Hej igen! (Update)

Mätt och belåten efter en fiskgratäng gjord för 2 pers..

Igår jobbade jag som sagt på bageriet, och blev inringd på arbetsintervju på kvällen. Så jag skyndade mig hem från jobbet, duschade och åt snabbt och sedan tog vi bussen till Strauma. Efter arbetsintervjun, som kändes riktigt bra, gick vi och handlade lite smått och gott! Vi höll tummarna på att det skulle gå någon buss hemåt och som tur var behövde vi bara vänta en halvtimme, så lite innan kl 22 var vi hemma i lägenheten. Vi skulle ha myskväll men jag var stentrött, efter att ha somnat sent och vaknat varje halvtimme heeeela natten (helt sjukt!?) och sedan gått upp tidigt och jobbat hela dagen. Så jag somnade direkt. Inatt sov jag lika dåligt igen, vaknade flera gånger och trodde jag hade försovit mig men då var klockan bara inne på småtimmarna. Jag klarar inte ett natt till utan sömn!!

Idag jobbade jag ihop med Julia, så timmarna gick väldigt fort. Hon har hjälpt mig en hel del med praktiska saker här i Norge och idag på lunchen skrev vi en liten ordlista med norska ord som jag ska träna på. Hon är egentligen från Oslo, men pluggar här i Bergen, och när t.om. hon tycker den här dialekten är svår att förstå, kände jag mig genast lite lugnare. Till lunch åt jag en jättegod sallad, med babytomater (som jag inte ätit på veckor), mums!


Det här är min och pojkvännens låt:
Dette er min og kjærestens sang:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback