Pinsamt

Väcktes imorse utav mobilen som ringde lite efter tolv. Det var Johanna som undrade om vi skulle cykla tillsammans ner till stan eftersom vi skulle möta upp de andra klockan ett utanför badhuset. När vi lagt på såg jag att jag hade fått 4 sms samt 2 missade samtal. Helt otroligt att jag inte vaknat tidigare med tanke på att jag hade högsta ringvolym.. Jag trodde aldrig att jag skulle sova så länge så därför ställde jag inte något alarm igårkväll heller. Men det var skönt att få sova ut, det behöved jag verkligen. Däremot blev jag stressad när jag hade en halvtimme på mig att vakna, äta frukost, packa ner badkläder och cykla till vår mötesplats vid bussholken. Vi började cykla in mot stan och nu kommer det roliga, kan fortfarande inte sliuta skratta. För det var så himla skämmigt.. Nu ringer ika, skriver klart senare=)

Iaf, jag och johanna cyklade ner till stan och det kom en sväng.. jag vet inte riktigt hur det gick till, men jag körde på något vis in i hennes hjul så att min cykel tvärstannar och jag flyger av. Det pinsamma var att jag fick handtaget i magen så att jag tappade luften. Så jag ligger på marken och kan inte andas och johanna blir såklart jätterädd och ropar till sig massa människor som håller upp mina armar tills jag kan andas normalt igen. Så där stod jag på knä på marken med armarna uppe i luften, utanför campingen där massor med människor cyklade förbi. Och som grädden på moset fick jag sår i båda händerna, ena knät och hakan. Det värsta är såret på hakan. Tio minuter senare cyklade vi vidare och mötte tilda & fanny inne i badhuset. Vi hade jätteroligt där inne med både motionssim och chill i varmvattens- bassängen. Efter det tog vi allihopa en fika och sedan cyklade jag & johanna till hjertbergs och köpte med oss massa gott till kvällen. Som kladdkaka, kärnfria vindruvor och sprutgrädde. Ikväll vid halv tolv/tolv kommer förresten mami hem från usa, och jag längtar sjukt mycket. Puss, ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback