem till mig efter jobbet, så lagade vi kräftskjärtssallad och drack några glas vin. Senare joinade Alex oss och efter det trippade vi över till syskonen Reimers. Det var extra roligt för vår älskade Tilda är hemma från Borås över helgen! Mår förvånadsvärt bra för att ha kommit hem så sent inatt, men jag klarade att sluta dricka relativt tidigt så jag mår bra idag. :-)

image description
Och några bilder från igår vid 01-tiden..



Godmorgon!


Louise, vi lyckades!

Framåt midnatt i tisdags fick jag och Lollo för oss att byta röstbrevlådsmeddelande. Vilket resulterade i ett "hallå, gumman? Haaaallå? Hör du mig? Haaaallåååå?" från mamma och nu detta mess från antis:


Blogga från iphonen med bild

Har laddat ner en ny app så att jag kan blogga från mobilen. Nu kommer det bli sjukt fler blogginlägg med bilder kan jag lova! Här kommer en liten bild på hur jag gjort iordning på vardagsrumsbordet.


The last house on the left

Har haft världens mysigaste förmiddag med min fille. Efter lite shopping så blev det brunch på Henry's. Jag tog skaldjurssallad och fille kycklingtoast. Sjukt gott, och JAG bjöd.

Efter jobbet fick jag ryck och städade hela lägenheten, diskade allt, rensade kylskåpet och gjorde det fint. Sedan dess har jag legat i soffan och myst med tända ljus. Såg dock världens läskigaste film förut på 6an, usch usch usch.... The last house on the left hette den. Sjukt läskig. Så efter att ha sett denna filmen så kan jag inget än att hålla mig vaken tills fille kommer hem, nu är det bara en halvtimme kvar.

Solhamra var det bästa man visste

Kikar house och gamla bilder från barndomen......


Min kärlek

Hade tänkt slagga här inatt men längtar så efter min pojke och han säger att han har en överraskning åt mig hemma. Och jag är ju typ världens mest nyfikna människa så jag kan ju inte hålla mig till imorgonbitti. Så när han slutar 00.15 så kommer han och hämtar upp mig, och så sover vi hemma hos oss. Är så glad att jag har min älskling, han gör mig fullkomligt lycklig.


Jag och pojkvännen i augusti 2011

Body of proof

Sitter i soffan hemma i Stenhammar framför den nya serien Body of proof, äter mörk choklad med pecannöt & salt och smuttar på en kopp varm choklad. Vad tycker ni om den nya serien??


Jag och majsi i helgen


3 för 20:-

Har precis ätit god lunch på jobbet. Blev sjukt sugen på choklad så jag sprang snabbt över till Gottis & tidningshörnan och köpte Twix, 3 för 20:- Så nu avnjuter jag detta och svart kaffe. Ikväll när vi stänger butiken hämtar mamma mig och så ska jag äta och stanna där över natten. Hon ska på massage kl 10, så då ska jag möte min sambo och äta frukost på stan och kika lite i butiker. Mysigt dygn jag har framför mig.


Tacokväll och tisdagsmys

Ikväll har tjejerna varit här och myst. Direkt efter fikan och 1h massage med syrran på nya salongen i stan kom tjejerna hem till mig och så lagade vi tacos. Resten av kvällen har vi druckit vin och njutit av varandras sällskap. Tjejerna drog vid elva-tiden med louise stannade kvar tills min pojkvän kom hem från jobbet vid halv ett. Har verkligen haft en jättemysig kväll. Och att det var säsongstart att DH gjorde ju bara kvällen ännu bättre! Nu ska vi sova här i lyan. De bästa jag vet är ändå att krypa ned under täcket med min älskling. Puss och godnatt.

Kanelbullensdag

Myser, dricker kaffe och äter kanelbullar med syrran. Strax ska vi iväg på massage, som är min födelsedagspresent till henne! Gött.

Tvättid

Idag har vi äntligen tvättid. Typiskt då att filip jobbar, så jag får tvätta själv.. haha. Vi har inte tvättat på ett par veckor, så tvättkorgen var överfull, så det känns faktiskt väldigt skönt att få det gjort. Tredje och fjärde maskinen ska strax läggas i och sedan blir det middag. Kött, sallad och mammas egna sås. Eller egentligen är det ju inte mammas, nu är det min, men med mammas grundrecept. Världens godaste iallafall.

Under tiden kan ni få njuta utav dessa två bilder från göteborg:

Horrible bosses

En gosig bild från vår filmkväll här om kvällen med tjejerna.. Vi såg filmen Horrible bosses, som var helt galet rolig. Har ni inte sett den ännu, så är detta ett måste! Vi skrattade under nästan hela filmen. Förutom dessa två då, som somnade efter en kvart, men det är helt förståeligt efter vår hårda helg i göteborg..


Skrivet igår 20.17

Har haft en riktigt mysig dag med min pojkväns familj, moster och mor- & farföräldrar. Vi har ätit gott, skrattat och myst. Dock somnade vi fyra ungdommar på soffan förut och sov i hela 2h. Nu sitter jag i vardagsrummet med hög musik, för fille är i köket och gör en överraskningsmiddag för mig.

Söndag

Vi vaknade av att albin ringde imorse och stod utanför, kl 10.00... Klädde på mig och sminkade mig på 7min och sedan åkte vi direkt till tennishallen. Vi kikade när Pablo spelade kval match inför en cup, och han vann matchen. Nu ska vi åka ut till ranchen och slå lite bollar, sedan blir det lunch på Reginagatan.

Göteborg o tjejer

Hade en grym kväll med tjejerna igår i Göteborg. Idag har vi haft det minst lika mysigt med lunch, shopping och fika. Tog 17.12 tåget hem och därefter kom fille och hämtade oss på stationen. Fördrink, middag och vin hos svärföräldrarna med finbesök från Malmö. Oxfilé och potatisklyftor i ugn stod på menyn och satt väldigt fint efter all mat ute i helgen. Ikväll har vi haft filmkväll hemnA hos mig med brudarna. Antis och Mette somna dock efter 10, 15 minuter.. Men vi andra hade de mysigt. Tjejerna drog nyss och jag o boyfroend har legat och myst i sängen men nu stensomna han under skrivandets stund. Jag är dock alldeles för trött för att somna.... Låter logiskt...