Rodnesedagen

Hello! På tal om rubriken, så är det precis vad det är här i Norge idag, och jag mötte min första "rödnäsa" redan imorse när jag gick till jobbet. Nu kom jag precis hem från jobbet och ligger för tillfället i soffan framför tvn och kikar lite Two and a half man. Idag jobbade jag på Midtune skole, alltså med barn som går i 1a klass. Det var verkligen huuuuuur mysigt som helst. Åh, njöt hela dagen av barnen, personalen och allt! Det var en liten jente, som jag blev helt kär i. Hon var så otroligt söt med sitt mörka långa hår, långa ögonfransar och fina kläder och hon ville hela tiden att jag skulle hålla henne i handen, hon gick efter mig och flätade mitt hår osv. Jag kände mig nästan som Gaby med hennes egentliga dotter, som den andra familjen har uppfostrad (Desperate housrwives) och ville nästan inte släppa iväg henne när hennes mamma kom! Alla barnen blev hämtade en halvtimme innan vi slutade, så sista stunden satt vi och drack kaffe och snackade.

På vägen hem gick jag in på Vinoteket för första gången, och köpte med mig ett väldigt rekomenderat (men dyrt) rosévin till lördagkväll.

rodnesedagen 25 nov


Mateus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback