Julmys

Har känt mig så jävla oseriös det senaste, med allt och alla. Som att ingenting spelar någon roll. Det är svårt att förklara hur jag menar, men det är jävligt skönt på något konstigt vis.

Idag efter skolan mötte jag & beccis upp erika för en fika på henry's. Senare joinade även alex och louise oss. Några timmar, en sallad, en cola & två kaffe senare traskade vi vidare en sväng på stan. När stan stängde sa vi hejdå till tjejerna och jag & louise gick fram mot torget där det var fullt med folk. Vi förstod att de väntade på något speciellt men vi visste inte vad. Precis när vi kom så tändes helt plötsligt julbelysningen på träden runtomkring torget, det var jättemysigt. Vi gick fram till granen och tänkte att den också snart skulle tändas eftersom alla fortfarande stod kvar och väntade. Då, utan någon förvarning, hör man hur en kanon skjuts upp. Jag blev livrädd och skrek till, och skämdes som fan efter det, medan louise bara stod och skrattade och sa att verkligen alla hade vänt sig om för att kolla vem det var som skrikit. Kikade på några söta barn som sjöng julsånger och bjöds på varm saft. Därefter  traskade jag iväg mot friskis, mötte upp antonia och svettades som bara den i en timme. Hem för att duscha, äta och nu slutligen sova.

L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback