Hemkommen från paradiset

Godmorgon sötisar. Eftersom jag fortfarande är inställd på thailändsk tid så vaknade jag ofrivilligt upp nu, klockan halv fem..

Våra två veckor i paradiset har varit helt underbara, det går knappt att beskriva. 30 grader i det klarblåa havet och 35 grader i skuggan.. Jag har verkligen mått så himla bra där nere och nu kommer jag hem helt totalt utvilad. Jag älskar det här landet, det har verkligen allt. Klimatet, kulturen, maten. Det bästa är nog den trevliga befolkningen, vart man än går hälsar de, ler och säger "Kapmun Kaa". Thailändare är underbara människor som verkligen gör sitt bästa för att man ska trivas. Dagen innan vi skulle åka från det första hotellet knackade det på dörren, där stod två av personalen fnissandes och frågade vilken tid vi skulle åka exakt, för de ville ge oss en överraskning. När vår taxi sedan kom dagen efter överlämnade de oss en blomkrans som de gjort själva av vackra blommor. Så otroligt söta små människor! Och vår lilla söta vakt som alltid stod utanför hotellet, dag som natt. När vi skulle gå över den lilla bilvägen följde han alltid med och stoppade bilarna som kom (om de inte kom några, följde han med oss ändå) och gjorde honör, säger tack och ler när vi var över gatan.


En liten del av poolen första veckan, Khao Lak


Vår egna pool vid altanen,
Bang Tao


Den lilla söta blomkransen

Nu ropar de att frukosten är klar, så jag ska gå och käka och sedan hoppa in i duschen. Kapmun Kaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback