Kokosmakroner

Idag ska ni packa "kokosmakroner" säger chefen. "Kockosmaccaroner??" säger jag utan att, som vanligt, tänka mig för.. Men kokosmakroner var det ja, alltså kokostoppar. Det är vad vi sett, kännt och luktat i 8 hela timmar idag. Vi hade på oss stora säckiga kläder, inget smink och hårnät, ändå fick vi de flestas uppmärksamhet.. vad är det för fel på folk? 141 nok fick vi i timmen. Vi packade 10 st kokostoppar i en påse, och sedan stängde vi igen påsen, la dem i en back bland 14 st andra. Så här höll vi på i som sagt 8 timmar, men det sjuka var att vi ändå hade riktigt roligt med massa skratt och bus! När vi slutade fick vi ta med massa bröd, kakor och pizzabullar hem! Yeeeey. Vi ska försöka lägga in en utav våra helgalna filmer som vi spelade in under arbetsdagen. Så att ni får er ett gott skratt!

Josse ringde och berättade förut att hon snart kommer hit till Bergen, för att flytta hit och jobba. Så roligt! Antonia ska provjobba imorgon på Gina Tricot, medan jag ser fram emot en otroligt skön och välbehövlig sovmorgon.. Sedan ska min pojkvän ta en långlunch och åka hem så att vi kan skypea, helt själva.. Mysigt, jag vet inte om jag kommer kunna somna inatt med tanke på hur mycket jag redan nu längtar!!!

Tänk här är vi för exakt 13 dagar sedan. Helt lost. Vi använde kartan vart vi än gick..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar bara hur ni fick tag i paketerings jobben i norge?:)

2011-06-20 @ 22:34:36
Postat av: Linnea

Hej! Vad kul att du hittade hit! Vi anmälde oss till norska Manpower. Var där flera timmar om dagarna och pratade och visade hur gärna vi ville ha jobb. Så en dag blev jag tillkallad en personlig intervju och efter det strömmade jobben in. Det började med ett skitjobb som att paketera kakor, men det var chill för att tjäna så pass mycket. Så jag rekommenderar verkligen Manpower! :)

2011-06-21 @ 22:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback