Mat-shopping

Nu ska jag byta om till mina vinterfodrade träningsbyxor, min rosa adidas träningströja och ta en liten powerwalk innan jag ska handla mat. Känns som man handlar mat varenda dag, men hela tiden tar det slut. Det är massa god mat jag ska fylla min hylla i kylskåpet med, jag har t.om. skrivit en inköpslista. Igår köpte jag 1,4 kg potatisgratäng med vitlök på jobbet, som jag, sambon & alex ska trycka i oss ikväll med massa gott grillat kött och en stor fetaost sallad till. Åh, jag längtar redan efter denna underbara blandning i munnen!!!

Igår frågade min chef om jag ville följa med på en utav Norges bästa stand up komiker som skulle uppträda i en lika stor lokal som Globen. De anställda hade bokat sina biljetter sedan månader tillbaka, men samma dag, alltså igår, hade Julie fått förhinder, så de hade snackat om de och ville bjuda med Mig. Så himla gulligt! Jag jobbar ju för Manpower så jag är inte ens anställd hos Storcash, men ändå ville de ha med mig på något sådant här. Därefter skulle de gå ut och äta och sedan ut på byn. Detta låter ju helt perfekt tänker ni! Men nej, jag hade ju tackat ja till att jobba på Lindex på kvällen tills stägning, så jag kunde inte följa med..

När jag kom hem igårkväll var jag så otroligt trött så det fanns inte. Blev mött utav tjejerna vid dörren och resten av kvällen låg vi bara i soffan och tittade på roliga serier medan jag och alex masserade varandra. Hade alltså jobbat 12h tre dagar utav fem, så ni kan bara gissa hur skönt jag sov inatt när jag visste att jag hade en ledig dag framför mig. Nä, ut i kylan var det ja!

Jag och bästa sis i thailand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback