Lindex

Detta var som sagt min första dag på Lindex. Om vi tar det från början var jag på intervju förra veckan, hon var väldigt hård och jag fick höra flera "det här är ett stoooort minus" men även "det här är hur bra som helst, ett stooooort plus". Jag gick därifrån med en väldigt blandad magkänsla och hon sa att om jobbet var mitt eller inte berodde på mina referenser. Men så blev jag uppringd av hennes assistent dagen efter som gratulerade mig till det nya jobbet!

I veckan har jag och Antonia jobbat på bageriet, så min första dag på Lindex blev inte förren idag, torsdag. Fick en genomgång av alla Lindex avdelningar, samt lager. Sedan fick jag direkt stå i kassan 1h! Det var ett helt annorlunda kassasystem mot H&Ms som jag nu är van vid, men jag lärde mig fort. Det som försvårade det mesta var ju såklart norskan.. Och när någon ska ha tillbaka 200kr och ber om att få det i "2 hundralappar" tänkte jag först "Ja, vad annars???" Men sen kom jag på att här har vi ju 200-lappar. Jag skulle låta alla nya intryck smälta under helgen och återkomma på måndag 09.30! Alla verkade jättetrevliga och det känns som att jag kommer trivas där.

När jag tittade på mobilen hade jag fått ett sms av Voslemøy (Manpower) som skrev: "Hei Linnea og Antonia! Mesterbakaren elsker dere og vil ha dere tillbake neste uke hvis dere kan jobbe. Kan dere/vil dere det? Eller skal dere jobbe i butikk hela uken?" Jag ringde upp direkt och berättade hur det låg till och hon sa att dem inte ville ha någon annan än oss! Egentligen var schemat bar, för de tycka om oss och vi var sjukt effektiva. Självförtroende-boost! Jag sa att vi kan kolla på måndag vilka dagar vi kan jobba för dem, och då sa hon att hon höll platsen åt oss tills måndagkväll då vi visste mer.

Nu äter jag bulle, dricker juice och ska skypea med min pojkvän. Sambon slutar inte förren om en timme. Jag laddade precis ner Snabba cash, så jag hoppas på att vi ska kika den ikväll tillsammans med massa chips och godis.

Här är vi, trötta och sletna efter en hel dags jobb (igårkväll)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback