Torsdag

Min första tanke när jag steg utanför porten imorse var "Åh, så mysigt med snö". Det förändrades väldigt snabbt, för bara efter en meter utanför var min tanke "Helveteeeeee, #&%¤###-#&%½!¤ snöstorm!!" Det bara vällde ner och var överallt. Fastän jag gick med huvan neddragen över huvudet och facet så nära marken som bara möjligt så lyckades ändå snöflingorna virvla in under huvan och in i ögonen och näsan..

Hela förmiddagen gick jag runt med en klump i magen eftersom jag kvällen innan försökt byta bort mitt pass den 27e dec då jag börjar kl 07, andra morgonen fille är här. Min chef sa att det tyvärr inte gick, för det är då vi börjar med julrean så hela personalen behövs. Det fanns ju inget att göra, men jag har verkligen mått så dåligt över detta, så jag skrev ett sms till henne igår morse och berättade hur mycket det skulle betyda för mig. På lunchen hade jag missade samtal från min chef och ringde upp henne för att fråga vad hon hade på hjärtat. Hon undrade ifall jag ville jobba på lördag, och det ville jag såklart. När vi ska lägga på frågar jag om hon tänkt på den 27e lite mer, då säger hon: "Ja men jag sa ju till lene att berätta det för dig igår, gjorde hon inte det?!" Jag bara "neeej, eller vadå?" Då säger hon: "Du kommer få en mysig morgon med din pojkvän den 27e, klart att du får fri! Jag vill såklart att du ska vara glad när du stannar här över jul". Hihi, jag blev så glad att jag nästan började gråta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback