Ett helvetes bakrus

Vilken härlig kväll/natt/morgon! Kvällen började exakt 18.15 när jag och Linn stängt butiken, helt alene. Vi blev hembjudna till Sandra innan personalfesten, men jag behövde åka hem och byta om inför kvällen. Jag och Linn sprang till bussen, hem till mig, fixade oss på 10 minuter (jag underdriver inte) och sprang till bussen igen. Vi hann precis!

Julbordet med Lindex var så himla gøy! Vi möttes i hallen av varsin drink, lite försnack med jättegoda laxsnittar (som jag seriöst åt hälften av) och sedan var det dags för julebord. Jag hade förväntat mig ett lika stort julbord som hemma i Sverige, men det som stod på bordet var pinnekött, potatis, en gul röra och en till gul röra. Den första gula röran var god, och skulle ätas istället för potatis typ och den andra gula röran skrattade jag åt och frågade om det var smält smör, "haha nej, det är smält fett från pinneköttet, häll på det över maten" och det gjorde jag, hjälp vad det såg äckligt ut, men smakade gott. Senare på kvällen hade vi julklappsutdelning, eller ett spel för att se hur många man skulle få. Jag fick två små söta julänglar som jag ska ställa upp i lägenheten. Det roligaste av allt var att under kortet på borsplaceringen så stod det ett varsitt uppdrag till alla, som man skulle utföra under kvällen men aldrig avslöja. Det var sjukt kul att se hur alla gjorde bort sig och betedde sig rart när de genomförde sina uppdrag. Vid sidan om julbordet stod all alkohol, vinboxar, cider, öl och en tjejsnaps. Och chefen ville verkligen supa oss under bordet!

Jag och 90/88 tjejerna bestämde oss för att dra ut till byn. Charlotte var den fullaste, så jag körde ett litet shot-race med henne precis när vi hade ringt taxin. Vi tog alltså en drosje från lokalen, som ligger 5 minuter från Åsane (som ligger 20 minuter här ifrån) till byn. Lyx. Vi gick in på skybar, som är en lokal med kanske 4-5 våningar fullt med folk, dansgolv och barer. Så kul som jag och Charlotte hade där har jag inte haft på länge! Helt sjuuuuukt. Helt plötsligt så stängde det bara, jag tappade bort lotte och mötte sandra utanför, som jag tar med upp till vår lägenhet tillsammans med en kille. Jag ringer Antis och säger att de ska förbereda sig på efterfest och sedan vällde de in folk. Så vi var ett stort gäng här i vår lilla lägenhet, till kl 6 på morgonen. Det jag skrattar mest åt nu fortfarande är att efter en stund (i denna lilla lägenhet) märkte vi att alex var borta.. Idag visade det sig att hon hade blivit utelåst utan pengar på mobilen och sprungit hem utan skor och jacka i dessa minusgrader.

Imorse när jag vaknade var det fan inte nådigt. (förlåt för att jag svär farmor) Jag mådde rent ut sagt piss, och när Antonia skämtade och jag skulle skratta kände jag bara att allt skulle komma upp. Så jag rusar ut på toan och får ligga däröver en stund. Jag har inte spytt på bakfyllan på otroligt lääääänge. Efter det mådde jag mycket bättre, somnar om och vaknar kl 16.15 av att Antonia står och diskar upp allas glas från igår. Vad tänker man man när man halsar Rom klockan 05.30?

Puss från oss. Nu ska vi laga lite mat, inte till ikväll, utan till matlåda imorgon. Det känns som att jag aldrig mer kommer kunna äta något igen. Om ni har tur, kommer bilder upp senare idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback