Schweiz, here we come!

Är nu hos beccis med henne och erika, vi har haft en riktig myskväll här ikväll. Nu håller vi på och packar det sista och är väldigt förväntansfulla eftersom det endast är 4h kvar tills vi åker till landvetter.

Gårkvällen spenderades hemma hos anton, och imorse hämtade familjen mig kl 9. Vi åkte till ikea i götet och där spenderade vi hela dagen. Inhandlade massor med saker till mitt rum, med flera fina rosa detaljer. När vi kom hem var det bara att hoppa in i duschen, packa och dra till beccis.

Tänk vilken rolig vecka vi har framför oss. Vi mellanlandar i Amsterdam, sedan spenderar vi veckan i Schweiz och om vi hinner ska vi åka över till vackra Frankrike över dagen. Nu ska vi försöka sova en stund så vi kommer orka att mellanlanda i Amsterdam, men först ska vi dricka julmust och äta pepparkaksdeg.


John Mayer - Free Fallin'

Har legat i sängen enda tills nu. Var en vild natt på statoteket igår med väldigt mycket alkohol. Nu är jag äntligen uppe och dricker lite cola och äter chips med familjen, de ska snart börja grilla entricot. Fick precis en liten nöjes-peng av mami & glenny, 30 euro. Den satt fint, gulliga dem är. Har även växlat 2000 kr som jag ska använda till öl och shopping i schwiez. Nu ska jag fortsätta att packa, i min rosa resväska jag fick när jag fyllde. Sedan ska jag träffa och säga hejdå till anton. Puss

Bråttom

Hej. Nu blir det en väldigt snabbskrivet inlägg, eftersom jag har massor att fixa innan jag går och lägger mig. Kom hem från antonia för ett tag sen, har varit hemma hos henne sedan vi slutade och pluggat matte. Vi har nämligen matteprov imorgon. Nu har jag precis duschat och ska packa inför morgondagen. Erika fyller 18, så det blir middag sedan förfest. Och kvällen slutar på Stadt. Hoppas bannemig att vi får med oss många ut imorgon! Hörs imorgon eller något

åh, herre, gud

Kom in på en sida och hittade sjukaste artikeln. Det var en 92-årig kvinna i Kina som gick till doktorn för hon hade sådana fruktansvärda magvärkar, som hon egentligen haft från och till i många många år. Det visade sig att hon hade kvart ett foster i magen sedan hon var gravid år 1948. Fostret hade dött, så hon hade gått till doktorn för att ta bort det. Men det kostade £100 att ta bort det döda fostret och det hade hon inte råd med. Så när de skannade hennes mage då hon kom in med sin magvärk, så låg det döda fosret fortfarande kvar.


I-lands problem

Varför börjar alla bra programmen klockan 19??? Finns verkligen inget roligt att se på tills dess. Christine, Simpson, 2 ½ men, The hills. Travet.... ne nu skoja jag.

Älskade syster, nu får du skynda dig hem från träningen och laga mat åt mig. Är jättehungrig.


åh, detta blev jag sugen på nu!


Schweiz, here we come

Tjena snyggingar! Kom nyss hem från antonia, vi gick hem till henne och myste lite efter skolan. Var där tills coffe hade tränat klart bandy, så plockade han upp mig. Nu har jag lagt i soffan framför tvn och tänker chilla totalt resten av kvällen. Är ensam hemma ikväll, vilket betyder att jag måste laga mat själv. Kommer verkligen inte på något gott att laga som jag är sugen på!

Igår åkte jag, maja och fille och handlade massa gott på hjertbergs inför kvällen. Det var en trevlig kväll, med väldigt mycket soffhäng och djupa men sköna samtal. Klockan var si så där 4 när jag och majsan slocknade till sist. Vilket resulterade i en väldigt jobbig morgon.. Men till slut kom vi upp, och var i skolan lite efter nio. Var på ett skivstång-pass med aleek under dagen och sedan var det projektarbets-plugg. Tänk att vi åker om endast 4 dagar!!!!! wiho


M Å S T E P L U G G A

Haha, älskar den här låten:
Moi Je Joue - Brigitte Bardot.

Svenskahäftet skulle läsas, ja! Längtar tills imorgon. Då ska jag träffa en rolig prick efter skolan och på kvällen ska jag ut till maja, mysa framför desperate housewives och sedan sover jag där.


haha tycker om dig majsan


"11 meter, känn dej seker"

Måste erkänna att jag haft en riktigt rolig dag i skolan idag. Otroligt många skratt! När vi slutade vid tre, gjorde jag och beccis klart vårt rättskunskapsarbete, gick sedan och åt paj. Traskade hem till antonia och tjötade en kortis, sedan drog jag mig till friskis. Det var ett Core-pass på schemat! Känns rikigt skönt efteråt. Nu har jag duschat, käkat tacos och SKALL nu läsa igenom svenskahäftet. Ska verkligen försöka göra det, istället för att smsa, sitta här, prata i tel, kika tv och alla andra grejen med stark dragningskraft.


antons söta bebis-kisse


Miss u papi


LOVE YOU =)


Sunday

Cyklade med lollos cykel till jobbet imorse, eftersom min cykel står hos antonia. Då insåg jag varför jag aldrig orkar cykla; det är fel på min cykel. 1) sadeln är alldeles för hög. 2) måste pumpa däcken. Efter det är gjort, så kanske jag kan börja använda den igen, hehe. Igår hade jag en jättemysig hemmakväll med min rebecca, sådana behöver man ibland. Idag har jag som sagt jobbat, och nu ska jag och syrran ha ett core-pass själva haha. Har 2h på oss och hinna duscha efter, för kl 19 börjar Gossip girl. Later


Om exakt 1 vecka åker vi 3!


snabb update

Hej mina trogna läsare. Sorry att jag inte bloggat på ett par dagar, har faktiskt inte suttit något vid datorn. Ikväll har vi haft många tankar om fest, men nu i sista stund bestämde jag och beccis oss för att vara hemma hos mig och dricka några glas vin. Bara ha det trevligt, snacka och skvallra! Nu blir det grillat med familjen. Later


Morgondagen = ett enda långt träningspass

Vad dum jag är, det blir inte alls sängen tidigt ikväll, det är ju ett avsnitt med Grey's kl nio. Och ett riktigt spännande sådant. Orkar ärligt talat inte med matten ikväll, det får bli gjort imorgon eller något..

Imorgonbitti ska jag hem till min favorit innan vi börjar och laga frukost. Sedan börjar vi kl 9 på idrottens hus, 5h håltimma och sedan ytterliggare ett träningspass med Moderna träningsformer. Toppen på det så ska jag cykla enda hem efter jag slutat kl 16. Blir stolt över mig själv ifall jag överlever denna dag! Vinke vink


Sexpartyt i lördags
(Bild snodd från Kajsa)


Onsdag

Hej igen. Sitter just nu och lyssnar på Champion-Amy Diamond, vilket gör mig glad. Hehe. Har precis duschat, smörjt in mig med body shop creme och nu blir det lite matteplugg för min del. Blir sängen tidigt för mig ikväll eftersom jag har ont i halsen och i huvudet. Tänkte först berätta kort om min dag:

Vid lunch gick jag, beccis och erika till henry's och åt varsin kycklingtoast, coca cola och kaffe. Traskade tillbaka till skolan, jobbade lite med projektarbetet och sedan var det dags för provning av studentmössorna. Den snyggaste var såklart dyrast, och det är den jag ska ha. Sedan slutade vi och jag mötte upp john. Har spenderat resten utav dagen liggandes framför tvn.

Lång dag

Kom hem för en stund sedan, blev hemskjussad av john efter vi gjort några ärenden. Ligger nu i soffan framför tvn och är hur trött som helst. Har just gjort iordning en tallrik med rostbiff, potatissallad och mini-revbensspjäll (mums). Ska ligga här hela jävla kvällen. tja



brudarna




AmandaVarDet

j a g   d ö r.

tjejen är ju totalt efterbliven?



Nu hör ni inte något mer från mig ikväll, har 1 ½ timme av underhållning på kanal 5.


Dagens skrattobjekt

Haha, han är ju för skön alltså.
Den här och många andra videos på Amir har vi skrattat åt idag i skolan.


VISA

Idag kom mitt visa-kort som jag beställde förra veckan, ett litet vuxenpoäng till mig. Nu sitter jag här med en godispåse som mamma köpt åt mig och är glad, som alla tisdagskvällar framöver, för jag väntar på att desperate housewives ska börja. Och sedan christine.

Idag hittade min vän alex ett hårt och gammalt tuggummi i skolmaten, vilket gjorde oss något äcklade. Vi gick alltså till rhodos och käkade, pasta med fläskfilé i currysås, vilket var jättegott. Efter en lång dag i skolan, gick jag, beccis och erika till henry's och fikade. Vi har bör, börjat få småpanik över hur kort tid vi har på oss att skriva klart alla intervjuerna, eftersom vi åker om mindre än 2 veckor. later bitches

Tisdag

Hejhej. Första lektionen avklarad, och nu börjar vi inte förrän om en halvtimme, så jag och viktor ska skriva klart ett arbete. Idag är jag superpigg och på grymt bra humör, vilket känns härligt. Sedan har vi ganska lång lunch och det är svinäcklig mat i skolan (som vanligt) så vi funderar på att dra någonstans och äta. Antingen kycklingtoast på henry's eller pizza.

Idag skulle jag egentligen ha tränat, men jag har börjat få jätteont i halsen. Ska ta det lugnt ett par dagar, så att det helt går över och sedan kan jag köra på igen. Så idag blir det lång-lång fika med beccis och erika istället. Om 2 veckor är vi i Schweiz, så vi har massor att fixa inför intervjuerna. Hörs ikväll


en tlöt liten nea

Kom nyss hem från jobbet och jag är så  t r ö t t . Har jobbat sammanlagt 14h dessa två dagar. Men det har varit roligt, riktigt roligt med towe idag. Nu ska jag ta en powernap tills one three hill börjar kl sex, sedan blir det soffhäng framför tvn resten av kvällen tillsammans med massa onyttigt. Senare ikväll ska jag skriva om det roliga som hänt under helgen. see ya

Äntligen fredag

Är hemma hos min dose beccis. Vi har chillat totalt i eftermiddagen, tagit långpromenix, köpt gott på tempo och åkt moppe med hennes lillebror gabbe. Nu ikväll har vi slöat i soffan framför tvn och ätit chips med hur mycket som helst dipp. Vi båda somnade förut. Nu är jag klarvaken medan söta beccis fortfarande ligger och sover. Men om en kvart ska jag väcka henne för då börjar idol. Då myser vi till det med räkor.

22.22!

Hej, ville bara säga godnatt och berätta snabbt om min dag. Seg 3h lektion på morgonen, sedan håltimma i 3h. Jag och alex tog en sväng på stan, jag hann även med några ärenden på banken. Fixa VISA-kort, så att jag kan köpa saker på internet utan att ta mammas kort. Jag lade även in sedlar som jag råkat ta ut i fyllan (rätt komiskt ändå). Efter lite kortspel med favoriterna var det gympa och sedan slutade vi. Anton plockade upp mig, så åkte vi hem till honom och åt och myste. Sedan åkte vi hem till mig och gjorde likadant. Nu lämnade han just mig och jag ska krypa till kojs nu, mina ögon är så trötta så dem är som små springor.

Imorgon blir det en myskväll med massa gott och Skärgårdsdoktorn hos min vän rebecca. Sedan upp och jobba på lördagen, efter det ska jag och maja bli sminkade på the body shop. Feeeeeest på kvällen, Sexparty hos aleek. Vilket jag ser grymt mycket fram emot! Efter det får vi se vart vi drar vidare. Sedan upp och jobba hela söndagen. Låter som en toppenhelg vaaaa? :)

Natti natti

Har precis kikat Grey's med syrran, hur lyckas dem egentligen så bra så att man lipar till varenda avsnitt? Älskar den serien alltså. Nu ska jag fylla i min almenacka med några Must do-grejer och sedan blir det sängen för min del, har en skoldag på 8-16 framför mig. Efter gympan imorn plockar anton upp mig och så ska vi hitta på nåt skoj.

Så typiskt mig! Jag liksom kastade in kvällens p-piller, men missade munnen på något sätt så den flög iväg och jag hittar den verkligen inte. Men det går väl lika bra att ta samma piller från en annan karta men samma rad?

Godnatt, hörs imorgon gott folk

GG

Hi.... Idag har jag haft världens träningsvärk och varit jättetrött. Så det har inte varit en bra dag, har mest legat på soffan i studielandskapet med massa kuddar och lyssnat på min ipod. Efter den sena lunchen fick jag skjuss utav john hem. När jag kom hem lade jag mig direkt i soffan framför tvn med duntäcke och somnade. Hade ställt alarm kl 16 eftersom Gossip girl började då. Så det ligger jag och tittar på nu, medan jag äter apelsiner (ja, apelsiner, är inne på min tredje) Nu är jag något piggare och på betydligt bättre humör. I nästa pause ska jag berätta för er om helgen som kommer. Kommer bli en väldigt trevlig sådan. Puss så länge


Rebecca Linnea Antonia
<3


En glad nea

Nyduschad, har skrivit in mig på körskolan idag (äntligen), det var jättegod middag hemma, världens bästa lillasyster hade lagt en godispåse på mitt skrivbord och Desperate housewives har säsongpremiär om en timme (som är så spännande att jag nästan dör!). Kan inte bli mycket bättre en tisdagskväll som denna.

Hårdträning!

Hallå snyggingar! Kom precis hem från ett riktigt jobbigt pass på friskis, 1h skivstång. Gud, min kropp är helt mör, kommer ha en riktig jävla träningsvärk imorgon. Härligt! Idag efter skolan var jag och klippte mig, vi tog hela 6cm..... Det är första gången nånsin som jag vågat ta såpass mycket, men nu är mitt hår lent och fint, utan några slitningar. Fast det kommer nog kännas ovant till en början, för att det blev så kort. Jag och min frisör theresé har redan börjat planera min balfrisyr. Det finns så otroligt mycket att välja mellan, hur ska man då kunna välja EN??


Min och beccis snygga inlämning idag.
Ett klädföretag för storvuxna kvinnor. Med affärsidé, slogan och logotype.


Mätt och belåten

Det blev en varsin stor hamburgare-meny på läckö grillen istället, p g a tidsbrist. Fy i helvete vad mätt jag är!!! Men jag är glad, för mina nya skor är grymt snygga och passar perfekt. Jag var lite orolig över storleken, eftersom jag inte kunde prova dem innan jag beställde.

Satte på tvn när jag kom hem och så var det något djurprogram som handlade om älgar. Jag tycker dem är äckliga för dem är så himla stora. Tänker bara på när jag och nathalie mötte en svinstor älg en natt då vi åkte från maja i rackeby, jag var så rädd så mina ben skakade. Från naturprogrammet lärde jag mig 2 saker. 1) När älgen tappar sina horn så blir deras hårda horn uppätna av sorkar. 2) Älgen som är skogens största däggdjur kan bli dödat av en vargflock. Hehe, alltid lär man sig något.


Mina skor har anlänt

Mina skor har kommit, wihoo! Jag ska hämta ut dem på Hjertberg, så anotn kommer och plockar upp mig nu så åker vi dit. Som tack för det ska jag bjuda honom på pizza. Mmmh. Hörs senare ikväll

L'Oreals nya mascara

Köpte den senaste mascaran från L'Oreal förra veckan och den här gången blev jag verkligen lurad av reklamen. På reklamen är det snygga Eva Longoria med perfekta långa ögonfransar och dem säger t.om. i reklamen "inga klumpar" men det är precis det som det blir. Riktigt dålig, inte värd pengarna alls (159kr).


Man ser det egentligen direkt om man tittar på borsten


A-dag

Helt underbart att gå upp vid 12 på en måndag. Idag ska jag hinna plugga både matte c och 2 kapitel i rättskunskapen. Sedan ska jag nog fram på stan och fika med beccis & olivia. Det vill säga om det blir finare väder, så att man kan cykla ned till stan utan att få köldskador.

Antonia åkte för två dagar sedan, men jag saknar henne redan. Ser fram emot ett fint vykort från kroatien.


Turkiet, sommar -09


Friskis & Svettis

Haha, det är ingen idé att jag tränar. Tjugo i fem plockade Johanna upp mig och vi svettades hårt i en timme på friskis. Det var ett roligt pass för det var inte så mycket folk, kanske max 20 pers och då kunde man leva ut rörelserna till max. När jag sedan kom hem nekade jag pizzorna min familj precis hade köpt. Jag ställde mig istället och lagade egen nyttigare mat. Låter jättebra tycker ni? Men sedan, åt jag fyra bullar och lika många kakor. Och nu sitter jag med en skål nypoppade smörpopcorn. Man kan inte göra annat än skratta åt det.. Så länge det inte syns på mig så är jag nöjd. Later bitches


Saknar min bebis <3


hehe


Time after time

Godmorgon. Vilken harmoni, jag sov verkligen ut imorse. Vaknade för cirka en halvtimme sedan, gick upp och åt frukost. Nu lade jag mig i sängen en stund igen med datorn. Anton hyrde med en jättehemsk film igår, som jag tyvärr inte minns namnet på. Det handlade om en helt vanlig familj, vars äldsta son blir skjuten av en gängmedlem. Pappan blir total galen och dödar killen som skjöt honom. Det var början till ett väldigt hemskt krig med detta otäcka gäng. Pappan blir psykiskt sjuk men filmen var riktigt bra. Nu ska vi snart fika lite, äta massa bullar och dricka kaffe. Sedan kommer J och hämtar mig, vi ska åka och träna på friskis. 

Det goaste av allt är jag känner mig totalt utvilad. Jag har varit utan jobb och framförallt alkohol den här helgen. Later guys


En tlöt liten anton


En lugn helg

Tjenis penis. Hur är läget? Klockan är lite över sex och vi ska snart äta god middag här hemma, fläskfilé och potatisgratäng.

Imorse vaknade jag självmant och mådde jävligt bra. Kände mig nöjd över att jag inte festat igår. Städade mitt rum, dammsög t om. Sedan bakade jag, mormor och syrran bullar. Vi fick för oss att göra 6 jättestora bullar, nästan dubbelt så stora som de andra. Resten var vanliga, underbart goda mormor-bullar. Precis när vi tar ut första plåten kommer anton, med perfekt timing. Fast jag hade ätit så mycket bulldeg att jag fick i mig max tre varma bullar. Ikväll ska vi bara vara hemma och ta det mega lugnt, hyra film och äta onyttigt.


Idol 2009

Tycker uttagningarna till idol är roligast, då många är totalt tondöva och skämmer ut sig helt. Men ikväll kikade jag för första gången sedan svenska folket började rösta, och vissa har blivit riktigt grymma. Min favorit var lätt Rabih, för han har världens vackraste ögon och léende. Annars var 16 åriga Erika grymmast ikväll och bruden med dreads. Det bästa var incidenten från igårkväll som rebecca visade mig idag. Jag dör verkligen av skratt, tänk er vad skämmigt:




Men ikväll fick hon en  a n d r a  c h a n s  av juryn och jag tyckte hon var grym


Hyllning till skaldjuren

Kräftor, kräftor, kräftor, det enda jag kan tänka på just nu....

Det verkligen vattnas i munnen! Jag tror jag är kär.

Jag älskar min lilla mommor

Tänk om man hade sin lilla mormor hemma varenda vardagseftermiddag, skulle det kunna vara bättre?? När vi slutade sprang jag in till therese för att boka klipptid, och sedan kom mormor och hämtade mig. När jag kom hem så hoppade jag in i en varm dusch men tänkte hela tiden på hur hungrig jag var. När jag kom ut hade mormor gjort iordning mat åt mig. En riktig pärla är hon :)

Jag känner mig väldigt hängig efter denna veckan. Det har varit en jobbig skolvecka och jag har fått alldeles för lite sömn. Det är första fredagen på länge som jag inte är en knutta sugen på alkohol, så det blir en lugn hemmakväll med familjen+mormor. Det blir svenska kräftor som glenny själv kokat idag! Supergott är det. En jättestor honkräfta hade haft hur mycket rom som helst. Jag har aldrig ätit kräft-rom förut? Nu ska jag lägga mig framför tvn och bara njuta av att vi inte har plugg, sedan när syrran kommer hem ska vi fika lite med mormor.


my loves









yo yo yo

Hi again bitches! Har just lagt över alla bilder från min kamera från hela mitt sommarlov. Så de kommande inläggen kommer innehålla minst en sommarskön bild. Det enda som får mig att stå ut detta äckliga höst/vinter/bajs-vädret är tanken på thailand i december.


Go Linnea!

Heeeeeeeeej. Kom precis hem, vi har gymmat i skolans nya gym. Sedan var jag och snabbhandlade med mamma på hemköp, var så sockersugen så det fick bli två lion. Nu när vi kom hem, stod mormor i köket och lagade mat. Det ska bli något nytt som vi aldrig smakat förut men det verkar jättegott. Perfekt, för jag är bamsa hungrig!

Idag hade vi skolfoto och självklart försov jag mig imorse! Men det är skönt att ha fått det överstökat för det blir en sådant jäkla uppståndelse, speciellt för oss brudar i min klass hehe. Men imorgon ska vi kompis-foto, alla tjejerna. Kan bli farligt snyggt. Helt seriöst så shoppade jag smink för över 600kr igår. BARA SMINK. Det är helt sjukt...