SJ

Jäkla SJ, eller jäkla snö borde man egentligen säga. Om vi skulle ha fått åka som planerat i lördags så skulle vi varit hemma i lisch kl 18. Istället fick vi en ny biljett till igår kl 16.45. När vi står på perrongen står det först att det är försenat 20 minuter, så vi står ute i kylan (20 minus) och väntar, tillsammans med två andra familjer som vi bekantade oss med. Som tur var hade vi bunkrat upp oss med mat, dricka och chpklad. Efter 20 minuter står det att vårt tåg är inställt, och inom 3 minuter är det till och med borttaget från Avgående-listan. Något frustrerade försöker vi komma på en lösning och det var ingen idé att ställa sig i kön till informationsdisken eftersom kön dit var 30 meter. Jag ringde mami och hon åkte ner till jobbet och kikade det enda tåg som var ledigt inom ett dygn. Det var ett tåg som skulle gått vid tre-tiden men nu skulle gå vid halv sju. Så dit springer jag, bec och familjerna. Tur i oturen kommer vi på, dock är det ett snigeltåg men vi får sittplats runt ett 4 platsbord. Jag, bec och james. Allt flyter på, men när vi stannade i örebro och gick ut för att ta frisk luft och jag frågade kondustapeln när vi skulle åka vidare svarade han: ni hinner röka en hel limpa. Då var det fullt med snö på spåret i Halsberg, där ett tåg hade fått vända igår. Japp. 23.30 var vi i alla fall framme i Skövde, alla bussarna har slutat gå så vi förberedde oss för att åka taxi. Som tur var fixade vi så att SJ betalde vår resa hem. Slutet gott, allting gott. Nu ska jag laga en stor frukost och sedan sätta igång och mega plugga och sedan träffa fille.


KAOS på Centralen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback