PS

Svenska deklarationen avklarad (gött!). När jag sedan skulle sätta mig med den norska, så visade det sig att man behövde skicka ett sms för att få en kod som kommer om cirka 4 dagar. Så eftersom jag åker till varmare breddgrader redan imorgonbitti och är borta ett par veckor, så fick jag riktig panik. Försökte ringa skattekontoret i norge, som vi alla vet, är ju hela landet stängt underheeeela påsken. Så tack och lov för en duktig pappa som ska hjälpa mig när koden har kommit, eftersom sista dagen är på fredag.

jag.bara.måste.ha

Igårkväll satt jag och pappa ute på altanen tills det blev mörkt, bara drack vin och hade de supertrevligt. Lite senare kom phille över och då satt vi ute tills vi höll på att förfrysas, framåt midnatt.

Imorse blev jag väckt av en liten antonia som ringde, och efter det sprang jag ut och lade mig i den stekheta solen, där vi legat och njutit i princip hela dagen! Vi hade 23 grader i solen kl 15 på eftermiddagen, helt galet! Nu ska jag byta om, ta tuben ner till stan och köpa en kjol jag bara MÅSTE.HA och sedan hämtar pappa mig och antonia som anländer vid centralen kl 19. Blir middag här ikväll, linneas val; oxfilé, potatisgratäng och pepparsås. Mums filli babba!

:-)

Jag blir så otroligt imponerad när min 6-åriga syster säger "jag ska bara fixa en grej" och helt själv går in på spotify och sätter på en Gary Glitter låt och ställer sig och dansar och sjunger!

Just nu kör jag och skrollan allsång på För kärlekens skull..

i den härliga kvällssolen.

Toppen kväll igår! Anlände i huvudstaden vid 15-tiden, blev ett par timmar i den stekheta solen, sedan hade vi påskaftonsgäster kl 17. Det blev en otroligt trevlig kväll med underbart god mat och dryck. Efter att pappa tvingat i mig och phille några shotar drog vi vidare på förfest hos några av hans grabbar. Senare på kvällen tog vi tuben in till stureplan och hamnade på Solidaritet. Hemma var vi lite innan 5 inatt.

Idag blev jag väckt av att mobilen ringde vid ett-tiden och då låg jag ute och solade med familjen, spelade lite boll med syrran. Sedan blev det eftermiddagskaffe hos farmor och nu har vi precis ätit. Pappa kom hem med feta högtalarna igår, så just nu sitter vi ute i den sköna kvällssolen med varsitt glas vin och lyssnar på allt från cat stevens till

hade!

imorgonbitti drar jag ut på nya äventyr! och har en helt fantasisk månad framför mig :-)

the last sunday.

Godmorgon fina människor! Ligger i sängen och äter nypoppade popcorn och mår jävligt bra. Förvånadsvärt bra med tanke på gårkvällen, men jag tror att helt enkelt shakeade av oss spriten på dansgolvet! Hade galet roligt igårkväll! Efter att allt hade stängt drog vi hem ett litet gäng till mig, när vi kommer in ligger antonia däckad i sängen. Snacka om att vi blev besvikna, haha! Nu ska jag ta mitt pick och pack och åka hem till min goa linn och söndagsmysa.

Mamma ringde precis och sa att hon kommer hem på tisdagkväll trots allt, så nu blev jag lite extra glad!

Grattis min älskling!

Just hemkommen från jobbet, inväntar just nu mina goa sambo som fyller 20 idag. Har förberett en god drink och lite snacks tills hon kommer. Igår var vi ute och åt med carina & claes på min och pappas favvorestaurang Big Horn. Sedan trippade vi vidare till vår lilla mysiga vinbar där vi skålade in tolvslaget för vår lilla 20åring.

Jag har grymt höga förväntningar inför ikväll, vet att denna afton kommer bli grym!


Förändring.

Som jag grät när jag lämnade min familj tidigt på tisdagsmorgonen den 12 oktober. När pojkvännen släppte av mig hos reimers innan färden mot Bergen grät jag så jag trodde mitt hjärta skulle krossas. Men 3 månader i Norge skulle vi allt klara av! Dagarna gick, som blev veckor som blev månader och helt plötsligt har vi varit här i mer än 6 månader. Jag har ett fantstiskt jobb på Lindex och Antonia ett fantastiskt jobb på Gina Tricot. Vi båda har fått oss underbara vänner och vi trivs här så otroligt bra. Nu gråter jag igen, men denna gången för att jag ska lämna alla jag har börjat älska här.. Imorgon gör jag min sista dag på Lindex.


Charlotte, en utav mina goa norskor


Det är ju ändå fredag!

Har haft en skön dag och var på toppenhumör, men det förstördes fort, jag blev så jäkla sur förut! Fick sluta nästan en timme tidigare, fastän vi får betalt till kl 15. Ser en buss med okänt nummer, så går på i fram och frågar "går denna bussen til byen?" "Yes :-)" "Okej tack!" 30 minuter senare är vi precis utanför bystasjonen, men då kör han ner i en tunnel som jag aldrig åkt genom förut.

.......20 minuter senare kommer vi upp ur tunneln och då är vi påväg till Flaktveit. Gissa om jag blev sur! Får hoppa av och byta till en buss som faktiskt gick till byn. Var hemma vid 15.30.... Som grädden på moset var jag jättekissnödig redan när jag gick på bussen!

Nu är jag glad igen och har just ätit lite julgröt med kanel och socker. Ska ta en dusch och sedan sticka ner till solariet, sedan invänta sambon för att förhoppningsvis ta ett glas vin. Ikväll får vi finbesök från lisch, nämligen päronen Reimers! :-)

Sov gott mina goa läsare!

Imorgon börjar jag 07:00. Ja ni hörde rätt, NOLL SJU NOLL NOLL! Så klockan ringer lite före 06 imorgon. Ni som känner mig vet att jag inte är kontaktbar förren efter 9-snåret.. Så, godnatt!

En riktigt bra dag.

Otroligt skön dag! Köpte mig ett par grymma (och stora) örhängen precis innan jobbet, som jag blev helt kär i. När jag kom på jobb möttes jag utav janne: "pokker ka sexig du er, linnea!!!" och så bara rann komplimangerna in att jag var så snygg idag. Jag tackar och tar emot, så idag har jag varit lite extra glad! :-)



I'm in löööööv in my new "øredobber"


Off to work!

Ne nu hinner jag inte ladda upp bild på vad jag köpt. Ska föbi h&m och lindex en snabbis i galleriet före jag tar bussen ut till åsane för att jobba. Idag jobbar jag som sagt 14-20.15, helt underbart skön tid. Imorgon jobbar jag 07-15, så om det blir after work ikväll, hörs vi inte förren imorgon eftermiddag. Puss

Detta är jag just nu i min nya blus som bara går till naveln, så till den har jag ett par höga jeans.


Skön förmiddag.

Gomorrrrron... Ska laga mig lite frukost, sedan lägga upp lite bilder på vad jag shoppade igår! :-)

love u

Haha, insåg precis att alla mina senaste inlägg har handlat om omeletter... Men jag är helt betatt, hade helt glömt bort hur gott det faktiskt är!!! Funderar nästan på att göra en pytteliten till före jag somnar. 

Om 6 dygn sover jag tillsammans med min pojkvän, och då lämnar jag aldrig mer hans varma famn..


Natti

Halloen! Hur mår ni? Sorry för dålig uppdatering men vår dator är den segaste nånsin, så det är inte alls kul att sitta vid datorn. Har haft en jättemysig dag på jobbet och jag bara känner hur mycket jag tycker om alla och hur mycket jag kommer sakna dem. Eftersom jag bara har några dagar kvar på jobbet, njuter jag utav varenda sekund.

Har jätteont i halsen och känner att jag håller på och blir sjuk, vilket är ett big NO NO, så efter norska paradise blir det sängen för mig! Imorgon jobbar jag 14-20.15, har 2h på att göra färdigt key area sedan jobbar jag med min bästis-norsk Linn.


Kvällsmat! Detta är min nya drog, omelett med hackad skinka och tomat..


På strålande humör en strålande onsdag!

Efter en god frukost som bestod av omelett, makrillssmörgås och ett glas juice ska jag nu åka till jobbet. Igår fick jag i uppgift att göra om key area på stora barn. Och idag ska jag göra om key area på lilla barn. Älskar att få så stort ansvar! :-)

Har sjungit på denna 24/7 sedan lördagkväll på Luux...


Gravad lax sås

Åt världens godaste frukost förut: omelett, apelsinjuice och kaffe. Har bara slappat och myst hela eftermiddagen. Nu har jag precis lagat tortellini och en sås med skivad gravad lax i. Obeskrivligt gott! Har gjort iordning mig och är redo för jobbet, ska gå till bussen när jag ätit klart. Hörs ikväll!

Blue lagoon

Vaknade för en timme sedan, har sovit 12h inatt, så skönt och välbehövligt. Vi hade en sådan sjukt rolig kväll i lördags så det finns inte! Först var vi på Luux och hade grymt roligt på dansgolvet. Sedan följde vi me charlottes bästa killkompis på efterfest där han hade reunion me 10 andra bartendrar som varit på samma uppläring i Miami för ett år sedan. När vi kommit dit vid 04 på morgonen säger antis till mig "det går ingen buss hem förren imorgon lunch" svarar jag "okej, då är det bara att börja dricka då" och så började shootandet. Grym kväll!

När vi vaknade efter ca 2h sömn, mådde vi inte vidare bra så blev det en återställare i from av Blue lagoon. Och en till, och ännu en till. Sedan bad tom mig att beställa pizza, så jag ringde och bad om två familjepizzor, två såser och två stora läsk. "700nok tack" "Tom, går det bra?" "Jaaa, självklart" haha, 30 minuter senare var de utanför med pizzorna och alla var lyckliga. Resten av dagen spenderades på solstolarna på balkongen, det var grymt fint vårväder. När all mat i kylen var slut åkte vi hemåt och såg på film innan vi somnade som två små barn.


Saturdaynight out!

Kom precis hem efter en härlig och mysig dag på jobbet. Jag älskar verkligen att jobba lördagar! Sjukt mysiga. Och idag jobbade jag med mina härliga vänner julia och charlotte. När vi strax skulle stänga ringde antonia till jobbet och berättade att vår gemensamma dator som vi haft här i Norge hade lagt av! När jag kommer hem möter jag en sambo som nästan ser ut att börja gråta, då har hennes telefon också lagt av. Fem minuter senare "lossnar" min klocka, som har varit felfri i ett år. Kan detta vara vår otursdag?!

Har precis ätit matlådan med grillat kött och potatis, som jag glömde till jobbet imorse. Nu ska vi börja dricka vin och senare kommer alex! Jag har även köpt drinkmix och fanta så vi tänkte blanda lite drinkar innan vi går ut på byn.

Julia gjorde min dag idag!!!!!! Kärlek till dig.

Fredag

Det blev lite för mycket choklad till frukost, så det fick bli en stor lunch. Nu ska jag & alex fram på stan, shoppa lite & njuta av det härlig vårväder.


Goodmorning

Ledig, på en fredag! Så otrooooligt skönt att få sova ut och nu ligger jag fortfarande i sängen. Det har regnat hela förmiddagen men nu börjar solen kika fram, så jag funderar på att ta en promenix ned till Meny och köpa lite bollar. Men först får det nog bli frukost.

Igår shoppade jag en heeeel del!


ett litet stycke kärlek.

Hahahahhahah. jag har seriöst suttit och gapskrattat för mig själv framför datorn efter att en grabb i min gamla klass återlivade vår gamla mailkonversation på de roligaste i klassen. Hahahahhaha, jag skrattar så jag håller på att kissa på mig. Som grädden på moset så kissar jag på mig av skratt av ännu en mailkonversation och loggkoncersation med rebecca. Nu är klassfest bokat, fan vad fett det kommer bli! Jag saknar mina goa grabbar och tjejer obeskrivligt mycket!!!!!!

Come on booooys

Gud så jag har skrattat. Hade ont i både käkar och mage när vi slutade. Det var jag och Mia ikväll, och då blir det så, speciellt när båda är övertrötta. Jag jobbade på Storcash imorse, före Lindex och det var supermysigt och träffa alla igen. Alla kom fram och kramade om mig och sa att jag var fin i håret (tänker inte ens längre på att jag har färgat de). Sedan när jag skulle gå var det så sorligt, för detta var verkligen sista gången i mitt liv som jag träffade dem. Så jag fick många mysiga kramar och lycka till.

Jag har ju mina trogna läsare var dag och vissa dagar sticker statistikmätaren upp i skyn av någon orska, t.ex. om jag länkat på facebook. Men jag skulle vilja veta hur många grabbar som läser detta, om det är någon som vågar erkänna? :-)

Bingobanden

Nu är jag hemma och ska lägga mig i sängen och se på Bingobanden. Haha, jag älskar det! Imorgon blir det en lång dag, först 08-15 på Storcash och sedan ett kvällspass på Lindex med Mia 16-20.15. Nattinatti



Grattis i förskott älskade Linn!

Lindex

Nu sticker jag till jobbet då! Försenad, som vanligt!!!


Mmmmh guuuuud vad gott....

 

Så gott, och så enkelt!
Jag stekte bara upp kycklingköttfärsen, blandade i krossade tomater, hackade tomtater, paprika och gullök. Lite salt och kryddor på det och lät det koka upp.

Eftersom jag hade 500gram kycklingköttfärs räcker det till matlåda imorgon också!


Kyllingkjøttdeig

Jag håller på och lagar något jag aldrig lagat förut, och blandar i lite allt möjligt. Typiskt då att riset, som är det lättaste, ska bli åt helvete! Jag glömde bort att man skulle sänka värmen när det började koka, så hälften av riset är kolsvart. Men som tur är är det översta riset jättebra! Man får se det positiva i allt ;-)

Jag har haft en superhärlig förmiddag. Gått runt i underkläder, lagat mat och lyssnat på hög musik.

Denna låten sjunger jag på HELA tiden...


The experiment

Igår såg vi filmen The experiment. Till dem som inte sett den så är det ett måste! Den var otroligt gripande och väldigt hemsk. Vi satt som på nålar genom hela filmen och jag var vettsskrämd hela tiden. Glad är jag över att ha sluppit mardrömmar inatt.


Morr'n

11.11. Nu är jag vaken och har ätit en stor frukost! Hade fått flera fina sms av pojkvän och vänner, men det jag faktiskt blev gladast över var ett sms från min chef: "God morgen : ) Kjempe fin og ryddig butikk idag : ) Flinke du!! Snakkes senere." Ett sånt sms blir väl alla glada av att få av chefen!

Skjortan jag köpte i måndags, köpte jag en likadan igår fast i vit. Ska nog bestämma mig för att behålla en av dem, men kan verkligen inte bestämma mig för vilken som är finast?!

Lite småhungriga inne på Deli de luca i lördagsnatt



shoppingrus!

Jag måste ju lägga upp en bild på det jag shoppade i lördags och igår:

Puderrosa blus Lindex 299:-
Jeansshorts H&M 199:-
Highwaist chinos kaki-färgade Lindex 249:-
Ljusgröna chinos Gina Tricot 299:-
Strumpbyxor, trosor och steps.


tirsdag

Godmorgon! Har nyss vaknat och ligger fortfarande i sängen. Det var jättemysigt med linn igår. Först var vi framme på stan, där vi shoppade lite och massa snoop och sedan åkte hem till henne. Vi såg en norsk tonårsfilm Tro, hat og kjærlighet och sedan en hemsk film Deep blue sea. Till middag hade hennes papi lagat jättegod hemlagad pizza.

Hade tänkt ta en liten promenix men 1. har börjat få ont i halsen, vilket aldrig slutar bra. 2. det spöregnar. Så jag ligger nog kvar här i sängen lite till! Antonia är också hemma idag, så vi får mysa tillsammans. Jag börjar inte förren kl 16 på Lindex. Nu ska jag göra lite frukost och mysa framför norsk tv.


Lillen somnade när vi såg den läskigaste filmen..


Hänga med linnypusen en solig och härlig dag som denna.

Wow! För 100 nok ger det i vart fall verkligen resultat! Handlade apelsiner, äpplen, sallad och kyckling-köttfärs. Nu ska jag ner till byn och möta linn, vi ska ta en varsin kylling-kebab i pita och sedan åka hem till henne och se massa sköna norska filmer som jag som svensk bara måååååste se. Blir en nice kväll, later

Godmorgon!

Underbart att få sova ut imorse utan något alarm! Nu ska jag byta om till träningskläder och ta en liten morgonpowerwalk före frukost. Ska förbi bystastionen för och kose meg litt på Sol og blid. Sedan ska jag köpa med mig lite frukt från butiken och göra en riktigt härlig frukost. Så länge bjuder jag på en bild på gårdagens middag som var helt underbar:


"Nanna"

Mysig dag. Kvällen avslutades på skype me goingarna john och emil. Nu hoppar vi i sängs. Ska umgås med min skjønning linn imorgon.

love love love


Lycklig.

Kom precis hem från afterwork sammen med Linn og Patrik. På grund av för en för mycket öl och fördi jeg har snacket norsk heeela dagen fra 08-23 så kan jag inte riktigt skriva ett inlägg här på riktig svenska. Jag ville bara meddela alla att jag har haft en skön dag och en jävligt rolig kväll! Och att jag är riktigt jävla lycklig. Läste precis ett gulligt och kärleksfullt mail fra pappa min där han b.la. skrev att han bokat biljett åt oss till London i maj! Nu blir det sängen, ska upp tidigt innan jobbet och tvätta håret. Blev donken till middag ikväll, det var jag värd. Hörs imorgon när jag vaknat! Pusss