Söndagkväll

Idag har varit en jävligt bra dag och jag är på ett sådant bra humör!

Tog mig till slut upp ur sängen imorse, efter många om och men. Skippade dock frukosten och prioterade i första hand att hinna sminka mig. Jag hade rätt, det var svinkallt utomhus men jag lyckades cykla till jobbet och var där någon minut över 9. Jag möttes utav, alltid så morgonpigga, Susanne som glatt frågade hur jag mådde. Men när jag skulle svara utbrast hon: Men gud, vad har du gjort på hakan?! Johanna som hade intalat mig att det knappt syndes.. Det var mycket kunder på jobbet idag och det var jättestressigt. Hade lunch i max fem minuter. Men ändå var det sjukt roligt. Susanne fixade med pappersarbete idag så jag fick sköta butiken själv i cirka en timme. Det är alltid lika roligt för då känner jag mig så duktig. Att jag klarar av att hjälpa kunderna med sådant som jag inte hade någon aning om hur man gjorde i början utav sommaren. Jag känner att jag utvecklats rejält! Däremot har jag inte blivit bättre på huvudräkning. Som idag när en man köpte en påse potatis för 65kr och gav mig en 100-lapp. Detta skulle inte slås in i kassan så jag var tvungen att räkna ut det i huvudet. När jag då tog fram miniräknaren så började han skratta. Okej, det var kanske inte så svårt, men jag blir så stressad när kunden står och tittar på mig och väntar på växeln. När jag slutade kl 15 så regnade det, så jag ringde mami och bad henne hämta mig. Det gjorde hon också, utan att jag ens behövde tjata. Gullig som hon är.

Som jag berättat tidigare så kom mami hem igår. Och som alltid hade hon med sig presenter till oss alla. Jag fick ett par skor, en tunika, en t-shirt, 2 miniralpuder+borstar och 4 söta trosor från Victoria's secret. Thaaanks! Och Glenny har ju köpt en ny tv som skulle överraska mamma. Det roliga var att hon kollade på den flera gånger utan att märka något, tills jag sa: Kolla, vi har en ny fjärrkontroll! Då kopplade hon.

Imorgon börjar vi inte förrän 13 men det är korvstroganoff till lunch i skolan så jag & antis ska dit tidigare och äta massor. Sedan har vi bara en lektion, idrott och efter det ska jag fika med fia. Kommer bli görmysigt. Nu börjar snart Gossip girl, och jag ska hinna ner till köket och poppa popcorn innan det. Ciao!

Måste bara lägga upp en bild på min syrras blåmärke på knät, ser hemskt ut.

                                               

Kommentarer
Postat av: Antis :)

Du är en av mina favoritmänniskor neis, shit vad jag tycker om dig :) ! Ville bara nämna det såhär på en söndagkväll, hihi ;D ps.håller med om jobbet, man känner sig skitduktig när man får mer ansvar + klarar det! Wiho för oss som tjänar pengar :D

2008-11-16 @ 19:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback