"April april, din dumma sill"

Åh, vilken toppenhumör jag är på idag! Hur kan man låta bli att vara det med tanke på detta underbara vårväder? Solen har skinit hela dagen, det har varit vindstilla och varit riktigt varmt. Det var skinnpajen som gällde idag och varken mössa eller vantar behövdes. I love it!! Imorse vaknade jag en halvtimme innan alarmet på mobilen skulle ringa. Hade fått ett uppiggande och gulligt sms utav Antonia som gav mig en bra start på dagen. Duschar, äter frukost och sminkar mig, när jag sedan tittar ut och ser hur solen lyser blir jag på ännu bättre humör! På väg till bussen kommer det första april-skämtet från Olivia och det var faktiskt det sämsta någonsin.. haha. Klockan nio började det med klassmöte och vi pratade lite om vår klassresa i trean som kommer vara till Bryssel. Vi kommer att få lägga 3 000 kr var men det är det värt tycker jag. Resten av dagen hade vi inga lektioner, utan bara studiepass.

Vi pluggade väldigt flitigt idag men kunde inte låta bli att planera och dela april-skämt. Skämtet jag drog för i princip alla var att det sprungit förbi en älg vid bussholken när jag stod och väntade på bussen, komiskt nog gick alla också på det. Fast det allra bästa skämtet var nog det jag och Antonia kom på till min syster. Jag lurade henne totalt!! Det enda skämtet jag själv gick på var när Fanny berättade att hennes hund skulle få valpar, trots att jag vet att hennes hund är en hane. När klockan blivit två märkte vi att det var dags att gå hem, för jag och Olivia fick en skrattattack på cirka fem minuter när vi båda ligger och skriker av skratt på golvet. Så vi tog bussen hem och har pluggat matte tills nu. Nu tog jag visserligen en pause på en timme, men när detta inlägg att skrivet ska jag sätta igång igen. Imorgon kl 13 har vi nämligen matteprov.


My bitches in school today

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback