Mitt påsklov

Har haft ett riktigt bra påsklov. Det var skönt att jobba första halvan för att sedan åka upp och träffa en del av min släkt som jag träffar väldigt sällan pga att vi bor så långt ifrån varandra.

I fredags kom pappa och hämtade mig & syrran i sandviken. Vi tog en tripp förbi Uppsala där vi åt god lunch, shoppade och strosade runt i den strålande solen. Hur mysigt som helst. Vi kom hem lagom till middagen, då det serverades oxfilé och potatisgratäng. Kvällen spenderades med många mysiga kramar och pussar med min söta lillasyster.

Vaknade på lördagen av att lilla louise var helt sprallig av att påskharen snart skulle komma. Det var så fint väder så vi åt lunch utomhus, i linne. Vi grillade, jättemysigt. Och efter vi ätit så hade då påskharen kommit, så vi sprang alla iväg och letade. I mitt baotastora påskägg hittade jag massor av godis och en snygg stickad tröja. Jag, pappa och bello gick en långpromenad för att louise ville ut och cykla. På eftermiddagen kom gästerna som kvällen till ära var min pappas frus släkt. Hennes minsta syster har just fått en liten bebis, som var det sötaste jag sett på länge. Blev faktiskt en riktigt trevlig kväll, med mycket påskmat och tillhörande dryck.

Igår, söndag, så tog jag, mina syrror och pappa en långpromenad ner till nora och sedan hamnen. Det var jättefint väder och skönt ute. På eftermiddagen gick jag och lollo till farmor för en fika. Hon bjöd som vanligt på all möjlig fika och vi blev väldigt mätta. Satt och pratade om allt möjligt och så fick vi även fina påskpresenter. Kl 18 trippade vi över till Runsiö där vi var bjudna på middag. Det var flera trevliga familjer bjudna och det serverades oxfilé, lamm och potatisgratäng. I väntan på att fille skulle komma hem från åre vid 22-tiden så hängde jag med min yngre kusin på fest. Det var en upplevelse i sig, hehe. Blev tillbaka skjussad av erik för att träffa fille. Vi drack och tjötade hos runsiö's men sedan drog vi hem till hans place. Där stannade jag hela natten. Vid 03-tiden satt jag i köket hemma hos mig och åt laxmacka med resten av familjen.


Min solstråle, sommaren -09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback