Fredagskos!

Ja, nu blir det fredagskos! Vi har köpt färdiggrillad kyckling och tänkte göra ris till det. Egentligen ville jag ha currysås till, men det finns inget sådant här i Norge så det fick bli köttkakesaus (brunsås).

 

Imorse blev jag inringd till bageriet, 30 minuter senare satt jag på bussen. Jobbade med en jättetrevlig norsk jente som hette Julia och vi hade roligt ihop, så dagen gick fort. En lite pinsam sak som hände idag var när jag var inne i frysen (alltså en frys på kanske 50 kvadratmeter?) och hämtade varor, så när jag vänder mig om stod det en man där som ler och säger ”Hej”. Jag hejjar tillbaka och trodde det var någon anställd. Så frågar han vart han ska ställa varorna och om jag kunde signera hans papper. Jag svarar att jag förmodligen inte har rättigheter till att göra det men skulle hämta chefen. Så jag och Julia springer runt och letar efter någon ansvarig, men alla är borta. Jag hittade en kvinna men hon svarar att de högst satta har möte i matsalen och undrade ifall jag kunde springa upp och fråga dem. Jag knackar och öppnar dörren och möts av, jag skojar inte, 30-40 pers? Efter jag ställt frågan insåg jag att jag hade båda ipod-lurarna i och förstår direkt hur högt jag egentligen skrikit. Pinsamt! Det slutade i alla fall med att John sa att det var ok att jag skrev under, så det gjorde jag.

 

Slutade redan kl 15 eftersom vi skulle möta Fredrik en timme senare på Contra. Eftersom vi inte kunnat skaffa ett norskt bankkonto ännu fick vi ta ut kontanter för att betala vår vistelse i den här lägenheten, desp. avgiften till den nya lägenheten samt första månadshyran. Vi hade över 15 000 nok i kontanter, snacka om att vi höll hårt i handväskorna. Nu har vi som sagt varit och handlat mat inför kvällen. Vi försöker få igång tvn eftersom vi har svenska 4an här, skulle vara kjempekostligt att se Idol!

 

Since we moved here, all we do is kosekos!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni verkar ha det gör mysigt!

2010-10-30 @ 13:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback