Intervju via internet

Godmorgon! När vi vaknade kl 8 imorse vår våra roommates borta, skönt. Vi har haft lite panik över att vår hostelbokning går ut imorgonbitti och alla hostel i stan verkade vara fullbokade lördag och söndagnatt, men imorse gick vi till informationsbyrån i byn och nu har vi bokat nätter fram till torsdagmorgon.

När vi fixat detta såg jag att jag hade ett missat samtal, så jag ringde upp och det var lindex personalchef. Hon skickade en länk som jag fick fylla i via internet, och klarar man den får man komma på arbetsintervju. Har precis fyllt i den och hoppas på bra resultat. Eftersom jag sittar i allrummet, så satte sig en av alla fransmän som är på oss hela tiden bredvid mig och pratade oavbrutet. Jag förklarade tydligt att detta var som en arbetsintervju via nätet, men han slutade ändå inte prata... Det är det enda minuset här, för det är en hel del som är intresserade av oss svenskar, och är man hungrig och vill laga mat i fred, eller stå i hissen tyst, eller göra en intervju så vill man gärna inte berätta vad man gör här och hur det är i sverige.

Glömde berätta om igår när vi var i köpcentret i Åsene. Jag kom precis ut ur en butik och blev stoppat av en snygg tjej i 25/30 års åldern med två barn. Hon frågade om jag var modell och hur lång jag var, nej sa jag lite otrevligt för jag fattade inte vad det handlade om. Det visade sig att hon var en känd designer och behövde en tjej till sin modevisning i slutet av oktober. Hon ursäktade sig för det lät så oseriöst när hon hade sina två barn med sig, men egentligen var hon ledig just idag. Haha, vi får se vad detta kan vara, hon skulle maila mig idag.

Nu ska vi fram på stan och lämna ut det sista cv:et, fika med fredrik och sedan till biblan och skriv ut fler cv. Även försöka fixa ett brottsregister från sveriges polis, man behöver detta om man vill söka jobb inom barnehage, vilket både jag och antonia faktiskt vill.

Later! Klem fran meg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback