Fredag

Japp, idag är det fredag som ni kanske alla vet, och förmodligen längtat efter hela veckan. Nu har nog de flesta ett gott artyhumör och har förmodligen redan hällt upp det första glas vinet eller knäckt den första ölen. Alla utom jag. och alex. Vi ska gotta oss här hemma i lyan me massa sköna serien och bara kosa hela kvällen. Våra respektive sambos jobbar sent ikväll.

Men först av allt tänkte jag laga en god fredagsmiddag till mig själv. Jag tänkte steka kött (fan fan fan, kom precis på att jag glömde köpa potatis OCH körsbärstomater!)... Det får i alla fall bli det goda köttet, god sallad (fixat, alex köper tomat på vägen hit) och en smörgås, eftersom jag fick med mig jättegott bröd hem från jobbet idag.

På tal om jobbet. Oj, vad jag trivs! Alla är så sköööna, roliga, trevliga, snälla, sammarbetsvilliga, ja you name it! Idag träffade jag en tjej, Julia, som inte jobbade igår. Hon var jätteglad över att jag "börjat här, för de behövs mer jenter" haha. Och Erik, som skrattar åt typ alla svenska vanliga ord jag säger, som t.ex. soptunna. Det är ju ännu fulare på norska.. Chefen kom fram till mig innan hon slutade, tackade för idag och återigen: "Du är så otroligt flink!"

Eric kommer fram och säger att han slutar nu, jag säger helt spontant: "Trevlig helg, hejdååå" Eric: "Hahahaa, vad faen betyder de?" Jag: "De betyder ha de korsligt, ha dee, vi snakkes!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback